Sierra 2.9i turboprojekti, alakerta kestäväksi.
Sierra 2.9i turboprojekti, alakerta kestäväksi.
Elikkä golognesta tarvitsisi ruveta tehoja kaivamaan ja haluaisin tehdä alakerran heti kuntoon, että se kestäisi varmasti suuremmat tehot. Ei tarvitse sit ainakaan sen takia ruveta purkailemaan hyvää pakettia. Mitä vahvistettuja osia suosittelette, veivit, männät. työntötangot, nokka...?
US-PARTS ei osannut auttaa asiassa, ei kuulemma Wisecot, Eaglet, sun muut tunne konetta.
Onko jollain omakoht. kokemuksia tämän koneen turbotuksesta, etsin tuolta keskustelusta mut en löytänyt topiccia. Mä tiedän et varmaan ehdotatte 2.9 cosan konetta pohjaksi mut mulla on jo kyseinen perus 2.9 niin siitä lähdetään. Soveltuuko imusarja miten turbokäyttöön, näyttää ahtaalta?
Tänks jo etukäteen.
US-PARTS ei osannut auttaa asiassa, ei kuulemma Wisecot, Eaglet, sun muut tunne konetta.
Onko jollain omakoht. kokemuksia tämän koneen turbotuksesta, etsin tuolta keskustelusta mut en löytänyt topiccia. Mä tiedän et varmaan ehdotatte 2.9 cosan konetta pohjaksi mut mulla on jo kyseinen perus 2.9 niin siitä lähdetään. Soveltuuko imusarja miten turbokäyttöön, näyttää ahtaalta?
Tänks jo etukäteen.
Re: Sierra 2.9i turboprojekti, alakerta kestäväksi.
..tä?
Eikö kukaan tosiaan tiedä tämän moottorin viritykseen käyvistä osista mitään!? Kai nyt joku muukin on joskus kyseisestä koneesta tehnyt turboprojektin? Paljonko se 2.9 cossu alakerta sit mahtaa kestää? Ja mistä helpoin/halvin hankkia?
Eikö kukaan tosiaan tiedä tämän moottorin viritykseen käyvistä osista mitään!? Kai nyt joku muukin on joskus kyseisestä koneesta tehnyt turboprojektin? Paljonko se 2.9 cossu alakerta sit mahtaa kestää? Ja mistä helpoin/halvin hankkia?

Ota yhteys sellaseen henkilöön mikä on nimimerkillä: Puuhapete . sillä on 2.9i twin turbo.
2.9 cossun lohko on sama kuin tavan 2.9:n.
Lue TÄMÄ. Löytyy tupla-turbo juttuja.
-
Oma 24v kilon ahdoilla n.400hv. Yhdellä TO 4:lla ja vakio alakerta. Max. vääntö 4600rpm ja max teho 4900rpm. Punaviiva 6200rpm. Ei ongelmia ainakaan toistaiseksi, katotaan kesällä mitä kovemmilla ahdoilla tapahtuu.jappe78 kirjoitti:Paljonko se 2.9 cossu alakerta sit mahtaa kestää?
"Oma 24v kilon ahdoilla n.400hv. Yhdellä TO 4:lla ja vakio alakerta. Max. vääntö 4600rpm ja max teho 4900rpm. Punaviiva 6200rpm. Ei ongelmia ainakaan toistaiseksi, katotaan kesällä mitä kovemmilla ahdoilla tapahtuu."
Aika hyvin. Etkö ole edes laskenut puristuksia ja pata kestää kilon paineita? Voiman siirto tulee ongelmaksi varmaan tuossa kohtaa. Mulla on neliveto tekniikka ja normi mt75 laatikko. Tulee varmaan onkkelmia.
Ja mä luulen kyllä että prosentit tulee vastaan seuraavaksi, koska mul on italiasta cosan kori ja tekniikka suomalainen 2.9 4x4 ja sekin on jo muutoskatsastettu turboksi( kaveri jolta rojektin ostin).
Ei tuolla aikaisemmissa jutuissa mitään faktaa ollut "oikeista" metodeista rakentaa kestävä mylly, lähinnä jotain arvailuja. Onko kellään faktaa? Mitkä kiertokanget tai männät on lähimpänä tuohon koneeseen sopivia, muutoksia kyllä sit pystyy tekemään.
Lähtisin periaatteella: Jos pohjat on kunnossa, niin lopussa kiitos seisoo
Aika hyvin. Etkö ole edes laskenut puristuksia ja pata kestää kilon paineita? Voiman siirto tulee ongelmaksi varmaan tuossa kohtaa. Mulla on neliveto tekniikka ja normi mt75 laatikko. Tulee varmaan onkkelmia.
Ja mä luulen kyllä että prosentit tulee vastaan seuraavaksi, koska mul on italiasta cosan kori ja tekniikka suomalainen 2.9 4x4 ja sekin on jo muutoskatsastettu turboksi( kaveri jolta rojektin ostin).
Ei tuolla aikaisemmissa jutuissa mitään faktaa ollut "oikeista" metodeista rakentaa kestävä mylly, lähinnä jotain arvailuja. Onko kellään faktaa? Mitkä kiertokanget tai männät on lähimpänä tuohon koneeseen sopivia, muutoksia kyllä sit pystyy tekemään.
Lähtisin periaatteella: Jos pohjat on kunnossa, niin lopussa kiitos seisoo

-
Moniventtiili koneesta on turha hukata tehoja laskemalla puristuksia kun ei ahtoja ole tuon enempää.jappe78 kirjoitti: Aika hyvin. Etkö ole edes laskenut puristuksia ja pata kestää kilon paineita? Voiman siirto tulee ongelmaksi varmaan tuossa kohtaa.
Laatikkona on 4wd:n T9 joka on muutettu 2wd:ksi, YB Cossun jousittamaton sintteri, Saffan asetelma ja teräs vauhtipyörä. Tuntuu toimivan.
Paljonko olit ajatellu linnottaa rahaa siihen koneeseen?jappe78 kirjoitti:
Mitkä kiertokanget tai männät on lähimpänä tuohon koneeseen sopivia, muutoksia kyllä sit pystyy tekemään.
Jos hillopuoli on kunnossa, niin Ojennuksen H-profiili veivit ja Accraliten turbo männät.
Toisaalta, kun tossa 24V:ssä on samat veivit kun 12V:ssä niin kyllä ne omatkin jotain kestää ja orkkis männilläkin pärjää kunhan säädöt on kohillaan.
Halvimmat H-profiili veivit taitaa tulla 302 V8 veivejä vähän muuttamalla, mutta männät on vähän hankalat, hyviä ja halpoja ei ole. Subarusta löytyis valmiit jotka sais muuttamalla käymään, mutta hinta ero mittatilaus Wisecoihin ei välttämättä jää enää kovin isoksi..
BOAssa ja BOBissa on vahvistettu lohko. Ne eivät ole edes keskenään identtisiä. BOBin lohko on kestävin. Kummastakaan ei tosin löydy nostajien koloja, eli koneistushommiksi menee, jos meinaa 12v hattuja käyttää...overboost kirjoitti:2.9 cossun lohko on sama kuin tavan 2.9:n.
Sierra RS Cosworth -86
Ylimark kerkesi jo korjata tämän huutavan vääryyden kommentin. BOA:n Service Training Manualsita löytyy kaikki erot normi 2.9 koneeseen. Lohko todellakin on vahvistettu, nostajan aukot tulpattu, kampi tasapainolimpulla ja kaulat nitrattu, erimoinen jakopää, takomännät, 9% tehokkaampi ö-pumppu, alu-ö-pohja ja jne jne.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2