Tehdas mainosti ST200 vertaamal normaaliin V6:seen.
Kevyemmät männät, sorvattu vauhtipyörä, korkeampi puristussuhde, hiotut imukanavat ja kireämmät nokka-akselit.
Ja iskutilavuus 2495cm kun normaali V6 2544cm.
Joku aiempi vastaaja tais sanoakin että männät on halkaisijaltaan pienemmät.
Huolto toimet tosiaan samat. Että kirja on hyödyllinen.
Mondeo ST200 ongelmia
Re: Mondeo ST200 ongelmia
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Mondeo ST200 ongelmia
Toisaalta myyntiesite mainostaa autossa olevan myös varashälyttimen.
Radiosta en tiedä onko mainintaa.
No kumpaakaan ei minun autossa oo uutena ollu. Suomi-auto kyseessä.
Varashälytin asennutettu fordin piikkiin ja mankka ostettu kaupasta.
OT: Miten vakuutuksissa menee nuo tilavuusrajat?
No asiaan...Onkos sussu saanu kanavat putsattua?
Itellä edelleen suorittamatta. Lauantaina sain kuitenki kuskinpenkin liu'ut vaihdettu ettei penkki enää keiku.
Radiosta en tiedä onko mainintaa.
No kumpaakaan ei minun autossa oo uutena ollu. Suomi-auto kyseessä.
Varashälytin asennutettu fordin piikkiin ja mankka ostettu kaupasta.
OT: Miten vakuutuksissa menee nuo tilavuusrajat?
No asiaan...Onkos sussu saanu kanavat putsattua?
Itellä edelleen suorittamatta. Lauantaina sain kuitenki kuskinpenkin liu'ut vaihdettu ettei penkki enää keiku.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo ST200 ongelmia
En puhunu mistää myyntiesitteestä. Mutta antaa hoopee jo olla... En ainakaa minä jaksa enää. Olkoo minusta vaikka sama kone ku V6 kunhan tuntuu hyvältä. 8)
Viimeksi muokannut AssTee, 06 Marras 2008 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Re: Mondeo ST200 ongelmia
Kannattaakohan herneitä nenään vetää?AssTee kirjoitti:En puhunu mistää myyntiesitteestä. Mutta antaa hoopee jo olla... En ainakaa minä jaksa enää. Olkoo minusta vaikka sama kone ku V6.
Ja sun listasta puuttu vielä eri/suurempi kaasuläppä 8)
Ja niinku sanoit että alfamerin kirja hyödyllinen. Totta sillä mitä väliä korjaamisen ja huoltamisen kannalta onko samoihin kuoriin laitettu erilaiset männät, nokka-akselit, onko imusarja maalattu mustaksi ja vähän valujäämiä siivoiltu pois ym

Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo ST200 ongelmia
Vähän tätä aihetta sivuten:
Mulla on myös vm 2000 st200 (Suomi-auto). Ennenkuin autokaupasta sen 97tkm ajettuna ostin, otin AKEsta selville edellisen omistajan ja soitin sille. Autosta oli vaihdettu moottori takuuseen. Se oli lauennut johonkin valmistusvikaan muistaakseni noin 75tkm kohdilla (merkintä tästä löytyy huoltokirjasta). Myyjä ei muistanut tarkalleen mikä se valmistusvika oli. Kone on kyllä ollut paljon uudempi pamahtaessaan kun nyt kyseessä oleva kone.
Tuli vaan mieleen
Ja olis muuten kyseinen yksilö mahdollisesti myynnissäkin
- Joonas
Mulla on myös vm 2000 st200 (Suomi-auto). Ennenkuin autokaupasta sen 97tkm ajettuna ostin, otin AKEsta selville edellisen omistajan ja soitin sille. Autosta oli vaihdettu moottori takuuseen. Se oli lauennut johonkin valmistusvikaan muistaakseni noin 75tkm kohdilla (merkintä tästä löytyy huoltokirjasta). Myyjä ei muistanut tarkalleen mikä se valmistusvika oli. Kone on kyllä ollut paljon uudempi pamahtaessaan kun nyt kyseessä oleva kone.
Tuli vaan mieleen


- Joonas
Re: Mondeo ST200 ongelmia
Mitenkäs tämä remontti on edistynyt? Itsellä työn alla samanlainen tapaus, ajettu ilman öljyjä ja kampiakseli tod. näk. entinen. Fordiltahan tuohon ei tosiaan saa laakereita, ja tuo 4500e tuntuu vähän hurjalta tän hintaiseen autoon.
Re: Mondeo ST200 ongelmia
Hellou pojat ja Ville! Täällä taas pikästä aikaa. Osat tuli perjantaina hintaa oli karvan verran alle 1300 egee. Paketissa oli kampiakseli, kaikki laakerit, öljypumppu, hihnat, tiivisteet, kiristimet ja ohjurit. Kytkin pitäs tulla tällä viikolla(ei siis tossa hinnassa mukana). Kytkimen metsästyksessäkin kauhea ongelma. Huomenna yritän sitten päästä paikkoja putsaamaan.
Vauhtipyörä oli hiottavana ja senkin sain jo perstaina. Liikkeen omistaja piti mulle varmaan vartin luennon öljyistä ja kertoi miksi näitä laakeri vikaisia autoja tulee.
Alumiini lohkoisissa moottoreissa ei pitäisi kuulemma missään nimessä käyttää täyssynteettisiä öljyjä. Talvellakin korkeintaan puolsynt. jos pakkasta yli 25. Suositteli mineraaliöljyjä mieluiten peseviä jos kukkaro kestää.
Niin kytkin tulee auto kivitilalta. Todella mukavaa ja palvelualtista porukkaa siellä.
Vauhtipyörä oli hiottavana ja senkin sain jo perstaina. Liikkeen omistaja piti mulle varmaan vartin luennon öljyistä ja kertoi miksi näitä laakeri vikaisia autoja tulee.
Alumiini lohkoisissa moottoreissa ei pitäisi kuulemma missään nimessä käyttää täyssynteettisiä öljyjä. Talvellakin korkeintaan puolsynt. jos pakkasta yli 25. Suositteli mineraaliöljyjä mieluiten peseviä jos kukkaro kestää.
Niin kytkin tulee auto kivitilalta. Todella mukavaa ja palvelualtista porukkaa siellä.
Osia saa siis tuolta auto-kivitilan kautta. Aikaa meni noin 2,5 viikkoa.Nakelo kirjoitti:Mitenkäs tämä remontti on edistynyt? Itsellä työn alla samanlainen tapaus, ajettu ilman öljyjä ja kampiakseli tod. näk. entinen. Fordiltahan tuohon ei tosiaan saa laakereita, ja tuo 4500e tuntuu vähän hurjalta tän hintaiseen autoon.