Koira-_ kirjoitti:Lämpimänä nyt tarkastettu niin läppä kiinni. Läppä liikkuu kädellä kokeillen hyvin. Ryypyn ei varmaankaan pitäs lämpimänä olla päällä

. Kävin alustavasti kyselemässä varaosapaikoista ja fordilta nii ei niillä ainakaa oo mitään korjaussarjoja ryypylle ja kaasariinkaan ei kuulemma enää saa.
Mitäs korjaustoimenpiteitä ehdotatte fordistit tuon ryypyn suhteen. Vika ilmeisesti on tuo ryyppy. Kulutus on ollut normaalia isompaa kyllä. Tahtoo pääkivun pois ku bensa haisee

Se kaasari on sitten vissiin tämä Weber 2 V = Weber DFTH s. 11:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-04a.pdf
..ja tää kierrelämpöjousi sieltä on poikki, tai sitten sinne ei tuu sähköä !...sivu 11 C Automatic choke bi-metal housing. Toi C mokkula irti, kiinni kolmella ruuvilla, ni näät miten se toimii, sillä aikaa kun etit vastaavaa purkuosaa, mokkulaa tai koko kaasaria, niin sido vaikka rautalangalla se vipu semmoseen kohtaan, että ryyppy on aina pois päältä. Mulla kun se jousi oli poikki tein siihen päähän uuden lenkin pihdeillä. Uusi jousipallukka ois maksanu Fordilla yli satasen uutena ja tilattuna. Tota ryyppyähän ei tarvitse, ku pakkasilla ja nehän alkaa tältä talvelta etelässä olee ohi. Tämmönen kuva löyty vähän vastaavasta jousesta;
http://www.mdccox.be/images/15_moteur/e ... 2145-1.jpg , elikkäs sinne piti muistaakseni tulla jostain 6 V sähkö, joka lämmittää jousen, joka kääntää ryypyn veke päältä. Näppärä TI-mies tietenkin voi napata tommosen jousen vaikka saunan lämpömittarista.
Motonetti myy tommosta sarjaa, mutta en tiedä kyllä mitä se pitää sisällään.
KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA FORD SIERRA
2,0 Weber-30/34DFTH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-3156 29.26 ???
