
Ford Sierra
Ford Sierra
Ongelmana on, että 2l ohc (vm. joku 80-luvun loppu) tykkää pukata höyryä/savua venttiilikopan korkista kumpaa nyt onkaan ja venttiilikopassa on "valkoseksi" mennyttä öljyä katossa. Ensimmäisenä tuntuu, että öljy on menettänyt voitelu kykynsä oireista päätellen. Kone myös naputtaa vähäsen. Onko jollakin tietoa, että miten asia oikeasti on.

Tulee vesihöyryä venakopasta..Nesteet menee siis sekaisin, öljy ja vesi. Ettei vaan ois palanut kansipahvi? Yleisempi vika kyllä dokeissa mutta kuullostaa ihan siltä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Justiinsa vaihoin kansi pahvin, koska entinen pahvi vuosi vettä kolmos pytttyyn. Ja teki samaa jo ennen pahvin vaihtoa siis pukkas höyryä tai savua . Joku tuossa veikkaili, että jos pakokaasua tulee niin vois olla männänrengas rikki tai huohotus öljypohjaan ei toimi. Voi kyllä olla, että on menny öljyt ja veet sekasin siinä kun entinen kansipahvi vuosi.. Eikun kauppaan ostamaan uus suodatin ja öljyt vaihtoon. Vai onko joku vastaan
En tiedä onko tuolla öljynsuodattimen vaihdolla apua tähän asiaan...Sitä vaan aattelin kysyä että näyttikö se edellinen pahvi palaneelta ja entä itse kannen kunto? Mahdollisia halkeamia jos kerta vieläkin vuotaa vuotaa vettä venakoppaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford Sierra
jos se on höyryä (vettä) niin korkin sisäpuoli on sellasta maitokahvin väristä tahnaa täynnä, kuten myös oljytikku, ja näin ollen myös moottoriöljytJussi258 kirjoitti:Ongelmana on, että 2l ohc (vm. joku 80-luvun loppu) tykkää pukata höyryä/savua venttiilikopan korkista kumpaa nyt onkaan
pakokaasu ei jätä mitään jälkiä
Focus 1.0 edition a6 2017
Sierra
Kysyn vain kun olette foortti tietäjiä niin mistä johtuu ku mun 1.3 OHC sierran käynti on sellasta aaltoilevaa, että mistä se johtuisi,, ku ollaan mietitty että voisiko olla nokka kulunut vai voisiko auttaa jos vaihtaisin tuon muuttuva kurkkuisen kaasarin tilalle 2 kurkkusen 1.6 sierran WEBERIN ??
Pakko ihmetellä ettei öljyjä ole vaihdettu samalla kun kansipahvi on vaihdettu. Jos ennemmin ovat menneet litkut sekaisin niin siellähän ne vedet pysyy öljyjen seassa vaikka vaihdettaisiin kymmenen pahvia. Kumma kun ei ole koko kone kilahtanut. Pitäisi piiskaa antaa tuollaisille!!!Jussi258 kirjoitti:Ei vuoda enää, mutta jos aikasemmin päässyt vuotamaan kun öljyjä ei siinä välissä vaihdettu. Vois koittaa öljyn vaihtoa?

Ei sitten mitään hernettä...

Ford Maverick/Nissan Patrol 2.8TD
Ford Scorpio 2.0i
Ford Scorpio 2.0i

Jos huohotus tsydeemi ei toimi oikein,Jussi258 kirjoitti:Jo eipä tuosta voi mitään hernettä vetää.. Alko enemmänkin naurattamaan. Eipä vain tullu ensimmäisenä mieleen, että menis veet ja öljyt sekasin kun pahvi vuosi männän päälle. Ja mikä kävinkin ilmi ettei ollut mennyt kun samalla lailla pukkaa savua korkista ja öljyt oli niin terveen näköset, että melkeen teki pahaa kaataa jäteöljypönttöön. Ei ole huohotus kunnossa kun ei ole löytäny paikkaa imusarjassa huohotusputkelle, kun auto on semmonen miljoona laatikko ettei toista. Alkaa tuntumaan, että ois männänrengas menny ja pukkaa pakokaasua korkista.
ei tarvi ihmetellä yhtään,että tulee kaasuja
öljykorkista.
Ja samalla kosteus tiivistyy korkkiin ja koppaan,
(pakkaskelit)niin esiintyy myös valkoista vaahtoa.
Tästä voi myös seurata,että vuotoja alkaa
esiintymään esmes.kampiakselin stefoista.
Joo pitää vissiin alkaa rukkailemaan sitä huohotusta kuntoon. Prkl ko ei vain keksi, että mitä sille tekee, pitää vissiin laittaa t-liittimellä samaan kuin mitä jarrutehostajan alipaineletku on kun ei ole mitää paikkaa sille. Paitsi on imusarjan alla kolme päkästyä letkua, mutta ne taitaa vain olla jotain huohotus letkuja.
Taitaapi imusarja olla jostakin mallista missä ei ole jarrutehostajaa. Mitä ootte mieltä, että laittais t-liittimellä jarrutehostajan ja huohotusletkun.. Toimiikohan.
Taitaapi imusarja olla jostakin mallista missä ei ole jarrutehostajaa. Mitä ootte mieltä, että laittais t-liittimellä jarrutehostajan ja huohotusletkun.. Toimiikohan.
Niin no tuota ko ei oikeen tiiä, että onko mikään oikiassa letku oikiassa paikassa. Jos joku voisi vähän valaista, elikkäs jarrutehostajan letku on siinä samassa missä on ilmanpuhistajan läppää kääntävä letku, sytkä ennakko on siinä melko vieressä jarrutehostajan letkua ja se kannnen huohotusletkulle ei löydy paikkaa.
Re: Ford Sierra
Nyt olisi kova tarve saada kuva kuinka sierrassa menee ne imusarjan alla olevat letkut, että minne ne menee sieltä kun siel imusarjan alla on keltainen ja vihreä semmonen kolmihaara liitin tai sellane, vähä vaikeesti selitetty ja kyseessä 2 kurkkuinen WEBER, kun en tiiä mitkä letkut tulee mihnkäkin imusarjalta kaasarille,vähä vaikeesti selitetty mutta toivottavasti saitte selvää.
eli tarvitsisin kuvan imusarjasta ja kaasarista silloin kun ne on autossa kiinni ja letkut oikeilla paikoilla,,,olisin kiitollinen vastauksista
eli tarvitsisin kuvan imusarjasta ja kaasarista silloin kun ne on autossa kiinni ja letkut oikeilla paikoilla,,,olisin kiitollinen vastauksista

Re: Ford Sierra
Itekin tuota pähkäilin pitkään kun innostuksissani revin ne letkut hitoille sieltä
Mut ohje näköjään löyty ihan googlettamalla, elikkäs tämän ohjeen mukaan keskimmäinen niistä kolmesta ottaa alipaineen kaasarilta ja kummatkin ylempi ja alempi menee virranjakajan alipainekellolle. Ylempi portti on auki kylmänä ja antaa ilmeisesti vähemmän alipainetta kylmänä ja kun jäähdytinneste lämpiää aukeaa alempi portti ja on silloin ns. "täydellä teholla" 
"Ported Vacuum Switch on the base of the manifold. There are a number of variations for this vacuum pipework depending on your chosen Carburetor and Ignition module. See Haynes Pg. 158. These schematics assume you are using the Sierra Air Inlet/Filter. Which you are not, I hope !! The 3 port valve is used on 1.3 & 1.6 litre cars. Connect the middle port D to the vacuum source. The valve can be checked in boiling water. When cold port 1 is open, port 2 is closed. When hot port 1 is closed port 2 is open. Vacuum is at D from Inlet Manifold. Ports 1 & 2 go to the Distributor or ESC Module.( not so on automatic models, dia 3 ) Diagram 4 is probably the most common for 2 litre cars with a 2 port valve. See Hayes. dia 4."


"Ported Vacuum Switch on the base of the manifold. There are a number of variations for this vacuum pipework depending on your chosen Carburetor and Ignition module. See Haynes Pg. 158. These schematics assume you are using the Sierra Air Inlet/Filter. Which you are not, I hope !! The 3 port valve is used on 1.3 & 1.6 litre cars. Connect the middle port D to the vacuum source. The valve can be checked in boiling water. When cold port 1 is open, port 2 is closed. When hot port 1 is closed port 2 is open. Vacuum is at D from Inlet Manifold. Ports 1 & 2 go to the Distributor or ESC Module.( not so on automatic models, dia 3 ) Diagram 4 is probably the most common for 2 litre cars with a 2 port valve. See Hayes. dia 4."
Mondeo
Re: Ford Sierra
Kiitos tiedosta
olisko mahdollista jos voisit lähettää minulle kuvan siitä letku helvetistänäkis minne kaikki letkut kuuluu 


Re: Ford Sierra
--sierra1.3 kirjoitti:Kiitos tiedostaolisko mahdollista jos voisit lähettää minulle kuvan siitä letku helvetistänäkis minne kaikki letkut kuuluu
Tuon pienen välikappaleen missä on punainen leima, tilalla oli vielä yks t-haara, en tiedä mihin siitä ois ollu lähtö.
Viimeksi muokannut Duzter, 22 Touko 2009 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo
Re: Ford Sierra
Kiitos
sain letkut paikoilleen viel ku sai kaverin sierran malliksi oman auton viereen, ja nii lähti 1.3 siepori käyntiin mut sammuu heti ku bensa loppu 

