Escort -91 1.6i nykii...
Escort -91 1.6i nykii...
Auto nykii aivan koko ajan, pientä nykimistä matka-ajossa ja aivan järjetöntä nykimistä liikkeelle lähtiessä... Joutokäyntikin on todella vaivalloista, mutta se on ilmeisesti ominaisuus eikä vika... Tyyppivikoja tuossa mallissa on ilmeisesti TODELLA PALJON... Mistä kannattaisi lähteä tätä "vaivaa" tutkimaan?
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Anturi
8) voiko tyyppivika olla jos 16 vuotta vanha auto ja nyt jo nykii.
Ehkä se on tuo imuläpän asentoanturi, joka aikaa myöten pettää.
Ehkä se on tuo imuläpän asentoanturi, joka aikaa myöten pettää.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Huolto
Niin pitäis tehdä vuosihuoltotaulukko esim. 15 vuotta kun tulee ikää, vaihda koko alusta, puslat, laakerit, jarrut, iskarit, jouset. 10 vuoden välein uusi/tarkasta sähköt ja anturit. 300 000km välein uusi moottori/tekniikka uudenpaan, laturi ja startti kanssa.
ja vanhaan autoonkin saa uppoamaan 10 tonnia rahaa, vaan toimii kuin uusi.

Re: Huolto
heh... Toimii kuin uusi, eli paljon vikoja joka tapauksessa...xtaaviankka kirjoitti:Niin pitäis tehdä vuosihuoltotaulukko esim. 15 vuotta kun tulee ikää, vaihda koko alusta, puslat, laakerit, jarrut, iskarit, jouset. 10 vuoden välein uusi/tarkasta sähköt ja anturit. 300 000km välein uusi moottori/tekniikka uudenpaan, laturi ja startti kanssa.ja vanhaan autoonkin saa uppoamaan 10 tonnia rahaa, vaan toimii kuin uusi.
Paremminkin, kun 1,5 vuotta tulee täyteen, niin vaihda Foordisi oikeaan AUTOON, mikäli et ole jo aiemmin sitä tajunnut... Wanha romuhan tuo jo on, mut jos siitä nyt ees jonkinlaisen kakkos "auton" sais...
Kiitokset asiallisista kommenteista!
Re: Huolto
Kyllä siitä varmasti saa, jos pellit vaan on kunnossa. Itselläni on ajossa -91 1.4 Escort. Syksyllä meni varmaan 2m² peltiä pohjaan ja helmoihin ja osia on vajaan vuoden aikana mitä toi on mulla ollut vaihdettu aika kasa. Mutta oon sillä kyllä jo tammikuun jälkeen ~20tkm ajanutkin, ja pohjilla oli jo 240tkm. Riippuu tietysti myös siitä miten edelliset omistajat on pitänyt.MikkoT kirjoitti:Wanha romuhan tuo jo on, mut jos siitä nyt ees jonkinlaisen kakkos "auton" sais...
Re: Huolto
Kori tuossa on tosi hyvässä kunnossa ikäisekseen sekä pohja että pintapellit... Ainoastaan etulokareissa on ruostetta. Ovet kun purin lukkojen vaihdon vuoksi, niin näki kun oli ruostesuojaus tehty... Oon nähnyt pari muutakin saman ikäistä koriltaan vastaavan kuntoista escorttia. Hyvä kuntoisen korin vuoksi tuo tuli ostettuakin... Kunhan sais tuon nykimisen vaan kuriin, niin olis varmasti ihan hyvä kauppakassi. Sen verran kerkesin tänään katsomaan, että yks tulpanjohto hajos irrottaessa, tod.näk oli jo rikki ja muita oli teippailtu jne... Toivottavasti niillä korjaantuu.jsel kirjoitti: Kyllä siitä varmasti saa, jos pellit vaan on kunnossa. Itselläni on ajossa -91 1.4 Escort. Syksyllä meni varmaan 2m² peltiä pohjaan ja helmoihin ja osia on vajaan vuoden aikana mitä toi on mulla ollut vaihdettu aika kasa. Mutta oon sillä kyllä jo tammikuun jälkeen ~20tkm ajanutkin, ja pohjilla oli jo 240tkm. Riippuu tietysti myös siitä miten edelliset omistajat on pitänyt.
Ja tyyppivioista (vaikka onkin wanha auto), kun se tuntu nousevan niin suureksi asiaksi tässä pitää mainita mm. ovien lukot, eipä ole monessa muussa merkissä tarvetta vaihtaa lukkoja (huonon mallinen avain), samoin vilkkuviiksiä (jopa motonet myy niitä, ja varastoissakin hirveitä määriä)... Samoin laskisin myös jonkin asteiseksi "tyyppiviaksi" sulakerasian temppuilut (omassa oli kaikkiaan vajaa 10 kylmäjuotosta). Tietysti noin vanhassa autossa se on jo melko normaalia että vähän joka paikka alkaa temppuilemaan... Tällaisista forumeista vaan voi saada jo suoraan ohjeet jonkun vian korjaamiseksi säästäen aikaa ja vaivaa, kuten esim. just nuo sulakerasian aiheuttamat ongelmat... Tämän vuoksi tätä täältä kyselin, oikotietä onneen...
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Sulakevika
Itsellä ollut monia fordei muttei yhdessäkään sulakevikoa. Voit koittaa korjata sitä sulakeboxia jos huomaat jonkun väljän liitoksen taivuttamalla kielekkeitä tai vaihtamalla koko liittimen, mikäli muoviosat ei ole sulanneet.
Mun Escossa bensapumppu teki sitä että nyki "ihmeellisesti" ja pari kertaa sammuikin tielle, sitten viimeisellä kerralla ei enään herännyt. Uus pumppu ois maksanu 270€
, isäukko osti käytetyn 80€ ja sisko ajoi autolla onnellisesti vielä 20tkm
Muuten mukava laite, ei mitään isompia ikinä (paitsi todella mätä, viime katsastukseen takarunkopalkit puuttui, samoin molemmalta puolelta helmat sekä osa lattiaa).
R.I.P


R.I.P
Mondeo