Pipercams bp285

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Pipercams bp285

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Ohc:n nokka siis kyseessä ja tarttis löytää piper:n valmistaman bp285 nokan arvot jostain (asteet,nosto,ajotus jne)..

pipercams:n omilta sivuilta ei löydy.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Re: Pipercams bp285

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

lapazu kirjoitti: Piperin sivuilla on täydellinen nokkakatalogi PDF:nä josta löydät tarvitsemasi.
eipäs löydykään.. niiden sivuilta ei löydy mitään tietoa ohc:n nokista. Ainoastaan joku pdf jossa kerrotaan mitä nokkasarjoja on saatavilla ja mitä ne sarjat sisältää.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mitäs oot tekemässä?? laittamassa paikalleen ko. nokkaa??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ZyaS kirjoitti:mitäs oot tekemässä?? laittamassa paikalleen ko. nokkaa??
Kiinnostaa lähinnä siksi että olen ostamassa uutta nokkaa ja joku tuota piperin bp285 nokkaa suositteli minulle joku aika sitten. En vaan löydä mitään tietoa nokasta, ja ei viitsisi ostaa ihan sikaa säkissä.

lähetin sähköpostia pipercams:lle, katotaan mitä vastaavat.
Tane Esko
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:25
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Tane Esko »

No ni löytyhän se lappu .
PIPER CAMS
OHC BP 285
Power Band: 2200-7000 RPM
Power Increase : 22 BHP
Duration: Inl. 270 deg. Exh. 290 deg
Valve Lift: Inl. 11.81 mm Exh. 11.81 mm
Full Lift : In ATDC 108 deg
Lisä tietoja varmasti saa RALLY RACESTA .
Sieltä hommasin ittelle ko. nokan .
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Tane Esko kirjoitti:No ni löytyhän se lappu .
PIPER CAMS
OHC BP 285
Power Band: 2200-7000 RPM
Power Increase : 22 BHP
Duration: Inl. 270 deg. Exh. 290 deg
Valve Lift: Inl. 11.81 mm Exh. 11.81 mm
Full Lift : In ATDC 108 deg
Lisä tietoja varmasti saa RALLY RACESTA .
Sieltä hommasin ittelle ko. nokan .
Kiitoksia! :)
Brenda
Viestit: 108
Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Brenda »

erinomainen nokkakeppi.
täysin katuajettava.
omien kokemuksien perusteella: suosittelen
venttiiligeometrian säätö vaikuttaa nokasta saataviin arvoihin.
tässä omani
http://kotinetti.suomi.net/tepi/PiperBP285.doc
pahoittelen vieraan maan kieltä, kirjoitin sen jollekin britille joskus.
puristus-suhde mulla oli hieman tuolle nokalle korkea 11,8:1
kesähelteellä pientä nakutusta kaupunkiruuhkassa vedätellessä.
lisäksi mulla oli 204hv/12mm virtaava kansi, martelius xl, modifioitu vakio imusarja+36DCD kaasutin,
3,89lukkoperä, cossun loota, varttimaili 14,57s
vaihdoin myöhemmin 45pystylortot, erona kasvanut alavääntö ja parempi joutokäynti.....
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Brenda kirjoitti:erinomainen nokkakeppi.
täysin katuajettava.
omien kokemuksien perusteella: suosittelen
venttiiligeometrian säätö vaikuttaa nokasta saataviin arvoihin.
tässä omani
http://kotinetti.suomi.net/tepi/PiperBP285.doc
pahoittelen vieraan maan kieltä, kirjoitin sen jollekin britille joskus.
puristus-suhde mulla oli hieman tuolle nokalle korkea 11,8:1
kesähelteellä pientä nakutusta kaupunkiruuhkassa vedätellessä.
lisäksi mulla oli 204hv/12mm virtaava kansi, martelius xl, modifioitu vakio imusarja+36DCD kaasutin,
3,89lukkoperä, cossun loota, varttimaili 14,57s
vaihdoin myöhemmin 45pystylortot, erona kasvanut alavääntö ja parempi joutokäynti.....
Wellcome back Brenda. :wink: :D
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Brenda kirjoitti: ...vaihdoin myöhemmin 45pystylortot, erona kasvanut alavääntö ja parempi joutokäynti.....
... ja kasvanut bensan kulutus :wink:

No ei... Hyvin säädetyillä tuplillahan paasee lähes samaan kulutukseen kuin vakio kaasarillakin... normaali ajossa, taysin eri asia sit kun vedättelee.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vastaa Viestiin