Lohkolämmitin "väärässä" paikassa
Lohkolämmitin "väärässä" paikassa
Escort -98 1.6 Zetec
Lohkolämmitin alkoi tihkua nestettä (ties kuinka pitkään), nyt olisi tarkoitus vaihtaa uusi tilalle, katsoin tuossa lämmittimen valmistajan sivulta ohjeita ja hokasin, että nykyinen on laitettu (ehkä -98 tai jotain) sisään väärästä paikasta, ilmeisesti sen takia kun se on ollut helpompi laittaa siihen.
Varmaan tuo ohjeen paikka on oikea, mutta ajattelin kuitenkin laittaa samalle paikalle ettei tarvitse häslätä noiden "pakkastulppien" kanssa.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten pahasti homma menee pieleen (vesikanavien muotoiluista tai suunnista ei ole mitään hajuakaan), onhan se kyllä pelittänyt tähänkin asti noin.(vaikea sanoa tarkemmin kun ensimmäinen talvi aluillaan minun käytössä ).
Tuossa ohjeessa oli mainittu vain vm-95, mutta eiköhän ne ole sama -98:ssakin.
http://i3.tinypic.com/6p04778.jpg
Lohkolämmitin alkoi tihkua nestettä (ties kuinka pitkään), nyt olisi tarkoitus vaihtaa uusi tilalle, katsoin tuossa lämmittimen valmistajan sivulta ohjeita ja hokasin, että nykyinen on laitettu (ehkä -98 tai jotain) sisään väärästä paikasta, ilmeisesti sen takia kun se on ollut helpompi laittaa siihen.
Varmaan tuo ohjeen paikka on oikea, mutta ajattelin kuitenkin laittaa samalle paikalle ettei tarvitse häslätä noiden "pakkastulppien" kanssa.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten pahasti homma menee pieleen (vesikanavien muotoiluista tai suunnista ei ole mitään hajuakaan), onhan se kyllä pelittänyt tähänkin asti noin.(vaikea sanoa tarkemmin kun ensimmäinen talvi aluillaan minun käytössä ).
Tuossa ohjeessa oli mainittu vain vm-95, mutta eiköhän ne ole sama -98:ssakin.
http://i3.tinypic.com/6p04778.jpg
Fusion 2008 1.6 duratec
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
On tosiaan gynekologin hommia asentaa tuo lämmitin moottorin takaosaan ja varsinkin selällään maaten auton alla. No onnistui kuitenkin pari vuotta sitten asennettaessa 1.6 -97 Mondeoon, kun entinen vastus lopetti toimintansa. IRROITA ENSIN akkukaapelit , sillä helposti napsahtaa irroitettaesa mm. kiintoavaimella startti päälle ja tuolloin kiirettä piisaa!!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
jees nyt se on paikallaan tosin uuden Calixin kiinnikkeet ei käyneet (kiila levittää "jalat") lohko on niin paksu paikoitellen, ettei mitään jakoja
.
Joten oli tehtävä risteytys 8) , vanha oli onneksi T-rauta kiinnikkeellä josta sahasin T:n ylä- osan pois ja hitsasin sen uuden lämmittimen kiristin ruuviin, josta olin sahannut levityskiilan irti. ( tämä ihan sen takia että pieni kumitiiviste ei tulisi kosketuksiin kierteiden kanssa, kuten se tuli vanhalla raudalla joka oli vinossa lohkolämmittimeen nähden, vuotokohta)
Aukon lohkossa hioin 1200 santapapererilla puhtaaksi, pikkusen öljyä tiivisteeseen ja paikoilleen , tosin liitäntä vaakatasoon jakohihnaan päin (aikaisemmin alaspäin) , kun siinä asennossa T-rauta tuntui asettuvan parhaiten (rauta piti hitsata hieman vinoon).
http://i2.tinypic.com/8el22hy.jpg
nesteitä täytellessä meni vähän yli tunti, näissä vekottimissa kun täytön tekee hitaasti niin ei tule ongelmia ilmauksen kanssa

Joten oli tehtävä risteytys 8) , vanha oli onneksi T-rauta kiinnikkeellä josta sahasin T:n ylä- osan pois ja hitsasin sen uuden lämmittimen kiristin ruuviin, josta olin sahannut levityskiilan irti. ( tämä ihan sen takia että pieni kumitiiviste ei tulisi kosketuksiin kierteiden kanssa, kuten se tuli vanhalla raudalla joka oli vinossa lohkolämmittimeen nähden, vuotokohta)
Aukon lohkossa hioin 1200 santapapererilla puhtaaksi, pikkusen öljyä tiivisteeseen ja paikoilleen , tosin liitäntä vaakatasoon jakohihnaan päin (aikaisemmin alaspäin) , kun siinä asennossa T-rauta tuntui asettuvan parhaiten (rauta piti hitsata hieman vinoon).
http://i2.tinypic.com/8el22hy.jpg
nesteitä täytellessä meni vähän yli tunti, näissä vekottimissa kun täytön tekee hitaasti niin ei tule ongelmia ilmauksen kanssa

Fusion 2008 1.6 duratec