Ford VV kaasutin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Aatos

Ford VV kaasutin

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Eskoni nykii osakaasulla ja tyhjäkäynti on kylmänä mitä on. Poistin putsarin kotelon ja ja totesin että kaasarin yläpuoli oli märkä, tuntuisi siis tulvivan..

Mätänetissä ei kaasariin ollut osana kuin joku kalvo mikä liekään. Onko tuohon kaasariin saatavana korjaussarjoja vai mitähän kannattaisi härpäkkeen kanssa tehdä?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Sanon suoraan että heittää sillä vesilintua, käy purkaamolta hakemassa. weberin ja imusarjan vaikka 1.6:sesta koneesta ja laita tilalle, bensankulutus ehkä himpun pienenee tuolla weberillä.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
IhmeJanne

Viesti Kirjoittaja IhmeJanne »

Rupeeko mulla jumettamaan ko. VV kaasutin kun kylmänä saapi vähän väliä olla polkemassa kaasua että pysyy käynnissä. Silloin kun käy huonosti niin se myös tunkee todella mustaa putkesta. Konehan on sitte toi 1.3 litranen työntötanko kone vm. -88.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

IhmeJanne kirjoitti:Rupeeko mulla jumettamaan ko. VV kaasutin kun kylmänä saapi vähän väliä olla polkemassa kaasua että pysyy käynnissä. Silloin kun käy huonosti niin se myös tunkee todella mustaa putkesta. Konehan on sitte toi 1.3 litranen työntötanko kone vm. -88.
Ottaako lämmintä ilmaa kurkulle?
VV oikuttelee juuri noin,kun kaasarin
kurkkua jäätää.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

onko se juuri se juuttuvakurkkuinen ihme mistä puhutaan?

tuolta voi kysästä osia http://www.freetechnics.fi/
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Kyllä juuri se!
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
IhmeJanne

Viesti Kirjoittaja IhmeJanne »

Kyllähän se läppä siel ilmanputsarin putken varres pikkusen näytti olevan auki kun katoin ja se liikkuuki siel hyvin. Aukeaako/sulkeutuuko se lämpötila vaihteluiden avulla?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

jaska74 kirjoitti:onko se juuri se juuttuvakurkkuinen ihme mistä puhutaan?
Joo. Paskoi vehkeit. Tääkää ei toiminu ku 20 vuotta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

IhmeJanne kirjoitti:Kyllähän se läppä siel ilmanputsarin putken varres pikkusen näytti olevan auki kun katoin ja se liikkuuki siel hyvin. Aukeaako/sulkeutuuko se lämpötila vaihteluiden avulla?
Kannattaa lukita se läppä talveksi puoliväliin,esim.
ruuvin avulla.
Pitäisi toimia automaattisesti,mutta usein näin
ei ole,kun laitteet ikääntyy ja jumittuu.
VV-on hyvä ja taloudellinen ajettava,kunhan
osaa pitää sen kunnossa,mutta näinhän
on kaikissa teknisissä laitteissa,eteenkin vanhoissa.
skele69

Viesti Kirjoittaja skele69 »

Herkko kirjoitti: Kannattaa lukita se läppä talveksi puoliväliin,esim.
ruuvin avulla.
Pitäisi toimia automaattisesti,mutta usein näin
ei ole,kun laitteet ikääntyy ja jumittuu.
VV-on hyvä ja taloudellinen ajettava,kunhan
osaa pitää sen kunnossa,mutta näinhän
on kaikissa teknisissä laitteissa,eteenkin vanhoissa.
Terve,

voisikohan ylläoleva ratkaisu olla ratkaisuna siihen, kun oma escortti käyttäytyy siten, että kylmänä pelaa kuin buickki mutta kun kone saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin samalla moottori ikäänkuin tukehtuu ja sammuu. Tämän jälkeen moottoria on enää turha yrittää käynnistää. Mutta kun koneen antaa jäähtyä niin sitten taas käynnistyy.

kiitoksia,

Markku
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

skele69 kirjoitti:Terve,
voisikohan ylläoleva ratkaisu olla ratkaisuna siihen, kun oma escortti käyttäytyy siten, että kylmänä pelaa kuin buickki mutta kun kone saavuttaa normaali käyntilämpötilan niin samalla moottori ikäänkuin tukehtuu ja sammuu. Tämän jälkeen moottoria on enää turha yrittää käynnistää. Mutta kun koneen antaa jäähtyä niin sitten taas käynnistyy.
kiitoksia,
Markku
Terve,
kannattaa kertoo se kone ja vuosimalli sekä ehkä, jos tietää kaasarin mallin tai jos on ruisku jne., niin... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
skele69

Viesti Kirjoittaja skele69 »

tursas kirjoitti: Terve,
kannattaa kertoo se kone ja vuosimalli sekä ehkä, jos tietää kaasarin mallin tai jos on ruisku jne., niin... :roll:
Joo eli -85 vuoden eskort 1.3. siinä taitaa olla tuo vv-systeemi... itse en näistä hirveästi tiedä, mutta näin on pojat kylillä kertoneet...
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford VV kaasutin

Viesti Kirjoittaja anon »

Aatos kirjoitti:Eskoni nykii osakaasulla ja tyhjäkäynti on kylmänä mitä on. Poistin putsarin kotelon ja ja totesin että kaasarin yläpuoli oli märkä, tuntuisi siis tulvivan..

Mätänetissä ei kaasariin ollut osana kuin joku kalvo mikä liekään. Onko tuohon kaasariin saatavana korjaussarjoja vai mitähän kannattaisi härpäkkeen kanssa tehdä?
Korjaus-sarjoista ja kaasareista kannatta kysyä htt://www.moposport.fi
Mondeo -09 2.5T
:ford:
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

skele69 kirjoitti:... itse en näistä hirveästi tiedä, mutta näin on pojat kylillä kertoneet...
Tuolla ylhäällä :roll: on Escortin kaasari(ja muut)manuaalit:
http://www.freeweb.hu/kivisite/ford_pdf/carburettor.pdf
..tommoset viat jotenkin viittais taas siihen automaattiryyppyyn, ku ei jaksa käydä lämpösenä tai sitten siihen imuilman esilämmitykseen mistä tuolla :roll: puhutaan...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
JS
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Touko 2007 01:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford VV kaasutin

Viesti Kirjoittaja JS »

Aikoinaan Orionissa oli tuollainen vv - juuttuva kurkkuinen jota sääti foordin omat asentajat , vähän aikaa toimi hyvin kunnes taas jumitti. Paras ajosuoritus oli että 60km matkalla tankista katosi neljäsosa, koska kaasari oli taas kerran jumissa.

Heitä pellolle se kaasari ja laita sinne joku kaksikurkkunen Weber.
-97 Yamaha Drag Star Custom
-99/00 1.7 Puma(vaimon)
-99 Focus 1.6 Ambiente STW
-04 Focus 1.6 TREND STW
05 Mondeo 1.8 125 TREND STW
Vastaa Viestiin