Pelleilettekö?
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Syys 2007 20:03
Itseasiassa tämä ei edes tullut pelleilemällä, vaan kertakaikkiaan (paskoista) kitkarenkaista hävisi tunto kääntyessä kotihiekkatiellä eikä autanut absit. Varmaan ku ois ollu älliä nykästä sitä käppäriä ni ois menty mutkasta penkat pöllyten kuin Juha Kankkunen ilman vaurioita... 8) Noo, onneksi oli kasko-JPa- kirjoitti:Kun avataria kattoo, niin uskon sua.

...Hetki tyhjän päällä lennettiin
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
Sitten jysähti
ja päähän koski niin...
lintassa keulaedellä ojanpohalle reten.
pohjan varassa melkeinpä... noo miesvoimin ja yhden auton vetoavulla helposti takaisin tielle. Ja eikun vaa ruisinkia.
Lipsahduksia sattuu aina joskus... Sierralle ei mitään tullu. Etupuskuriki ku pultilla kiinni niin ei sekää päässy karkaamaan.


Lipsahduksia sattuu aina joskus... Sierralle ei mitään tullu. Etupuskuriki ku pultilla kiinni niin ei sekää päässy karkaamaan.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Tänään suunnistin varta vasten vähän hiljaisemmalle taajama-alueelle irrottelemaan perää! Käsijarrulla vaan ja melkein joka säätanan risteyksessä
Kaupan parkkipaikallekin oli pakko mennä pyöräyttämään pakkipäällä ns. ritäriässä käännös..Lopulta kun rallikoulu oli ohi ajelin kottiin päen, ja yllätys yllätys vastaan tuli päätiellä poliisi, mikä sattuma, juuri sessio ohi... 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Pitäähän sitä pelleillä....ohjausvirheen ja yllättävän sohjosta pomppaamisen ansiosta keulaedellä ojanpohjalle poikittain.
Ei siinä oikein muu auttanu ku renkaat lukossa luisua ojaan, kerkes vähä vauhtia tiputtaa ennenko rysähti.
Autoon ei sen kummempaa tullu, pieni painauma maskiin ja rekkarikilpi mutruun, vaikka olisi voinut kuvitella pahempaa...puskuri ehjänä säily. (seki aika paljon osumaa ottanu jos kattoo kokonaisuudessa)
Pittää huomenna päivänvalossa katella onko mitä muuta.
Onneks lähettyvillä tuttava naapuri sattu olee, jolla työautona Nissan Navara. Lähtihän se parin nykäsyn jälkee liikkelle.
Jäinpähän palveluksen velkaa.
Onneks oli hinausliina mukana.
Mitähän seuraavaksi
Eilen kaikki meni linttailujen suhteen ihan putkeen... kahdella eri paikkakunnalla.

Autoon ei sen kummempaa tullu, pieni painauma maskiin ja rekkarikilpi mutruun, vaikka olisi voinut kuvitella pahempaa...puskuri ehjänä säily. (seki aika paljon osumaa ottanu jos kattoo kokonaisuudessa)
Pittää huomenna päivänvalossa katella onko mitä muuta.

Onneks lähettyvillä tuttava naapuri sattu olee, jolla työautona Nissan Navara. Lähtihän se parin nykäsyn jälkee liikkelle.

Onneks oli hinausliina mukana.

Mitähän seuraavaksi

Eilen kaikki meni linttailujen suhteen ihan putkeen... kahdella eri paikkakunnalla.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Joo parempi aina noin, täällä päin kun tekevät sitä että nykäsevät kyllä ylös penkasta, mutta soittavat seuraavana päivänä poliisilleMr_Who kirjoitti:Onneks lähettyvillä tuttava naapuri sattu olee, jolla työautona Nissan Navara. Lähtihän se parin nykäsyn jälkee liikkelle.Jäinpähän palveluksen velkaa.


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Emt. 
Pistin oman sierrani uuden aikaseen seisontaan. Pihalla ajelloo minkä tarvihttoo ja väliaikasena varastona toimii hyvin
Kahden muun auton lisäksi
Pitää vua takapenkit ja takakontin matto viiä tonne vinttiin, ettei vaa home pääse iskemään kiinni. Se ku tuppaa tulemaan seisomassa olevaan autoon helposti.
Nytte suapi rimeralla linttailla minkä tarvihttoo...ihan helppoo silläki, mutta ei se voita takavetoa siinä lajissa.
Tulee tosiaa vähä säästöjä vakuutusten suhteen ja kulutusten suhteen... bensoissa säästää ja oman sierran kohalla myös moottoriöljyssä ja jäähytysnesteessä.
noitten kahen jälkimmäisen kulutus voidaan saada loppumaan, mutta eipä nytte ole budjettia siihen..

Pistin oman sierrani uuden aikaseen seisontaan. Pihalla ajelloo minkä tarvihttoo ja väliaikasena varastona toimii hyvin


Pitää vua takapenkit ja takakontin matto viiä tonne vinttiin, ettei vaa home pääse iskemään kiinni. Se ku tuppaa tulemaan seisomassa olevaan autoon helposti.
Nytte suapi rimeralla linttailla minkä tarvihttoo...ihan helppoo silläki, mutta ei se voita takavetoa siinä lajissa.

Tulee tosiaa vähä säästöjä vakuutusten suhteen ja kulutusten suhteen... bensoissa säästää ja oman sierran kohalla myös moottoriöljyssä ja jäähytysnesteessä.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Re: Pelleilettekö?
Ootteko tosissanne näissä "linttaus" jutuissanne?Toivottavasti ette...
Meinaan sai nauraa vatsansa kipeeks lukiessani noita "vedin sladissa ja melkein suti kakkosella"pikkupoika juttuja..
hauskin/noloin tarinatäti oli ylivoimaisesti tämä mr_who...Aikamoinen Vatanen...


hauskin/noloin tarinatäti oli ylivoimaisesti tämä mr_who...Aikamoinen Vatanen...

Tosimies kuuntelee ukkosta ja kattelee ku hevoset paskantaa!!
Re: Pelleilettekö?
Hoh hohHeidfeld kirjoitti:Ootteko tosissanne näissä "linttaus" jutuissanne?Toivottavasti ette...Meinaan sai nauraa vatsansa kipeeks lukiessani noita "vedin sladissa ja melkein suti kakkosella"pikkupoika juttuja..
![]()
hauskin/noloin tarinatäti oli ylivoimaisesti tämä mr_who...Aikamoinen Vatanen...

Jos tahdot jeesustella kaahamisella niin etsi toinen foorumi. Ja vastaisuuden varalta, kannattaa päästää ylimääräiset p*skat pois aivan toisesta paikasta suun sijaan

OT,OT
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Pelleilettekö?
Joopa joo...Eli olitte tosissanne..Juu kyllä meikäläinen kuuluu siihen ikämiesosastoon sitten ,kun sitä ikääkin on jo kohta neljättä vuosikymmentä ja kyllä se "linttauskin" on tullut tutuksi näiden 12vuoden kilpa-autoilu "urani" aikana.Aina on ollut taka/nelivetoisia kilpureita.Mutta kerroppas duckworth mitä erikoista sinä osaat tehdä autolla?Kun mun mielestä ykskään joka vetää sierralla liikenteessä sladissa kakkosella ei ole puikkomies(suurin osa luulee niin niinkuin varmaan sinäkin duckworth)ne puikkomiehen taidot punnitaan aivan jossain muualla...Ai niin enkä myöskään väitä olevani puikkomies,mulle autourheilu on harrastusta eikä siitä oteta liiallisia menestyspaineita.
Tosimies kuuntelee ukkosta ja kattelee ku hevoset paskantaa!!
Re: Pelleilettekö?
Joopa joo...Eli olitte tosissanne..Juu kyllä meikäläinen kuuluu siihen ikämiesosastoon sitten ,kun sitä ikääkin on jo kohta neljättä vuosikymmentä ja kyllä se "linttauskin" on tullut tutuksi näiden 12 vuoden kilpa-autoilu "urani" aikana.Aina on ollut taka/nelivetoisia kilpureita.Mutta kerroppas duckworth mitä erikoista sinä osaat tehdä autolla?Kun mun mielestä ykskään joka vetää sierralla liikenteessä sladissa kakkosella ei ole puikkomies(suurin osa luulee niin niinkuin varmaan sinäkin duckworth)ne puikkomiehen taidot punnitaan aivan jossain muualla...Ai niin enkä myöskään väitä olevani puikkomies,mulle autourheilu on harrastusta eikä siitä oteta liiallisia menestyspaineita.
Tosimies kuuntelee ukkosta ja kattelee ku hevoset paskantaa!!
Re: Pelleilettekö?
Kyllähän sitä tulee linttailtua ja välillä lipsahduksia sattuu tottakai, ei kukaan ole täydellinen... en väitä että mikään "vatanen" olen, mutta onhan sitä jonkin verran taitoa kasaantunut kilometrien myötä. Osaa voi tosiaan naurattaa omat kertomani, mutta mitäs sitä... ihan asiatekstiä.. tapana kun ei ole keksitä tarinoita. Mutta miten vain tahtoo tulkita.
Turhapa niitä autonkäsittelytaitoja on tänne rustailla, kun niitä on vähä vaikee näyttää toteen täällä.
Nykysin siis ajelen 1.6.sella primeralla ja sierra siis seisonnassa luultavasti aika pitkään. Mutta pittäähän sitä voorumillaki välillä vierailla.
Mutta ei ne linttailut siihen pääty tietenkään, ainahan sitä linttaillaan ku mahdollista/halua. 
Ja harjottelemalla aina oppii lisää.
Turhapa niitä autonkäsittelytaitoja on tänne rustailla, kun niitä on vähä vaikee näyttää toteen täällä.
Nykysin siis ajelen 1.6.sella primeralla ja sierra siis seisonnassa luultavasti aika pitkään. Mutta pittäähän sitä voorumillaki välillä vierailla.


Ja harjottelemalla aina oppii lisää.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Re: Pelleilettekö?
---
Viimeksi muokannut Duzter, 22 Touko 2009 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo
Re: Pelleilettekö?
Mie päryytän ainaskin kolmosella.Heidfeld kirjoitti:...ykskään joka vetää sierralla liikenteessä sladissa kakkosella ei ole puikkomies...

ja puikkomies ei tarvitse olla, sehän on vain pelleilyä. 8)
..mut on se kiva et tänne treen lähistöllekkin tuli lumi maahan, kyllä on tullut vedeltyä kahvat edellä sierralla.
On se vaan niin p****leen hupaa.

Re: Pelleilettekö?
EIhän sitä nyt kuule toinna hermostua näitten juttujen perusteella... turhhoo ressii ottoo, ei se nyt oo nii justiisa jos joku hehkuttaaki vähä lintassa menoa liikenteessä ja muutenki juttua heittää. Tämä siis Heidfeld:lle. Ei sitä aina tarvvii olla tosikkona. Tosin oma on asiasi... saahan sitä vaikka mistä riidan aikaseks jos näin haluaa. 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Re: Pelleilettekö?
Aina kun lunta tulee on pakko kokeilla vieläkö cossuni taipuu menee kylkimyyrää... ihan vain että muistaa =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Pelleilettekö?
Tuohon Elimäen viime kesäkuun Ford Sierra vs. Toyota Corolla nokkakolariin viitaten siis tuo seuraava viestini...
Viimeksi muokannut ossi86, 04 Maalis 2008 22:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Pelleilettekö?
No ei voi päätellä että Sierra olisi Corollaa turvallisempi. Teidän täytyy ottaa huomioon se seikka, että tuossa kyseisessä kolarissa Sierran matkustajiin kohdistui 20% pienemmät kiihtyvyydet kuin Corollan matkustajiin.
Laskelmien mukaan törmäyksen aikana Sierran nopeus muuttui noin 68km/h ja Corollan nopeus noin 85km/h. Arvioidaan nyt maksimikiihtyvyyden olevan kaksi kertaa keskimääräistä kiihtyvyyttä suurempi ja arvioidaan lisäksi tehdyn rekonstruktion perusteella impulssin ajallisen keston olevan väliltä 50-70ms. Tämän perusteella ajoneuvojen maksimikiihtyvyyksille yhteentörmäyksen aikana voitaisiin laskea seuraavat arvot.
Sierra: (2*68/3.6/0.07/9.81)g ... (2*68/3.6/0.05/9.81)g
Corol.: (2*85/3.6/0.07/9.81)g ... (2*85/3.6/0.05/9.81)g
Sierran maksimikiihtyvyys: 55 - 77 g
Corollan maksimikiihtyvyys: 69 - 96 g
Henkiinjäämisen kannalta Corollan matkustajiin kohdistui siis kenties ratkaisevasti suurempi kiihtyvyys kuin Sierran matkustajiin. Esimerkiksi Corollan takapenkillä ollut naishenkilö käytti turvavyötä, mutta se ei häntä pelastanut. Lasketussa 69-96g:n kiihtyvyydessä aortan repeytyminen tai jokin muu kuollettava sisäelinvaurio on jo melko todennäköinen.
Esimerkiksi yhdysvaltalaisen NHTSA:n tutkimusten mukaan täysikasvuisilla mieshenkilöillä on noin 50% mahdollisuus selvitä hengissä 75g:n kiihtyvyydestä. Vastaava kiihtyvyyden raja täysikasvuisilla naishenkilöillä on 65g:tä ja lapsilla 50g:tä. Nämä lukuarvot olettavat, että impulssi kohdistuu henkilön rintakehään/vatsaan esimerkiksi turvavöistä.
Jos kiinnostaa käydä katsomassa tuon kyseisen kolarin simulaatiot, niin laitoin ne juuri nettisivuillemme. Suora linkki tulossivulle on seuraava.
http://www.kolarilaskenta.fi/tulokset/1 ... iedot.html
Laskelmien mukaan törmäyksen aikana Sierran nopeus muuttui noin 68km/h ja Corollan nopeus noin 85km/h. Arvioidaan nyt maksimikiihtyvyyden olevan kaksi kertaa keskimääräistä kiihtyvyyttä suurempi ja arvioidaan lisäksi tehdyn rekonstruktion perusteella impulssin ajallisen keston olevan väliltä 50-70ms. Tämän perusteella ajoneuvojen maksimikiihtyvyyksille yhteentörmäyksen aikana voitaisiin laskea seuraavat arvot.
Sierra: (2*68/3.6/0.07/9.81)g ... (2*68/3.6/0.05/9.81)g
Corol.: (2*85/3.6/0.07/9.81)g ... (2*85/3.6/0.05/9.81)g
Sierran maksimikiihtyvyys: 55 - 77 g
Corollan maksimikiihtyvyys: 69 - 96 g
Henkiinjäämisen kannalta Corollan matkustajiin kohdistui siis kenties ratkaisevasti suurempi kiihtyvyys kuin Sierran matkustajiin. Esimerkiksi Corollan takapenkillä ollut naishenkilö käytti turvavyötä, mutta se ei häntä pelastanut. Lasketussa 69-96g:n kiihtyvyydessä aortan repeytyminen tai jokin muu kuollettava sisäelinvaurio on jo melko todennäköinen.
Esimerkiksi yhdysvaltalaisen NHTSA:n tutkimusten mukaan täysikasvuisilla mieshenkilöillä on noin 50% mahdollisuus selvitä hengissä 75g:n kiihtyvyydestä. Vastaava kiihtyvyyden raja täysikasvuisilla naishenkilöillä on 65g:tä ja lapsilla 50g:tä. Nämä lukuarvot olettavat, että impulssi kohdistuu henkilön rintakehään/vatsaan esimerkiksi turvavöistä.
Jos kiinnostaa käydä katsomassa tuon kyseisen kolarin simulaatiot, niin laitoin ne juuri nettisivuillemme. Suora linkki tulossivulle on seuraava.
http://www.kolarilaskenta.fi/tulokset/1 ... iedot.html