Itselläni ei ole ollut vielä ovien kanssa ongelmia.
Johtuisiko toisaalta paljon siitä, että oma ”montikkani” nukkuu yönsä aina autotallissa, jossa lämpötila pysyy ( + 2,0 - + 6,0 C ) sentään plussan puolella. Kuitenkin olen huomannut, että ovien tiivisteet (varsinkin takaovien) tietyllä kelillä, jäähtyvät oven karmiin kiinni, kun lunta on päässyt tiivisteiden väliin … Olen kyllä laittanut silikonia tiivisteisiin, mutta ehkä useammin tätäkin pitäisi siis tehdä. Myös kun keli vaihtuu nopeasti plussasta pakkasen puolelle, näyttäisi kuljettajan oven aukaisukahvan väliin menevän vettä, jolloin oven aukaisu on hieman jäykkää, pitäisiköhän sinnekin ”ruiskuttaa” CRC:tä?
Polttoainekulutuksesta:
Tein viimeksi 2 kpl aivan samaa reissua, maantieajoa ( talvirajoitus 80 km/h ) siitä noin yhteensä 130 km + 40 km mutkaista pikkutietä, jossa nopeus pyöri siinä 60 km /h.
Nollasin keskikulutusnäytön ja keskinopeusnäytön ennen matkoille lähtöä. Kummalakin reissulla sain keskikulutuksen pysymään 7,0 L / 100 Km ja keskinopeus näytti 59 Km /h.
Tämä ”montikan” keskikulutusnäyttö laskee mielestäni aika viiveellä???, jos lähtee kaupunkikulutus näyttämästä 10,0 L / 100 Km ajamaan maantieajoa vaikkapa 75 km eteenpäin.
Ex- Focukseni keskikulutusnäyttö reagoi mielestäni yllä olevaan nopeasti. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia asiasta?
Muuten oman yksilöni matka on jatkunut ongelmitta. Odotan innolla jo aikaa, kun saa laittaa taas kesärenkaat alle! Toisaalta olen ollut hyvin tyytyväinen talvirenkaisiini( Michelin X-ice North 205/55 R16 91T ), jopa paljaalla asfaltilla renkaan äänet kuuluvat vaimeana ”kabinetin” puolelle ja myös liukkailla renkaiden pito on ollut hyvä.
Lopuksi Toivoisin taas muidenkin rehellisiä mielipiteitä ja huomioita tänne, miten muiden alkutaival on lähtenyt liikkeelle!
Varsinkin ”rankela” , ”jamo” , ”Luigi” kirjoittajien viimeiset kuulumiset olisi kiva kuulla!!!!