Xenonvaloista kokemuksia?
Hyvät on, harmittaa vaan kun ei golffiin tullu otettua.
Rekkamiehet ovat kertoneet että toimisivat jopa hirvikarkottimena. Eivät luultavimmin pidä sävystä ja häviävät mettään
Rekkamiehet ovat kertoneet että toimisivat jopa hirvikarkottimena. Eivät luultavimmin pidä sävystä ja häviävät mettään

http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Helmi 2007 02:50
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kannattaa perehtyä noihin valoihin jos tuollaiset meinaa vaihtaa vanhojen H4 tilalle.
Itse hieman kysellyt noista ja halvoissa sarjoissa on tullut eteen jos jonkinmoista kommenttia sekä teknistä heikkoutta
Itse hieman kysellyt noista ja halvoissa sarjoissa on tullut eteen jos jonkinmoista kommenttia sekä teknistä heikkoutta
Viimeksi muokannut Aksu, 10 Helmi 2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Tuottaa vähemmän lämpöä, onko sitten loska p..ka keleillä ongelmakin. Ei pysy umpio "auki"?Regu kirjoitti:Eikös xenonit tuota vähemmän lämpöäkin kuin h4? aattelin vaan että jos laitan angel eyesit ja xenonit ettei tuloksena ole sulanutta mössöä
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Esim tälläisiä on tullut vastaan H4 malleissa
xenon polttimo jonka vieressä H3 poltin-> H3:n kuumentaa xenonia,eikä ole enään oikealla kohdalla joten pitkien kuvio vit...
Tupla xenon(pitkä/lyhyt) kumpikaan eiole oikealla kohdalla valokuviot v..laan,riipuen pallastista saataa kestää ennenkuin vaihtavat xenonista toiseen (ellei lyhyt pala kokoajan)
Ja ihan yleisesti halppis mallin xenoneissa jos ei ole UV-suojattuja niin polttavat umpiot kohtuu nopeasti jonka jälkeen ihan sama onko xenon vai tavallinen niin valoteho kateissa.
xenon polttimo jonka vieressä H3 poltin-> H3:n kuumentaa xenonia,eikä ole enään oikealla kohdalla joten pitkien kuvio vit...
Tupla xenon(pitkä/lyhyt) kumpikaan eiole oikealla kohdalla valokuviot v..laan,riipuen pallastista saataa kestää ennenkuin vaihtavat xenonista toiseen (ellei lyhyt pala kokoajan)
Ja ihan yleisesti halppis mallin xenoneissa jos ei ole UV-suojattuja niin polttavat umpiot kohtuu nopeasti jonka jälkeen ihan sama onko xenon vai tavallinen niin valoteho kateissa.
gti golo palloilija
tuolla on muutenkin halvat hinnat
http://www.elixiere.com näyttää olevan 31 euroa/kplMr.Sandman kirjoitti:Itsekkin kuullut vain kehuja. Mutta hintaa polttimoilla on sitten aika paljon.
tarvike polttimot jos käyvät umpioihin ovat 48€ /kpl ja audin alkuperäiset ovat 118€ /kpl.
Siteerattu Aken tarkastusinsinööriä:
"Toiminnaltaan automaattinen valaisimien korkeudensäätölaite tulee olla
kaasupurkausvalaisimin varustetussa 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöönotetussa
autossa."
Eli vanhemmissa riittää manuaalisäätö.
"Toiminnaltaan automaattinen valaisimien korkeudensäätölaite tulee olla
kaasupurkausvalaisimin varustetussa 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöönotetussa
autossa."
Eli vanhemmissa riittää manuaalisäätö.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Ihan tyytyväinen olen ollut. Eron valon määrässä halogeeniin verrattuna on kyllä huima. Nyt on kakkosautona -93 Carina jossa ihan H4:t ja ihan hyvät valot loppujenlopuksi. Vuorotellen kun sillä ja tuolla Fookuksella ajelee niin ei tee kyllä mieli xenonista luopua. Mitenkään älyttömän pitkälle ei nuo voortin orkkiks-xenonit kylläkään näytä, mutta valoa on paljon ja valokeila leveä. Polttimoita on joutunut pari kertaa vaihtamaan ja niille kyllä joku on keksinyt vissiin hatusta hinnan. Tossa Foccerissa siis D2S-kannalla.
Jos kuka uutta autoa on ostamassa niin melkein ne kannattaa listalta ruksia mukaan.
Jos kuka uutta autoa on ostamassa niin melkein ne kannattaa listalta ruksia mukaan.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Lyhyesti:
Tavalliseen umpioon ei saa xenon polttimoita laittaa.
Umpiossa pitää olla hyväksyntä xenonille. Myöskin lähes kaikki halpis xenon sarjatkaan ei sisällä E hyväksyntää joten niitä ei saa käyttää edes xenon käyttöön hyväksytyissä umpioissa. Noi xenon kitit on alunperin tarkoitettu vain työkoneisiin ym.
Muutenkin kun xenon polttimoissa tulee "polttopiste" ulommas kuin normi polttimoissa niin heijastuskuvio menee normi umpioissa ihan päin mäntyä.
Mutta kunnon xenon valot on kyllä todella asialliset. Esim hellalta saa moneen ritsaan xenoneita jälkiasenukseenkin,
tosin ovat aika arvokkaita. Myöskin saman firman lisä kaukovalo xenoneissa on potkua.
Tavalliseen umpioon ei saa xenon polttimoita laittaa.
Umpiossa pitää olla hyväksyntä xenonille. Myöskin lähes kaikki halpis xenon sarjatkaan ei sisällä E hyväksyntää joten niitä ei saa käyttää edes xenon käyttöön hyväksytyissä umpioissa. Noi xenon kitit on alunperin tarkoitettu vain työkoneisiin ym.
Muutenkin kun xenon polttimoissa tulee "polttopiste" ulommas kuin normi polttimoissa niin heijastuskuvio menee normi umpioissa ihan päin mäntyä.
Mutta kunnon xenon valot on kyllä todella asialliset. Esim hellalta saa moneen ritsaan xenoneita jälkiasenukseenkin,
tosin ovat aika arvokkaita. Myöskin saman firman lisä kaukovalo xenoneissa on potkua.
Nuo lisävalo-ksenonit olisi kivat, mutta niillä ei saa kuin kaukovalot.
Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)
Suomi allekirjoitti 1970-luvun lopulla eurooppalaisen tieliikennesopimuksen. Kun paikallinen lainsäädäntö mukautettiin tähän sopimukseen, astui voimaan lähivalojen kahdentamiskielto. Kielto koskee vain 1.1.1980 ja sen jälkeen ensirekisteröityjä autoja. Ruotsi teki em. sopimusta hyväksyessään lisävaloja koskevan varauman ja siellä on ihan omat sääntönsä.Moti kirjoitti:Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Miksi Suomi sitten ei tehnyt vastaavaa varaumaa? No, sitä pitää kysyä sen aikaisilta päättäjiltä. (olikohan silloin liikenneministerinä se puuseppä, kenellä ei ollut ajokorttia vai se muurari, joka oli omistanut joskus vuosikymmeniä aikaisemmin pikkufiiun, mutta ei ollut uskaltanut silläkään ajaa kuin kauniina kesäpäivinä, salkkuhan oli kestopäätöksellä SKDL:n hallussa)
Kokeile. Kiinnostaisi kanssa sama idea noiden Mondeon keulalla olevien Hellan Jumbojen kanssa. Valoa maantielle...jaska74 kirjoitti:jatketaas tätä vanhaa aihetta.
keulallani on lisävalot (lisäpitkät) mikälie halpahallimalli...
vähän ajattelin noihin sellaista xenon sarjaa, mutta vissiin ihan turha idea vai?
siis tiedän että en saa laittaa, mutta...

Itse laitoin kesällä mondeoon ihan normi umpioon tuollaiset jälkiasennettavat ja kehuja saaneen xenon sarjan.
Valokuvio aivan samanlainen kuin hehkulampuilla mutta erona se valon väri on valkoinen eikä kusen keltainen ja esim. märkä asvaltti ei sitä syö yhtään
Piti sitten ihan testata ajamalla vastaan omaa autoa ja kyllä nuo xenon valot eivät eroa yhtään vastaantulijan kannalta.
Kokonaisuuten olen ollut nyt syksyn myötä todella tyytyväinen hankintaa.
Valokuvio aivan samanlainen kuin hehkulampuilla mutta erona se valon väri on valkoinen eikä kusen keltainen ja esim. märkä asvaltti ei sitä syö yhtään

Piti sitten ihan testata ajamalla vastaan omaa autoa ja kyllä nuo xenon valot eivät eroa yhtään vastaantulijan kannalta.
Kokonaisuuten olen ollut nyt syksyn myötä todella tyytyväinen hankintaa.
2.0 TDCI Mondeo