Muutaman kyssäri mondeoista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Muutaman kyssäri mondeoista

Viesti Kirjoittaja daa »

Ensinnäkin, -00 vuosmallin 1.8litranen mondeo, miten onnistuu vaihdelaatikon öljyjen vaihto, entäs ohjaustehostimen öljyjen?

Toinen tapaus on -98 vuosmallin 2.0litranen montukka, heti käynityksen jälkeen auton sammuu, eli ei pysy tyhjäkäynnillä, sitten kun suostuu esim seuraavalla käynistysyrityksellä toimimaan normaalisti niin ei mitään ongelmaa, liekkö kyseisessä koneessa joku tyhjäkäyntimoottori vai mikä siellä sitä tyhjäkäyntiä säätää, ja miten onnistuu puhdistus/korjaaminen?
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

vaihteistoöljyn vaihdosta tuohon vm:iin en sano mitään, 97 montussa se on hyvinkin yksinkertainen toimenpide. Foordihan ei kylläkään pyydä vaihtamaan vaihteistoöljyjä, ainoastaan lisäämään mutta kyllä minä ne itse ainakin vaihdoin.

-98 tyhjäkäyntiä säätää tyhjäkäyntiventtiili, voi olla että se vähän jumittelee mutta kuitenkin kuulostaa merkilliseltä että toimii normaalisti toisella yrittämällä. Onko tyhjäkäynnissä muuten probleemia, seilaako kierrokset tyhjäkäynnillä?
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Viesti Kirjoittaja daa »

En tarkoittanut että toisella yrityksellä lähtee, se oli vaan esimerkki.

välillä tekee muutaman kerran ja välillä seuraavalla, ja välillä lähtee normaalisti käyntiin.. Mutta, missäpäin se tyhjäkäyntimoottori kyseisessä 2litrasessa on piilossa, ja kannattaako sinne roiskia crc:tä ja paineilmaa vai miten puhdistuksen uskoltaa foordiin tehhä?

Lauantaina ois tarkoitus kattoo appiukon autoo niin jos sais tuon ominaisuuden häviämään.

Vaihdelaatikon pohjasta löytyy(?) tyhjennysproppu, mutta mitä kautta täytetään laatikkoon öljyt?
Syy miksi laatikonöljyt oisin vaihtamassa niin on se että pikkusenkin pakkasta niin keppi on jäykkä ja rutina kuuluu kun yrittää laittaa vaihdetta silmään, kuitenkin itse vaihdan autoon laatikkoon öljyt 100tkm välein vaikka eihän silleen suositella vaihtamaan.
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

Tuosta vaihteistoöljyn täyttöropun sijaintiin en ota kantaa, kokemusta kun ei ole kuin 97 vuosimallista. tässä jonkinlainen kuva tosta tyhjäkäyntiventtiilin sijainnista: http://i241.photobucket.com/albums/ff13 ... /zetec.jpg
ja tuolta löytyy purku ohje: viewtopic.php?t=13635&highlight=tyhj%E4 ... i+sijainti

Sammumisen syy voi johtua kenties myös pa-suodattimesta tai pa-pumppu viallinen ei synnytä tarpeeksi painetta...jne

ei muuta kuin onnea etsintään :)
daa
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Kesä 2007 21:10

Viesti Kirjoittaja daa »

Kiitoksia kovasti, kattelen tänään mitä näkyy. Niin ja auto pysyy kyllä käynissä kaasupolkimen avulla, joten en usko että bensapumppu ois tais suodattimia muutenkaan.
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Minulla oli vm.95 1.8i montussa samanlaista tyhjänkäyntivikaa ja se tyhjänkäyntiventtiilihän se oli paskainen/jumissa. Puhdistus/venttiilin uusiminen hoitaa asian :)

Antti
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Vastaa Viestiin