V6 Duratecistä lambdat irti miten?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

V6 Duratecistä lambdat irti miten?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Niin, eli sigun mondeosta pitäis saada pakosarjassa olevat lambdat tutkittua, mitä kautta nuo saa kouraan? Ootteko ottanu ylä- vai alakautta? Näytti niin pirun ahtaalta paikalta.
Alfamerin opasta tossa selailin, mutta kone on ollu "pöydällä" kun lambdat on siinä esitelty, helppoahan se siinä on prkl. Oli myöskin maininta, että vaativat erikoisavaimen? Vai millä niitä saa vääntää, pi..upihdeillä?
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

Se "erikoisavain" lambdojen pyörittelyyn on pitkä hylsy, jossa on kyljessä pitkä hahlo. Hahlo siksi, että johto mahtuu ulos avaimesta. "Erikoisavain" soveltuu paremmin uuden lambdan asennukseen.

***hylsy***

Tosin usein saattaa lambda olla niin tiukassa, että ei irtoa "erikoisavaimella", joutuu katkomaan piuhat ja irrottamaan oikealla hylsyllä. Sen jälkeen kun pakosarjat on ajettu kuumiksi.

Eli lambdan tutkiminen on aika turhaa tuon murjomisen jälkeen. Ennen oli helppoa, kun autossa oli yksi lambda; vaihtoon vaan ja taas oli päästöt kohdallaan. Mutta neljää lambdaa haluaisi jo tutkia ennen hankintaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Vilkasin alfameria uudemman kerran, ja kyllä sieltä kuva löyty missä lambdaa alakautta ruuvataan.. Nice.. Pitäis keksiä joku paikka, missä sais nostettua auton ylös. Pitää kehitellä tommonen hylsykin si jostain ennenku alkaa tosissaan ähräämään, kiitosta vaan tiedonjaosta.
Avatar
tk
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja tk »

Itse vaihtaessa tulppia katselin kans lambdoja. Itse kokeilisin yläkautta.
Repii irti imusarjan ja puolan, niin kakkoslambda näkyy ainakin, käyttääkö sitten hylsyä tai kiintolenkkiavainta, niin sitä pitää kokeilla.
Mullakin oli ongelmia päästöjen kanssa, siksi meinasin ne irroittaa ja putsata. Testien mukaan ne "katkoo" välillä signaalia.
Kyseessä teillä on vissiin V6 ja jos otatte imusarjan pois niin hankkikaa myös uudet ylemmät imusarjantiivisteet, koska mulla ne oli aika surkeat.
Saattoi vaikuttaa päästöihin mun autossa, ainakin ne oli märkinyt sitä pakokaasunkierrätyshöyryjä imusarja juurelle.
Mondeo Tdci 1,8 2008
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Onko tossa tosiaan 2 lambdaa? Molemmissa pakosarjoissa 1 anturi vai mitä hä, siinä etummaises on ainakin yksi 4 napanen? Varaosaliikkeessä kävin kyselemäs, niin ei tuossa kuulemma ole kuin yksi anturi. Toisaalta, mitä varten niitä pitäis enempää ollakkaan? Haistaa kai se sillä yhelläki, tai ainaki luulis. :roll:
Avatar
tk
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja tk »

V6 duratecissä on kummassakin pakosarjassa oma anturi. (Jos olisi yksi niin sen pitäisi olla öljypohjan takana y-haaran jälkeen.)
Pakosarjoissa on vielä jonkinmoiset esikatalysaattorit myös.
Mondeo Tdci 1,8 2008
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ompahan namis paikas se taaempi si, tuotahan joutuu purkaa niin prkl että sen edes näkee. Stana. Onko se taaemman lambdan liitin missäkohdin? Jos koittas mittailla onko siellä elämää, ja minkätasosta.
Avatar
tk
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja tk »

Liitin on puolan takana kiinni paksussa johtonipussa.
Mondeo Tdci 1,8 2008
Vastaa Viestiin