Sierran vetoakselin kumit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Sierran vetoakselin kumit

Viesti Kirjoittaja sysler »

Kysymys koskee 2.0i dohc -90 sierran vetarin suojakumia joka on blasana..Vetoakseli itessään on helppo irottaa perästä..4pulttia auki ja veto niin akseli jää käteen..mut sitten alkoi ongelmat.. :evil: ulomman(jarrurummun puoleisen) kumin vaihtamiseksi pitää kai purkaa koko vetoakseli :?: Napamutteri ei nimittäin lähde auki prkl! kaikki keinot kokeiltu...mutteri punahehkuun ja metrin jatkovarsikaan ei riittänyt.. :shock: Onko kellään heittää vinkkiä miten nyt tulis toimia..uus vetari ei oikeen hotsita ~100€ Ehkä pitää lähtee kiertää romiksia...
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kuskin puolella on vasenkätinen kierre, et jos sitä puolta oot aukasemassa ni voi olla aika tiukassa jos normi suuntaan vääntää :lol:
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja sysler »

Älä! ai uudemmissakin vetareissa? kuskin puoli tosiaan kyseessä..yritin kyllä molempiin suuntiin...enempi tosin normisuuntaan..täytyy viel koittaa tempasta vastakarvaan,jos vaikka lähtis..Kiitos vinkistä!
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jn79 »

Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja sysler »

Tuolla topicissa bamlataan jostain peltikuori vetareista?? Mulla ainakin on ihan tavallinen vetonivel ja suojakumi kahella klemmarilla kiinni..Miten se nivel puretaan?
tursas
Viestit: 4120
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

sysler kirjoitti:Älä! ai uudemmissakin vetareissa? kuskin puoli tosiaan kyseessä..yritin kyllä molempiin suuntiin...enempi tosin normisuuntaan..täytyy viel koittaa tempasta vastakarvaan,jos vaikka lähtis..Kiitos vinkistä!
Saitkos auki sitä, mulla oli vanhassa vasenkätinen kierre (kuskin puolella) ja uudessa vetarissa oikean kätinen kierre. Apuna aukasussa mulla oli semmonen tupakinsytyttimeen pantava rengaspulttipyssy. Semmosella kun aikansa paukuttaa, niin pitäis aueta. Vetoakselin päästä näkyvistä jengoista voi nähdä, mikä kierre siinä on jos oikein tihrustaa ja jos siinä akselin päässä on kolo lukkoprikalle se on oikeakätinen ja jos ei niin vasuri, ainakin mulla oli niin... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja sysler »

Huh..Lähti se auki...oli muuten ihan hc kireellä ja vasen kierre.. :oops: pillillä kunnolla kuumaksi ja metrin varrella kun viänti niin lähti..nyt kun vielä tietäis miten se suojakumi vaihdetaan? laakeripesä ekaks kai ulos ja sit nivelen kimpuun..vai onko muita konsteja?
tursas
Viestit: 4120
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

sysler kirjoitti:Huh..Lähti se auki...oli muuten ihan hc kireellä ja vasen kierre.. :oops: pillillä kunnolla kuumaksi ja metrin varrella kun viänti niin lähti..nyt kun vielä tietäis miten se suojakumi vaihdetaan? laakeripesä ekaks kai ulos ja sit nivelen kimpuun..vai onko muita konsteja?
Jos se edit: siis napa siitä helposti tulee ulosvetäjällä tai ilman, niin se ensin pois tieltä. Kirjassa neuvotaan, että pikkasen voi oikasta kun avaa edit: navan reijistä ne laakeripesän neljä pulttia ja vetää koko vetarin laakeripesineen ulos. Oo sit varovainen, ettei ne neljä pulttia poikkee (crceetä ja liotusta sinne taakse) ja ettei jarruputki poikkee, ku se jarrukilpi on irti....kumisukkaa en oo vaihtanu... :roll:
Viimeksi muokannut tursas, 06 Marras 2007 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana »

Ei tarvi niveltä purkaa, kun haet motonetistä ne venyvät suojakumit.
En muista numeroa, mut kyllä ne myyjät tietää.
Sit teet 1,5 limupullosta sopivan kartion sen nivelen päähän, paljon rasvaa ja vedät sen suojakumin sen paksun osan yli.
Onnistuu ihan ok ja kumi pysyy ehjänä.
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja sysler »

Okey :) Niin tehdään..täytyy mennä motonetista kyseleen kumia.. Kiitos hyvistä neuvoista :lol:
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana »

Se venyvä malli on neopreenia ja numero on 17-2928
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
sysler
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Syys 2007 15:53
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja sysler »

kiitos numerosta..Onko kokemusta sen kestävyydestä?miten mahtaa neopreeni kestää suolaa,hiekkaa,kuraa?
hana
Viestit: 144
Liittynyt: 21 Huhti 2005 10:10
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana »

Kyllä ne tuntus kestävän kaikkia epäpuhtauksia ja myös pakkasta, ei ainakaan ollut mitään murtumisen merkkejä n. 1 v asentamisen jälkeen.
Onhan ne muistaakseni pikkasen kalliimmat kun tavalliset mut myös helpompi asentaa.
Kyllä lähtee.... jos ei lähde niin sutii...
Vastaa Viestiin