Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kysymys koskee 2.0i dohc -90 sierran vetarin suojakumia joka on blasana..Vetoakseli itessään on helppo irottaa perästä..4pulttia auki ja veto niin akseli jää käteen..mut sitten alkoi ongelmat.. ulomman(jarrurummun puoleisen) kumin vaihtamiseksi pitää kai purkaa koko vetoakseli Napamutteri ei nimittäin lähde auki prkl! kaikki keinot kokeiltu...mutteri punahehkuun ja metrin jatkovarsikaan ei riittänyt.. Onko kellään heittää vinkkiä miten nyt tulis toimia..uus vetari ei oikeen hotsita ~100€ Ehkä pitää lähtee kiertää romiksia...
Älä! ai uudemmissakin vetareissa? kuskin puoli tosiaan kyseessä..yritin kyllä molempiin suuntiin...enempi tosin normisuuntaan..täytyy viel koittaa tempasta vastakarvaan,jos vaikka lähtis..Kiitos vinkistä!
Tuolla topicissa bamlataan jostain peltikuori vetareista?? Mulla ainakin on ihan tavallinen vetonivel ja suojakumi kahella klemmarilla kiinni..Miten se nivel puretaan?
sysler kirjoitti:Älä! ai uudemmissakin vetareissa? kuskin puoli tosiaan kyseessä..yritin kyllä molempiin suuntiin...enempi tosin normisuuntaan..täytyy viel koittaa tempasta vastakarvaan,jos vaikka lähtis..Kiitos vinkistä!
Saitkos auki sitä, mulla oli vanhassa vasenkätinen kierre (kuskin puolella) ja uudessa vetarissa oikean kätinen kierre. Apuna aukasussa mulla oli semmonen tupakinsytyttimeen pantava rengaspulttipyssy. Semmosella kun aikansa paukuttaa, niin pitäis aueta. Vetoakselin päästä näkyvistä jengoista voi nähdä, mikä kierre siinä on jos oikein tihrustaa ja jos siinä akselin päässä on kolo lukkoprikalle se on oikeakätinen ja jos ei niin vasuri, ainakin mulla oli niin...
Huh..Lähti se auki...oli muuten ihan hc kireellä ja vasen kierre.. pillillä kunnolla kuumaksi ja metrin varrella kun viänti niin lähti..nyt kun vielä tietäis miten se suojakumi vaihdetaan? laakeripesä ekaks kai ulos ja sit nivelen kimpuun..vai onko muita konsteja?
sysler kirjoitti:Huh..Lähti se auki...oli muuten ihan hc kireellä ja vasen kierre.. pillillä kunnolla kuumaksi ja metrin varrella kun viänti niin lähti..nyt kun vielä tietäis miten se suojakumi vaihdetaan? laakeripesä ekaks kai ulos ja sit nivelen kimpuun..vai onko muita konsteja?
Jos se edit: siis napa siitä helposti tulee ulosvetäjällä tai ilman, niin se ensin pois tieltä. Kirjassa neuvotaan, että pikkasen voi oikasta kun avaa edit: navan reijistä ne laakeripesän neljä pulttia ja vetää koko vetarin laakeripesineen ulos. Oo sit varovainen, ettei ne neljä pulttia poikkee (crceetä ja liotusta sinne taakse) ja ettei jarruputki poikkee, ku se jarrukilpi on irti....kumisukkaa en oo vaihtanu...
Viimeksi muokannut tursas, 06 Marras 2007 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tarvi niveltä purkaa, kun haet motonetistä ne venyvät suojakumit.
En muista numeroa, mut kyllä ne myyjät tietää.
Sit teet 1,5 limupullosta sopivan kartion sen nivelen päähän, paljon rasvaa ja vedät sen suojakumin sen paksun osan yli.
Onnistuu ihan ok ja kumi pysyy ehjänä.
Kyllä ne tuntus kestävän kaikkia epäpuhtauksia ja myös pakkasta, ei ainakaan ollut mitään murtumisen merkkejä n. 1 v asentamisen jälkeen.
Onhan ne muistaakseni pikkasen kalliimmat kun tavalliset mut myös helpompi asentaa.