Viimeiset odottelu viikot itselläni olivat jo täyttä ”tuskaa”! Täällä minun asustamassa kaupungissa ei vielä montaa uutta ”montikaa” näy, joten saan hetken vielä ajaa mallilla, joita ei paljon liikenteessä näy.
Vertailujen kertomaa:
Viimeisessä Tuulilasissa numero 13 / 2007 on Farkkuvertailu. Montikka selviää tällä kertaa jopa toiseksi. Fordin moottori ( 2.0 Duratec 145 Hv / 190 Nm = perusjuhta ) saa vertailussa testaajilta uuden käsitteen >> ”ponneton moottori”
Edellisillä sivuilla on vertailussa uusi Volvo V70 2.5T A. Sivulla 46 Volvosta sanotaan ”moottori tuntuu tehoihin verrattuna hieman ponnettomalta …” OK. 200 Hv moottorikin on ponneton!
Onko kaikille testaajille jäänyt jonkun urheiluauton kiihtyvyys ja tehot vain mieleen? Ei kai normaaliperhe autolta tarvita ”raketin” kiihtyvyyttä? On totta, että Fordin 2.0 Duratec on ollut kauan tuotannossa ( mm. Mazda 6 keulalla myös), eikä tee uudesta montikasta mitään uutta ”rakettia”, mutta minulle se ”normaaliajoon” riittää vallan mainiosta.
Vuodenvaihteessa Volvo V70 keulalle tulee vielä myös 2.0 bensa, joka ”käsittääkseni”( korjatkaa, jos olen väärässä? ) ja Volvo myyjien mukaan, on yllätys, yllätys >> Sama 145 Hv / 190 Nm moottori (Ford / Mazda)

Ekat 1000 km:
No, nyt vihdoin jo asiaakin! Itse olen 174 cm pitkä, joten ajoin jo vm 2004 montikkaani aika ylhäältä ( istuin säädetty aika korkealle) ja niin ajan ylhäältä uuttakin. Näin keulan ”hahmottaminen” sivuilta on ainakin vielä sujunut hyvin / ongelmitta. Vanhoihin, ahtaisiin parkkihalleihin en mennyt Focus aikaankaan, ja sitä parkkihallia mitä täällä yleensä käytän, se on tilava, valoisa ja isot parkkiruudut ( vinoruudut ), joten mitään ”kömpelöin vaikeasti hahmotettavien korin kulmien vuoksi = Tuulilasi 13/2007 ” en itse ole vielä havainnut …
Näkyvyys taakse Farmarissa on hyvä / riittävä.(= Takaniskasuojat alhaalla, kun ajan yksin) Ainakaan vielä ei ”omassa yksilössäni” kuulu mitään ylimääräisiä natinoita mistään, eikä tiivisteiden erikoista ”nitinää” niin kuin aikaisempi Focukseni piti tietyillä kelillä, kun lähti liikkeelle. Nopea ja tarkka ohjaus, on nyt myös kokeiltu mutkaisilla maantiellä, ja se saa hymyn minunkin kasvoille … Ohjattavuus edelleen kohdallaan!

Ps. Toivoisin muidenkin rehellisiä mielipiteitä ja huomioita tänne, miten muiden alkutaival on lähtenyt liikkeelle!
Ps. Tämä kirjoitukseni piti mennä ketjuun "Kenellä on Uusi mondeo tilauksessa" , mutta aloitinkin vahingossa uuden ... Sorry!