transitin turbo
transitin turbo
Mahtaako olla transitissa turbo kilahtamassa vai mikä on kun alkoi pitämään jumalatonta vinkunaa.
Konehuoneesta kun kuuntelee niin kaasua polkiessa kun nostaa jalan kaasulta niin kuuluu kova "vihellys" tai vinkuna.
Ohjaamon puolelta kuunnellessa ääni taas kuuluu ahtojen noustessa selvänä vihellyksenä.
Eikä ole siis mikään normaali turbon vihellys. Tai kyllähän joku isompi pallo tommosen äänen pitääkin, mutta transitissa oleva onneton tennispallon kokonen ahdin ei ainakaan tähän asti ole pitänyt.
Laitan illalla vielä videopätkän konehuoneesta kunhan saan sen ensin koneelle.
EDIT: Ai niin ja jäi sanomatta, että aluksi jostain turbon lähettyviltä kuului myös ihmeellistä naksutusta tyhjäkäynnillä.
Konehuoneesta kun kuuntelee niin kaasua polkiessa kun nostaa jalan kaasulta niin kuuluu kova "vihellys" tai vinkuna.
Ohjaamon puolelta kuunnellessa ääni taas kuuluu ahtojen noustessa selvänä vihellyksenä.
Eikä ole siis mikään normaali turbon vihellys. Tai kyllähän joku isompi pallo tommosen äänen pitääkin, mutta transitissa oleva onneton tennispallon kokonen ahdin ei ainakaan tähän asti ole pitänyt.
Laitan illalla vielä videopätkän konehuoneesta kunhan saan sen ensin koneelle.
EDIT: Ai niin ja jäi sanomatta, että aluksi jostain turbon lähettyviltä kuului myös ihmeellistä naksutusta tyhjäkäynnillä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Transiitin turbo
Niin, niistä isoista pojista jotka viisaita puhuu, niin, ovat minulle kertoneet että, jos tbo viheltää niin pakopuoli on halki..... Toimii sama syy myös niissä koripallon kokoisissa tbo:issa
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo
Joo. Asd häkkiselle varasin ajan nyt keskiviikoksi. Epäili kovasti, ettei siellä turbossa mitään vikaa ole vaan ahtoletkut jostain murteilla.
Niillä on kuulema joku savukaasu tms. testi jolla näkyy ahtopuolen vuodot.
Toivotaan, että olis siellä vika.
Kyllähän tossakin näky alapuolella joku bypassi olevan.
Kuinka jäykkä tommosen kuuluis olla? Ei vissiin käsin saa liikutettua varresta?
Nää on hauskoja hommia kun joka firmassa epäillään eri juttua ja kumotaan toistensa epäilyjä
Esim. Fordilla sano, että ei tommoseen muuttuvasiipiseen saa mitään remppaa tehtyä ite ja taas häkkisellä meinas, ettei ton ikäsessä mitään muuttuvasiipistä ahdinta edes ole
Mikäköhän siellä mahtaa loppujen lopuksi olla. Mitään tyyppiä tai valmistajaa ei pallon kyljestä löytynyt.
Ilmeisesti kkk tai mitsubishi kyseessä kuitenkin???
Ainoa teksti mitä ahtimessa oli löytyi päältä tarrasta viivakoodin alapuolelta numero 12524.
Ei varmaan tarkota mitään.
Niillä on kuulema joku savukaasu tms. testi jolla näkyy ahtopuolen vuodot.
Toivotaan, että olis siellä vika.
Kyllähän tossakin näky alapuolella joku bypassi olevan.
Kuinka jäykkä tommosen kuuluis olla? Ei vissiin käsin saa liikutettua varresta?
Nää on hauskoja hommia kun joka firmassa epäillään eri juttua ja kumotaan toistensa epäilyjä

Esim. Fordilla sano, että ei tommoseen muuttuvasiipiseen saa mitään remppaa tehtyä ite ja taas häkkisellä meinas, ettei ton ikäsessä mitään muuttuvasiipistä ahdinta edes ole

Mikäköhän siellä mahtaa loppujen lopuksi olla. Mitään tyyppiä tai valmistajaa ei pallon kyljestä löytynyt.
Ilmeisesti kkk tai mitsubishi kyseessä kuitenkin???
Ainoa teksti mitä ahtimessa oli löytyi päältä tarrasta viivakoodin alapuolelta numero 12524.
Ei varmaan tarkota mitään.

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Audillahan noissa ahtimissa meni kello jumiin, kun oli karstaa täynnä. Tehtaan mielipide oli se, että kelloja ei saanut avata ja puhdistaa...Jolloin ahdin olisi toiminut taas normaalisti. Ahtimia pistettiin siis vain kylmänviileästi vaihtoon ja sillä selvä...
Isot pojat joilla on henkselit auko kellot, putsas ne ja käyttivät omiin projekteihinsa tai myivät eteenpäin. Peliliike.
P.S. Juuh ja terve vaan, liityin tännekkin kun kerran tuli ostettua projektiks Mk2-korinen Sierra IS:n tekniikalla.
Isot pojat joilla on henkselit auko kellot, putsas ne ja käyttivät omiin projekteihinsa tai myivät eteenpäin. Peliliike.

P.S. Juuh ja terve vaan, liityin tännekkin kun kerran tuli ostettua projektiks Mk2-korinen Sierra IS:n tekniikalla.
Jos se on vnt-ahdin ja jos siihen painekelloon ja sen tankoon pääsee käsiksi niin koita irrottaa se tanko siitä ahtimen vivusta mikä liikuttaa ohjainsiipiä. Näin pääsisi ainakin tutkimaan jumiiko siivet vai ei. Niiden pitää liikkua kevyesti sitä vipua kääntämällä. Saikohan tästä joku tolkkua?
Toki sitä voi testata silmämääräisestikin laittamalla alipainetta/painetta sille painekellolle, riippuen siitä ohjataanko vnt-ahtimen ohjainsiipiä alipaineella/paineella.

Toki sitä voi testata silmämääräisestikin laittamalla alipainetta/painetta sille painekellolle, riippuen siitä ohjataanko vnt-ahtimen ohjainsiipiä alipaineella/paineella.
1.6Efi Escort stw
hukkaportin kelloTeRoK kirjoitti:En tiä mikä tossa nyt sitten ahtoja ohjaa. Semmonen normi "kello" siinä on kyljessä ja siitä menee tanko pakopesässä tai -aukossa olevaan vipuun.
http://www.proturbo.fi/pakosarjat/hukkis3.gif
bypass on ahtoputkessa, ja sama asia kun dumpvalve, mutta dumppi pihauttaa ilmat pihalle ja bypass takaisin putkeen
http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/dumpit.gif
Focus 1.0 edition a6 2017
Joo meinasin jo sanoa että siivissä vikaa jos viheltää eli teräviä reunoja turbiinissa.
Oman mondeon turbon siivissä oli huoltoon mennessään pieniä rokamia imupuolella.
Turbiini siipeä ei uusittu vaan hioivat rosot pois ja siivenreuna on terävämpi kuin ennen.
Vaikka pilleri on pieni niin vihellys samaa kokoluokkaa kuin DC10 olisi laskeutumassa Rissalaan
Sopivasti kaasua kylillä ja teinit ovat vihreinä kateudesta

Oman mondeon turbon siivissä oli huoltoon mennessään pieniä rokamia imupuolella.
Turbiini siipeä ei uusittu vaan hioivat rosot pois ja siivenreuna on terävämpi kuin ennen.
Vaikka pilleri on pieni niin vihellys samaa kokoluokkaa kuin DC10 olisi laskeutumassa Rissalaan

Sopivasti kaasua kylillä ja teinit ovat vihreinä kateudesta

Fix Or Repair Daily
Juu sama meininki tossakin oli, että olis vähintään se koripallon kokonen ahdin 2 kilon ahdoilla pellin alla.
Tossakin katottiin eka, että jos olis pelkillä siipien vaihdolla selvinny, mutta oli turbiinipesäkin ottanu sen verran damagea, että vaihtoon meni.
Siipien akselissa oli ja tiettävästi liikaa välystä. Mun mielestä joku 5m. kun päästä vatkasi.

Tossakin katottiin eka, että jos olis pelkillä siipien vaihdolla selvinny, mutta oli turbiinipesäkin ottanu sen verran damagea, että vaihtoon meni.
Siipien akselissa oli ja tiettävästi liikaa välystä. Mun mielestä joku 5m. kun päästä vatkasi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ransun tbo
Rohkenisko tässä topicissa kysellä minkälaisia paineita noissa ransuissa on, sikx kyselen, että, kehtaisko hiukan kiristää, kun onhan se jo varmaan ehkäkin saattanut kulua, tai ainakin tullu sisäänajettua, kun sen männänkin jouduin vaihtamaan Sais siihen hiukan ohituskiihtyvyyttä, ja pääsis kesällä motarilla rajoitusten mukaan, tai ainakin kompensoitua pikkuisen vuotavaa cooleria, tai jos löytäis vaikka "pitemmän" perän. Onkos teillä kellään jälkiturbotettua transua, saa se olla vaikka orginaalikin TD, jossa olis käyttetty ahtopainemittaria....
Päteekö vanha sanonta:
Yli kilo alkaa ilo.
PS. Tiedän missä syöttöruuvi on.
Päteekö vanha sanonta:
Yli kilo alkaa ilo.
PS. Tiedän missä syöttöruuvi on.
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo
Joo täytyy toivoa, että suurin osa kappaleista olis siellä kuulerin pohjalla.
Kyllä siellä ainakin jotain näky.
Tuskin ainakaan enää on koneen sisällä mitään kun on kuitenkin jo yli 100km ajettu vian ilmettyä.
katti voi olla kyllä täynnä reikiä
Luulisin, että transitissa on vakio ahdot jotain 0,5 kilon luokkaa.
En tiedä varmaksi, mutta olettaisin, että ei noita kannata ite mennä turbon päästä ahotoja nostamalla tai syöttöä ruuvaamalla virittelemään vaan lastuttamalla tai muulla tavalla ohjelmaa muuttamalla hoitaa se homma, koska kaikki mukaan lukien turbo on kytköksissä moottorin ohjaukseen.
Eli Tässäkin tapauksessa kun mulla ahdot hävisi niin moottori meni vikatilaan. Eli käyttää oletus asetuksia syötön määrittelemisessä.
Kyllä siellä ainakin jotain näky.
Tuskin ainakaan enää on koneen sisällä mitään kun on kuitenkin jo yli 100km ajettu vian ilmettyä.
katti voi olla kyllä täynnä reikiä

Luulisin, että transitissa on vakio ahdot jotain 0,5 kilon luokkaa.
En tiedä varmaksi, mutta olettaisin, että ei noita kannata ite mennä turbon päästä ahotoja nostamalla tai syöttöä ruuvaamalla virittelemään vaan lastuttamalla tai muulla tavalla ohjelmaa muuttamalla hoitaa se homma, koska kaikki mukaan lukien turbo on kytköksissä moottorin ohjaukseen.
Eli Tässäkin tapauksessa kun mulla ahdot hävisi niin moottori meni vikatilaan. Eli käyttää oletus asetuksia syötön määrittelemisessä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jos olis kappaleet koneesta läpi jo ehtineet, olis myös turbiinipuolen siivet entisetTeRoK kirjoitti:Joo täytyy toivoa, että suurin osa kappaleista olis siellä kuulerin pohjalla.
Kyllä siellä ainakin jotain näky.
Tuskin ainakaan enää on koneen sisällä mitään kun on kuitenkin jo yli 100km ajettu vian ilmettyä.
katti voi olla kyllä täynnä reikiä![]()


Transitin tbo
Antkee anteex kun jätin kertomatta että mallivuosi on se mukavan ongelmallinen -91, vissiin 4(neljää) eri konetta 100L mallissa . Elikkäs sähköö ei mee koneessa muualle kuin sammuttimelle, ja hehkulle johon menee ilmeisesti polttoaineputkikin, joku läpinäkyvä "takaiskuventtiili" välissä, on tyhjä, mikäs se on.... ja mitä se vaikuttaa....?
Lueskelin vanhoja Sposteja josta huomasin että turbotuksen tekijä oli vastannut että, paineet ovat 0.8 ja syöttöä lisätty noin 3/4 kierrosta. Konetta ei muutettu muuten kuin lisätty öljynlauhdutinputki(?) kierää coolerin edessä.
Muruset siivistä ovat saattaneet onnekkaasti jäädä coolerin pohjalle jos siellä jotain ylimääräistä tauhkaa..
Lueskelin vanhoja Sposteja josta huomasin että turbotuksen tekijä oli vastannut että, paineet ovat 0.8 ja syöttöä lisätty noin 3/4 kierrosta. Konetta ei muutettu muuten kuin lisätty öljynlauhdutinputki(?) kierää coolerin edessä.
Muruset siivistä ovat saattaneet onnekkaasti jäädä coolerin pohjalle jos siellä jotain ylimääräistä tauhkaa..
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
Noo, ei se ny enää nii paljo