ford probe 2.5 v6 24v
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Maalis 2007 02:47
ford probe 2.5 v6 24v
mistä löytys viritys osia ??
Äkkiseltään ei suomalaisia firmoja tuu mieleen... Mitä osia etsit??
Käy kattoos esim. http://www.horsepowerfreaks.co tarvitsemasi osat ja sitten vaan osille etsimään maahantuojaa googlella... Tai sitten tilaat suoraan jenkeistä, jolloin toki tulee jonkin verran rahti+tulli kustannuksia... Ite tuolta tilasin vanhempaan probeen suuttimet kun en suomesta osannut etsiä... Palvelu oli ystävällistä ja osat saapuivat maahan viikon kuluessa maksusta
...
Käy kattoos esim. http://www.horsepowerfreaks.co tarvitsemasi osat ja sitten vaan osille etsimään maahantuojaa googlella... Tai sitten tilaat suoraan jenkeistä, jolloin toki tulee jonkin verran rahti+tulli kustannuksia... Ite tuolta tilasin vanhempaan probeen suuttimet kun en suomesta osannut etsiä... Palvelu oli ystävällistä ja osat saapuivat maahan viikon kuluessa maksusta

Samaa kysyisin
Eli tehoa tarvis lisää. Onko kellää t.muukkosen myymistä lastuista? Putkisto ja peltisarja saattais myös auttaa samoin katin vaihto/poisto. Ja varmaa tommoinen greentwisteri olis poikaa!:) vaikuttaa ainaki ääniin. No mut kuitenki toi vajaa 170 heppaa ei riitä vaan mä haluan lisää. Turboa mun käsittääkseni ei voi laillisin keinoin laittaa siihen. ideoita?
Re: Samaa kysyisin
Miksei voi turboa laillisesti laittaa???hoocee kirjoitti:Eli tehoa tarvis lisää. Onko kellää t.muukkosen myymistä lastuista? Putkisto ja peltisarja saattais myös auttaa samoin katin vaihto/poisto. Ja varmaa tommoinen greentwisteri olis poikaa!:) vaikuttaa ainaki ääniin. No mut kuitenki toi vajaa 170 heppaa ei riitä vaan mä haluan lisää. Turboa mun käsittääkseni ei voi laillisin keinoin laittaa siihen. ideoita?
Escort 1.8 sport -97
.
Siitä turbo asiasta en ole varma mut mun käsitys on se et ei voi. Mut jos olen vääräs korjatkaa ja pelastakaa mun päivä!:) jostai vaan luin et pitäis ol se tekniikka ku turbo mallis eli kone pitäis vaihtaa tehottomampaan ja alkaa siitä repii eka nykyiset tehot ja sen jälkee se plus 20%. Ja erikois lupia ei enää vissii helpol saa. Pitäis varmaa soittaa konttoril niin selviäis varmaa nopeasti.
Sorry en osaa minäkään juuri auttaa. Kuulemma Automaa Tampere on hyvä paikka osille, viripalikoista ei ole sitten tietoa.
http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Jos haluaa pysya EU:n sisällä tullien ym takia olisi mulla pari linkkiä britanniasta:
http://www.ukpoc.co.uk/
http://www.fordprobestore.co.uk/store/i ... p?cPath=73
Mulla on kanssa se käsitys että kun ei autoa ole tehtaallta ikinä tullut ahdettuna se on hyvin vaikeaa/mahdotonta tehdä täällä laillisesti.
Yksi vaihtoehto on vaihtaa koko moottori japsiversioon jota käytettiin Mazda MX-6 mallissa. Tämä KL-ZE versio tuottaa 198hp jenkkien käyttämän KL-DE:n 164-170hp sijasta. Jenkeissä (länsirannikko) tuo kone ei mene läpi päästöjensä takia mutta täällä tuo on käsittääkseni laillinen. Kone on periaatteessa täysin sama mutta käytännössä myös kaikki moottorinohjauksen elektroniikka on vaihdettava.
Vapaavirtaus-suodatin ja ilmanotto "kylmästä" vaikka konetilan alapuolelta auttaa muutaman hevosen. Jenkeissä olen nähnyt myynnissä mm. alikokoisia hihnapyöriä ohjaustehostimelle ja taisi olla myös ilmastoinnille. Näistä tehoa 5-10hp mutta ko. laitteiden teho ääritilanteissa heikkenee. Ilmastointi ei liene ongelma mutta jos tehostin "tökkää" ääritilanteessa se kullostaa pahalta.
http://www.autokivitila.fi/?sivu=usa-autot
Jos haluaa pysya EU:n sisällä tullien ym takia olisi mulla pari linkkiä britanniasta:
http://www.ukpoc.co.uk/
http://www.fordprobestore.co.uk/store/i ... p?cPath=73
Mulla on kanssa se käsitys että kun ei autoa ole tehtaallta ikinä tullut ahdettuna se on hyvin vaikeaa/mahdotonta tehdä täällä laillisesti.
Yksi vaihtoehto on vaihtaa koko moottori japsiversioon jota käytettiin Mazda MX-6 mallissa. Tämä KL-ZE versio tuottaa 198hp jenkkien käyttämän KL-DE:n 164-170hp sijasta. Jenkeissä (länsirannikko) tuo kone ei mene läpi päästöjensä takia mutta täällä tuo on käsittääkseni laillinen. Kone on periaatteessa täysin sama mutta käytännössä myös kaikki moottorinohjauksen elektroniikka on vaihdettava.
Vapaavirtaus-suodatin ja ilmanotto "kylmästä" vaikka konetilan alapuolelta auttaa muutaman hevosen. Jenkeissä olen nähnyt myynnissä mm. alikokoisia hihnapyöriä ohjaustehostimelle ja taisi olla myös ilmastoinnille. Näistä tehoa 5-10hp mutta ko. laitteiden teho ääritilanteissa heikkenee. Ilmastointi ei liene ongelma mutta jos tehostin "tökkää" ääritilanteessa se kullostaa pahalta.

Ford Fiesta ST 150 -> 170
Ja tosiaan Eu:n alueella Vekan antamat linkit ovat tosi hyviä, mutta yksi on vielä mainitsematta, tämä tosin on jenkeistä, mutta mielestäni/hyväksi havaitsemani sivusto, josta voi myös kysyä neuvoa, koska he ovat ammattilaisia Proben laitossa, on
http://www.probeaddiction.com/
Tuolta saa Turbo pakettejakin Probeen, mutta niitä ei ainakaan tällä hetkellä tuoda Eurooppaan, mutta eiköhän sekin erikoisjärjestelyillä onnistuisi, mutta laillisuudesta en sitten osaa sanoa. Eihän sitä Garrettiakaan ihan joka autoon laillisesti saa laittaa, mutta kyllä niitä tuntuu aika monessa kokonaan tehdas turbottomassa autossa olevan. Mutta tosiaan nuo ovat ainoat Turbot, jotka ovat varta vasten Probeen tehdyt. Mutta jos sitä mottia halajaa, niin senkin saa tuolta, ja näyttää kulutkin siinä lukevan: http://www.probeaddiction.com/klze.htm
Lastutuksesta: Lastuja saa Probeen paria eri merkkiä, mutta ulkomailta pitäisi nekin tilata. Tuossa ainakin on yksi merkki, jota suositellaan ulkomailla.
http://www.car-stuff.com/mmparts/ford-p ... _chip.html
En kuitenkaan takaa, että suomessa nämä lastut osattaisiin ohjelmoida täydellisesti,kun autoa ei ole edes koskaan tänne tuotu, mutta kaipa niitäkin kavereita löytyy.
Edit: Nämä olivatkin 2.0 litran koneille. Etsin kun on aikaa ne toiset 2,5 litrasiin sopivat lastut.
http://www.probeaddiction.com/
Tuolta saa Turbo pakettejakin Probeen, mutta niitä ei ainakaan tällä hetkellä tuoda Eurooppaan, mutta eiköhän sekin erikoisjärjestelyillä onnistuisi, mutta laillisuudesta en sitten osaa sanoa. Eihän sitä Garrettiakaan ihan joka autoon laillisesti saa laittaa, mutta kyllä niitä tuntuu aika monessa kokonaan tehdas turbottomassa autossa olevan. Mutta tosiaan nuo ovat ainoat Turbot, jotka ovat varta vasten Probeen tehdyt. Mutta jos sitä mottia halajaa, niin senkin saa tuolta, ja näyttää kulutkin siinä lukevan: http://www.probeaddiction.com/klze.htm
Lastutuksesta: Lastuja saa Probeen paria eri merkkiä, mutta ulkomailta pitäisi nekin tilata. Tuossa ainakin on yksi merkki, jota suositellaan ulkomailla.
http://www.car-stuff.com/mmparts/ford-p ... _chip.html
En kuitenkaan takaa, että suomessa nämä lastut osattaisiin ohjelmoida täydellisesti,kun autoa ei ole edes koskaan tänne tuotu, mutta kaipa niitäkin kavereita löytyy.
Edit: Nämä olivatkin 2.0 litran koneille. Etsin kun on aikaa ne toiset 2,5 litrasiin sopivat lastut.
Ford Probe GT 2,5 V6