Uusi Kuga mk3 2020

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
KugaPHEV
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Maalis 2023 09:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja KugaPHEV »

Ei kai tuosta kannata vielä mitään kysellä kun ei haitan pituudesta (ja sitä myöten aiheutuneista lisäkustannuksista) ole mitään tietoa.
Kuga PHEV Vignale -23
Volvo S60 eFlexFuel -05
tapsi
Viestit: 29
Liittynyt: 01 Marras 2015 16:48

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja tapsi »

Juuri näin, ei ole näkyvissä koska toimiva päivitys tulee,voi mennä koko kesä odotellessa.
Jeipii
Viestit: 275
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Kyllä sen 100 euroa voi ottaa. Se ei pidä sisällään sopimusta etteikö voisi vaatia vielä lisää korvauksia. Se on vain pahan mielen korvaus.
Pasi123
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Ei mulle ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta latauskiellosta. Vuosimalli 2022. Jos ihan perinteisellä postilla yrittävät, niin en ole ihan varma minne menee kun leasing auto kyseessä. Ainakaan kotiin ei ole kertaakaan tullut mitään virtallista fordin postia. Sovelluskaan ei mitään ilmoittele.

Tosin asia ei kummemmin kiinnosta, kun auto onneksi vaihtuu kuun lopussa. Ei tule ikävä.
Pentti57
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:09

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pentti57 »

Terve, ajelen jo toisella Kuga PHEV:llä. Ensimmäisessä 2019 -vuosimallin Kugassa oli pitkä latauskielto ja saatiin siitä kohtuulliset hyvitykset, mutta siinä oli ongelmana 12 V -akku, joka tyhjeni ja jonka takia auto hinattiin korjaamolle kaksi kertaa. Nyt tässä uudemmassa 2023 -mallin Kugassa lienee parempi 12 V-akku, näin olen ymmärtänyt.

Olen seurannut keskusteluja ja ilmiselvästi teissä löytyy Ford -tietäjiä. Kysynkin siis seuraavaa: 12 V akkuhan latautuu samalla kun ajoakkuakin ladataan, siis joko auton ollessa piuhan päässä tai sitten ajossa. Nyt kun johtoon ei voida kytkeä, niin 12 V -akun lataaminen tapahtuu vain ajossa. Tulee mieleeni, että tämä ajon aikana lataaminen ei välttämättä riitä ja akun varaus alkaa hiipumaan ja akkua voisi säästää jättämällä tiettyjä apulaitteita käyttämättä (esim. ratin ja istuimen lämmitys, sähköinen takaluukku jne.). Onko ajatukseni täysin tuulesta temmattu, vai löytyykö siitä logiikkaa? Mitä ajatuksia tai tietoja asiasta?
Pasi123
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Loka 2022 10:08

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Pasi123 »

Pentti57 kirjoitti: 09 Touko 2025 12:16 Terve, ajelen jo toisella Kuga PHEV:llä. Ensimmäisessä 2019 -vuosimallin Kugassa oli pitkä latauskielto ja saatiin siitä kohtuulliset hyvitykset, mutta siinä oli ongelmana 12 V -akku, joka tyhjeni ja jonka takia auto hinattiin korjaamolle kaksi kertaa. Nyt tässä uudemmassa 2023 -mallin Kugassa lienee parempi 12 V-akku, näin olen ymmärtänyt.

Olen seurannut keskusteluja ja ilmiselvästi teissä löytyy Ford -tietäjiä. Kysynkin siis seuraavaa: 12 V akkuhan latautuu samalla kun ajoakkuakin ladataan, siis joko auton ollessa piuhan päässä tai sitten ajossa. Nyt kun johtoon ei voida kytkeä, niin 12 V -akun lataaminen tapahtuu vain ajossa. Tulee mieleeni, että tämä ajon aikana lataaminen ei välttämättä riitä ja akun varaus alkaa hiipumaan ja akkua voisi säästää jättämällä tiettyjä apulaitteita käyttämättä (esim. ratin ja istuimen lämmitys, sähköinen takaluukku jne.). Onko ajatukseni täysin tuulesta temmattu, vai löytyykö siitä logiikkaa? Mitä ajatuksia tai tietoja asiasta?
Kyylä siinä ainakin minusta on logiikkaa. Varmaan herkemmin 12v akku tyhjenee, kun ei ladata muuten kuin ajossa. En osaa sanoa tuleeko tuosta ongelmaa, varsinkaan kesällä.. Varmaan yleismittari kertoisi? Ja jos ongelmaa niin akkulaturi.
focst
Viestit: 2560
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja focst »

Pentti57 kirjoitti: 09 Touko 2025 12:16 Terve, ajelen jo toisella Kuga PHEV:llä. Ensimmäisessä 2019 -vuosimallin Kugassa oli pitkä latauskielto ja saatiin siitä kohtuulliset hyvitykset, mutta siinä oli ongelmana 12 V -akku, joka tyhjeni ja jonka takia auto hinattiin korjaamolle kaksi kertaa. Nyt tässä uudemmassa 2023 -mallin Kugassa lienee parempi 12 V-akku, näin olen ymmärtänyt.

Olen seurannut keskusteluja ja ilmiselvästi teissä löytyy Ford -tietäjiä. Kysynkin siis seuraavaa: 12 V akkuhan latautuu samalla kun ajoakkuakin ladataan, siis joko auton ollessa piuhan päässä tai sitten ajossa. Nyt kun johtoon ei voida kytkeä, niin 12 V -akun lataaminen tapahtuu vain ajossa. Tulee mieleeni, että tämä ajon aikana lataaminen ei välttämättä riitä ja akun varaus alkaa hiipumaan ja akkua voisi säästää jättämällä tiettyjä apulaitteita käyttämättä (esim. ratin ja istuimen lämmitys, sähköinen takaluukku jne.). Onko ajatukseni täysin tuulesta temmattu, vai löytyykö siitä logiikkaa? Mitä ajatuksia tai tietoja asiasta?
Sanoisin että muodostuu ongelmaksi vain talvella. Kesällä kun akku ottaa hyvin virtaa vastaan, ajossa lataaminen varmasti riittää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
hessuko
Viestit: 115
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Onneksi nyt ei ole talviaika kuten oli 2020-2021 kun tuo latauskielto oli silloin talvella.Omilla pätkäajoilla alkoi 12v akku silloin hiipumaan ja monenlaisia varoituksia 12v jännitteestä tuli autoon sekä esimerkiksi ovien lukitukset/avaukset olivat ajoittain hieman epämääräisiä.Sittenhän se ajoakku vaihdettiin ja heti perään myös 12v akku jouduttiin vaihtamaan.Nyt on 12v akkukin jo yli 4vuotta toiminut moitteeeta kun olen ajellut yleensä melkein joka päivä ajoakun tyhjäksi ja samalla kun olen ladannut ajoakun taas täyteen on 12v akkukin tullut "seinäsähköllä" ladatuksi.Ei olisi meidän ajoprofiililla tuo 12v akku kestänyt millään 4vuotta kunnossa ilman tuota auton omaa systeemiä.Eipä ole onneksi vielä auto antanut mitään ilmotuksia 12v jännitteestä mutta ei tuo kyllä haittaisi vaikka laittaisi 12v akun joku päivä akkulaturiin.(kun ei tiedä milloin latauskielto loppuu!!)
Kuningastonttu
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Loka 2022 09:26

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Kuningastonttu »

Onko joku testannut mittarilla lataako se samalla 12v akkua? Kysyin tästä vuosihuollon yhteydessä ihan Ford-huollossa niin tiskillä ainaki sanoi ettei se lataa kuin ajoakkua.
:ford:
Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
hessuko
Viestit: 115
Liittynyt: 12 Joulu 2021 18:56

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja hessuko »

Ford kuga phev lataa aivan varmasti 12v akkua samalla kun lataat verkkovirralla sitä ajoakkua.Youtubesta löytyy videon pätkä jossa on jännitemittari kiinni 12v akussa ja se kyllä näyttää että näin tapahtuu.On kyllä erikoisen huonoa tietoa jos joku huolto väittää toisin.Ko.video ilmestyi asiasta jo lähes 5vuotta sitten!! Löytyy esim.: kuga phev 12v charging
Kuningastonttu
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Loka 2022 09:26

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Viesti Kirjoittaja Kuningastonttu »

No niimpä näkee tekevän tuossa videossa. Lie marmoritiskillä defan ylläpitolaturia tarjonneet. Onneksi en haksahtanut.
:ford:
Kuga 2022 2,5 PHEV Titanium
Focus 2019 1,0 Titanium STW
Focus 2015 1,0 Trend Hatchback
Focus 2006 1,6 Trend Hatchback
Focus 2000 1,6 Trend Hatchback
Mondeo 1997 1,8i CLX STW
Vastaa Viestiin