Kun kone ja jäähdytysjärjestelmä jäähtyy, niin sinne lämmetessä kertyneen paineen pitäisi laskea taas normaalitilanteeseen. En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta tuo viittaisi vuotavaan kannentiivisteeseen tai kanteen. Jos pistää auton käyntiin ja katselee
paisuntasäiliöön, niin nouseeko sinne kuplia?
Minulla oma oireili juuri noin, lisäksi nestettä vähän hävisi, ja syyllinen oli haljennut kannentiiviste, joka laski palotilasta korkeapaineista kaasua jäähdytysjärjestelmään. Jos haluaa selvitellä asiaa, niin monelta korjaamolta löytyy sellainen kemiallinen testi jolla selvitetään onko paisuntasäiliössä pakokaasua.
edit: huomasin että toisessa ketjussa kyselit että jäähdytysnestettä häviää ja ilmeisesti valuttelee niitä vänkärin puolen etupyörän seudulle. Minulla on vanhempi
Mondeo enkä tiedä missä tuossa neloskoppaisessa on
paisuntasäiliö, mutta vuotava kannentiiviste saattaa aiheuttaa myös nesteen tulvimista paisuntasäiliöstä yli kun systeemiin kertyy painetta.
Toivotaan kovasti että vika ei olisi se mitä pelkään, mutta suosittelisin näillä oirella että käy teettämässä se testi että onko paisuntasäiliössä pakokaasua niin eipä tarvitse arvailla. Ei maksa paljon, ainakaan kansiremonttiin verrattuna
