janti kirjoitti:
Vikadiagnostiikka ei tarjonnut uutta päivitystä noihin ilmanvaihto-ongelmiin minulla. "Uusi" ohjelma ajettiin sisälle sitten pakotettuna.
Seurataan nyt josko tämä auttaisi noihin ilmanvaihtoon liittyneisiin ongelmiin.
Sellainen havainto ETISistä että enään ei minulle tarjoa päivitystä tuohon FCIM-moduliin tai BCM-moduliin tuolla "Muutokset ja päivitykset" -sivuilla.
En tiedä miksi eivät tee samalla näitä muitakin tarjolla olevia päivityksiä. Nytkin minulle tarjoaa päivitystä seuraaviin moduleihin: AHCM, PCM, PDM, IPC, APIM, SCCM, GPSM ja DDM.
Minullakin on sellainen tuntuma, että vikadiagnostiikka on se jonka kautta "pitäisi" mennä. Ja sitten käy noin. Olisi mukava kuulla perustelut sille miksi kaikkia tarjolla olevia päivityksiä ei ajeta sisään. No, ehkä yhden syyn kaikki tiedämmekin ja se on raha. Jos vikaa ei ole (vikadiagnostiikka ei löydä...), ei ole tarvetta muuttaa mitään. Ford säästää rahaa eikä paikallinen huoltokaan taida netota noilla takuuhommilla.
Jos nyt otetaan asiakasnäkökulma: Mk5 on nyt noin vuoden ikäinen jos lasketaan Euroopan tuotannon alkamisesta. Voitaneen sanoa, että Mk5
Mondeo on eri auto kuin Fusion Ameriikassa. Siispä on ollut odotettavissa niitä lastentauteja. Ilmastoinnin/lämmityksen toiminnasta olemme ainakin havanneet (ja muutkin Euroopassa) että se on esimerkki lastentaudista. Sen korjaaminen on kai vieläkin lopullisesti tekemättä, ainakin jos uskomme tarkkojen saksalaisveljiemme foorumikirjoituksia.
MK5
Mondeo on kuluneen vuoden aikana edelleen kehittynyt ja vikoja on korjattu ohjelmistopäivityksillä. Tällä hetkellä valmistettavat Mondeot ovat tuossa suhteessa parempia kuin esimerkiksi tämän vuoden alkupuolella valmistetut. Voidaan siis sanoa, että asiakkaat ovat eriarvoisessa asemassa. Ja nyt pitää ottaa huomioon, että edes mallivuosi ei ole vielä vaihtunut. En usko, että tehtaalla eivät asentaisi kaikkein uusimpia päivityksiä suurin piirtein heti kun ne ovat virallisesti jaossa. Siis miksi niitä ei voisi ajaa jo aiemmin valmistettuihinkin?
Siis on ihan perusteltua, että kaikki ohjelmistopäivitykset ajetaan asiakkaan niin vaatiessa korvauksetta sisään. Mutta käytännössä päivityksiä pantataan. Onko tämä asiakkaan, Fordin tai paikallisen huollon etu lopulta?