
Öljynpinta täytetty aina ylärajaan asti vaihdon yhteydessä.
kohtuullinen ja kohtuullinen, onhan tuo kuitenkin kolme litraa vaihtovälillä, siis yli puolet moottorin öljytilavuudesta...Jos 0,7 on lähellä totuutta, niin 0,7/3,5 tuhatta
antaa 0,2 litraa tuhannella. Ei mielestäni
syytä huolestua, moni olisi tyytyväinen noinkin
kohtuulliseen öljynkulutukseen.
1980-luvun ooppelit selvisi puolet vähemmällä; germaaninkielisissä ohjeissa sanottiin, että "Ein Ölverbrauch von ca. 0,5 liter auf 1000 km ist durchaus akzeptabel"Tessu kirjoitti:....Sierran ohjekirja kertoi JO -90 luvulla että 1L öljyä/1000km on aivan normaalia!.....
Kertokaapas tosiaan, jos tiedätte, millä Duratec HE öljynkulutusta on korjattu.mar.com kirjoitti:Mikä näissä on tyypillinen vika öljynsyöntiin?
Noinhan se menee. Männät yläkautta pois niin ei tarvii mutkarautaa irrottaa, jos ei halua. Kiertokangen puoliskot vaan merkkaa hyvin, että tulee alapuoli oikeinpäin takasin kiinni. Jos meinaat hoonata sylinterit niin sitten se kampiakseli kyllä pitää ottaa pois. Tietty syytä olisi mitata sylinteri ennen hoonausta.mar.com kirjoitti:Kuinkahan töisevä homma olis vaihtaa öljyrenkaat durateciin?
-Kansi pois,
-männät pois yläkautta,
-suojaa alakerran ja hoonaa pytyt (vai pitääkö tässä vaiheessa purkaa kampura pois?),
-männät takaisin uusien renkaiden kans,
-vaihtaa kannesta venttiilin ohjurit,
-kansi paikalleen (uusi kannentiiviste ja pultit)
Hintaa tuskin tulis osille paljoa mutta kova työ jos itse tekee.
Miksi?mösjöö kirjoitti:Jos meinaat hoonata sylinterit niin sitten se kampiakseli kyllä pitää ottaa pois.
No eihän niitä nyt herrajumala alakautta oteta pois. Millä vidulla sie ne takasi meinasit survoa renkaineen päivineen? Tai saahan ne mutta ei perkele kyllä menee ihan säätämiseks. Nim. aika monta koneremonttia tehnyt.Eeska91 kirjoitti:Alakautta fiksumpi purkaa männät.
Järkeilin asiaa syystä, että muutoinhan se vähäinen hoonauksesta syntyvä pöly saattaa mennä kampiakselin laakereiden väliin. Jokatapauksessa sitä on kankien kauloilla. Ja jos sitä nyt ruvetaan hoonaamaan niin eiköhän samaan hikeen pudota sen kampiakselinkin ja vaikka kattoo laakerit läpi.yritäedes kirjoitti: Miksi?
Mietipäs nyt vielä, kuinka paljon työtä kampiakselin "pudottaminen" itse asiassa vaatii,mösjöö kirjoitti:eiköhän samaan hikeen pudota sen kampiakselinkin ja vaikka kattoo laakerit läpi.