Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Kaikkea classic Fordeista
Långberg
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Huhti 2020 19:21

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja Långberg »

TaneRock kirjoitti:
21 Touko 2020 13:02
Vihreä(t) johdot tulee puolan - napaan, musta keltanen puolan +. Kiekkamittari saa vihreältä johdolta signaalin.
Noilla liittimillä ei saa kun yhden kerrallaan kiinni siihen puolan pulttiin. Ne on semmoset kumihatut jotka painastaan paikalleen. Ehkä multa puuttuu siitä joku palikka johon sais useamman?

Toxox
Viestit: 120
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Långberg kirjoitti:
21 Touko 2020 20:54
TaneRock kirjoitti:
21 Touko 2020 13:02
Vihreä(t) johdot tulee puolan - napaan, musta keltanen puolan +. Kiekkamittari saa vihreältä johdolta signaalin.
Noilla liittimillä ei saa kun yhden kerrallaan kiinni siihen puolan pulttiin. Ne on semmoset kumihatut jotka painastaan paikalleen. Ehkä multa puuttuu siitä joku palikka johon sais useamman?
Niin ne vihreät on kiekkamittarin piuhat, niin kuin TaneRockin kommentissa oli.
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=106529
Muuten perusperiaate on noin:

https://www.classic-ford.org/cfp/tm.aspx?m=81657 Vaikka laittaisi kaikki piuhat uusiksi.

TaneRock
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Maalis 2017 14:53

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja TaneRock »

En usko välistä puuttuvan mitään ylimääräistä. Taunuksessa oli samantyyppinen johdotus, oli kiekkamittarille valmius. Taunus ajoista sen verran aikaa, et muistia saa kiusata :oops: . Vihreät johdot voi liittää yhteen tai jättää liittämättä. Jos puolalle startatessa tulee virta, katkooko kärjet sytytys virtaa?? Puola mitattu?

Långberg
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Huhti 2020 19:21

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja Långberg »

:thumbup: Noniin nyt on ainakin selvä selkeys kuinka ne johdot kuuluu tulla. Kipinää ei tule. Alan epäillä puolaa syylliseks tässä pikkuhiljaa. Kertaakaan en oo saanu muuta jännitelukemaa puolan ja jakajan väliseltä pikkupiuhalta kun 0v vaikka olis virrat avaimesta pois, sytytysvirta päällä tai joku toinen starttaamassa samalla kun mittaa. Sen taidan kokeilla uusia seuraavaks ja voin tähän kirjottaa kuinka kävi. Kiitoksia vastauksista on tullut paljon hyvää tietoa jolla pääsee etenemään. :ford:

En vaan tajua tuota Haynesin Consul & Granada korjauskirjaa kuinka onneton piiperrös sähkökaaviosta on edes voitu saada aikaan kun suurennuslasillakaan ei niitä pieniä numeroita saa näkymään joidenka pitäis kertoo johtimien väri ja myöskin niiden seuraaminenkin vaatii todella tarkkana olemista. Ihankun se olis ollu joskus iso kuva joka on pienennetty kirjan sivun kokoon saaden epäonnistunut lopputulos ja kaikki numerot pieniä pisteitä. Muuten hyvä kirja jossa kaikki muut asiat kerrottu selkeään tyyliin kuvien kera.

TaneRock
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Maalis 2017 14:53

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja TaneRock »

Ite käytän "vanhan ajan" koetinkynää ensiövirran tarkistuksessa, sillä saa näppärästi testattua katkooko katkojan kärjet ensiövirtaa. Puolan saa taas yleismittarilla tarkistettua.
Haynesin kirjat olleet hyviä aikoinaan jopa suomi painoxena, nykyään suomi versiot täyttä kuraa, ite suosin nykyään orkkista. Onkoha consul & granada kirja monesti kopioitu :? , onx muuten kuvat kelvollisia?. Taunuxen suomenkielinen versio oli muuten hyvä kirja, mut kuvat ja sähkökaaviot vähän suttuset, pärjäs hyvin silti.

Långberg
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Huhti 2020 19:21

Re: Granada MK1 -74 sähkö ja polttoaine

Viesti Kirjoittaja Långberg »

TaneRock kirjoitti:
22 Touko 2020 02:51
Ite käytän "vanhan ajan" koetinkynää ensiövirran tarkistuksessa, sillä saa näppärästi testattua katkooko katkojan kärjet ensiövirtaa. Puolan saa taas yleismittarilla tarkistettua.
Haynesin kirjat olleet hyviä aikoinaan jopa suomi painoxena, nykyään suomi versiot täyttä kuraa, ite suosin nykyään orkkista. Onkoha consul & granada kirja monesti kopioitu :? , onx muuten kuvat kelvollisia?. Taunuxen suomenkielinen versio oli muuten hyvä kirja, mut kuvat ja sähkökaaviot vähän suttuset, pärjäs hyvin silti.
Kuvat on hyvät, ainut on tuo sähkökaavio kun sitä ei oo jaoteltu esim. Useammalle sivulle vaan koko auton kaikki sähköt on samassa läjässä siinä yhdellä sivulla. Toki näissä vanhemmissa ei nyt niin paljon sähköjä ookkaan ku uusissa mut silti se on aika soppa.

Vastaa Viestiin