Mondeo MK4 radio (6000 CD) SÄRISEE

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
rebe
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2019 17:55

Mondeo MK4 radio (6000 CD) SÄRISEE

Viesti Kirjoittaja rebe »

Morjesta vaan tänne, täytyi varta vasten rekisteröityä kun taannoin ryhdyin Ford-mieheksi, ja nyt on ärsyttävä vika Mondeossa.

Eli kolme neljästä (eli 6/8) MK4 Mondeon kaiuttimesta särisee aivan hurjasti. Ainoastaan takavasemalle jos ohjaa äänet faderilla ja balancella, niin ääni on "puhdas", ilman särinää. Ja välillä tuntuu että särinä muista kaiuttimista on pienempää heti liikkeellelähdön jälkeen, mutta kun on hetken ajellut ja laitteet on lämmennyt, niin särinä on ihan sietämätön. Särinä on kuultavissa jo ihan matalilla äänenvoimakkuuksilla. Radio on 6000 CD ja särinää ilmenee sekä radion, CD:n että AUX:in kautta.

Olen kyllä lukenut että tämä on jonkinlainen tyyppivika, mutta onko siis todennäköisin syypää itse kaiuttimet, vai voiko vika olla muualla, johdotuksissa tai itse radiossa?
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo MK4 radio (6000 CD) SÄRISEE

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Itselläni alkoi juuri särisemään häiritsevästi Sonyn radion "premium audion" apukuskin oven diskantti. Kuuntelin että muut kulmat eivät särise, eikä vänkärin bassokaan vaikuttanut särisevän.

Bassoelementti ainakin on eri perusradiossa vs sony, mutta diskanteille en löytänyt muuta kuin 6M2T-18932:n lienee diskantti siis sama normi -audio vs sony.

Aloittajan tapauksessa outoa että noin moni kaiutin/kanava särisee. Alkoiko kaikki samaan aikaan? silloin tuskin itse elementit ovat viallisia.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: Mondeo MK4 radio (6000 CD) SÄRISEE

Viesti Kirjoittaja antsa »

Fordin alkuperäiset kaiuttimet on aivan surkeat. Surkea on myös 6000 CD soitin.
Kannattaa ensin vaihtaa kaikki kaiuttimet ja sitten vielä soitin sonyyn.
Itse laitoin 6,5" ground zerot ja diskantit joka oveen. Särinä poistui, mutta 6000 CD äänenlaatu oli edelleen surkea. Sitten kun vaihtoi Sonyn tuli äänenlaatukin selvästi paremmaksi.
Kaiuttimet saa testattua kun painaa soittimesta 3 ja 6 samanaikaisesti pohjaan (ainakin sonyn soittimella)
Vastaa Viestiin