Webasto ongelma.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Harza
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Marras 2017 20:04

Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja Harza »

Eli auto on Ford Mondeo mk5 Diesel automaatti 2016. Autossa toimii webasto ihan oikeen kun kaukosäätimellä käynnistää ja myös arjessa pöhisee. Mutta ei käynnisty jos ajastaa mittaristosta. Ajastus on toiminut aikaisemmin mut on mykistynyt hiljattain. Autossa on uusi akku joten siitä ei oo kiinni. Vikakoodit on luettu ja niitä ei oo. Mutta sellainen TCU-telematikan ohjausyksikkön moduli siihen ei saa yhteyttä. Mikä tää moduli on ja missäs se sijaitsee? Voiko tämä olla tohon webasto ajastukseen toimimattomuuteen? Oiskos jollain hyviä vinkkejä tarjolla? Kiitos
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja tursas »

No, mitä nyt noita olen seurannut täällä niin se menee niin, että kaukkari ei toimi, webasto ei toimi tai sitten jos toimii niin akku on tyhjä. Poistaistin koko potaskan käytöstä, jos haluaa päästä autolla liikkeelle.

1702 ongelmaa

search.php?keywords=webasto
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Harza
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Marras 2017 20:04

Re: Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja Harza »

Juu niin näkyy olevan mitä olen itsekin foorumia selannut. Tosin meitin autossa webasto+Kaukari toimii. Toi webaston ajastin on vain mulle tosi tärkee juttu olla toiminnassa. Terveydellisistä syistä tarvitsen valmiiksi lämpimän auton. Mut täytyy yrittää tutkia ja käyttää huollossa jos sieltä löytyis apua ongelmaan.
Taksari 80
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Joulu 2020 12:42

Re: Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja Taksari 80 »

Mulla samanlainen mk5 - 16. Ihan samanlaisia oireita oli mullakon. Akkutesterit akun olevan kunnossa. Lopulta akku kuitenkin vaihdettiin ja kaikki kunnossa. Akun vaihdon yhteydessähän pitää auton järjestelmään päivittää 'uusi akku'. Toimiikö Start/Stop? Jos ei niin akkukauppaan. Muuten, mikä on kaken malli? T91r? Kadotin oman, koetan sit etsiä käytettyä (uusi n. 200€)
Taksari 80
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Joulu 2020 12:42

Re: Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja Taksari 80 »

Lisäys edelliseen. Toissayönä otin + navan irti ja annoin latautua 12h. Kaikki taas toimii. Akku on vain 6kk vanha mutta on kovalla rasituksella
Harza
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Marras 2017 20:04

Re: Webasto ongelma.

Viesti Kirjoittaja Harza »

Joo kyllä start/stop toimii ja webaston kake myös. Nyt sain myös ajastimella toimimaan. Eli puhdistelin kaikki maajohdot jotka auton runkoon meni. Ja sitten vaihdoin ABS anturin joka iski herjaa pysäköintiavustukseen kun renkaat kääntyi linkkuun. Halpa remppa oli mut aikaa vei perehtyä. En tosin osaa sanoo oliko kumpikin häiriö syynä. Mut nyt hyvin toimii kaikki.
Vastaa Viestiin