Ford Focus 2005 MK2 Pyyhkijäongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
mouse3
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Kesä 2020 13:27

Ford Focus 2005 MK2 Pyyhkijäongelma

Viesti Kirjoittaja mouse3 »

Morjensta!
Ajattelin täältä kysäistä kun apuja ei oikein tunnu löytyvän mistään.
Autoni on 2005 Ford Focus MK2 1,6L Zetec-S PFI koneella.

Eli pyyhkijäni eivät toimi missään viiksen asennossa.

Mitä olen tehnyt?
- Vaihtanut pyyhkijän moottorin ja viiksen
- Puhdistanut elektroniikka spraylla apumiehen puolella jalkatilassa sijaitsevan GEM-moduulin (Generic Electronic Motor) sisältä ja ulkoa.
- Testannut elektroniikka laitteiden toimivuutta fordissa itsestään olevan diagnostiikkametodin kanssa. (Ei ongelmia).

Lopuksi vein autoni autosähköliikkeeseen minimiveloituksella, jossa minulle kerrottiin, että vika saattaisi olla Gem moduulin sisäisissä kolvatuissa releissä.

Onnistuuko tämä, jos vaihtaisi koko GEM-moduulin, vai pitääkö se sitten ohjelmoida vanhasta laitteesta uuteen?
Olen aika pihalla, kun autosähköasioista puhutaan. Mutta onko kellään kokemusta tai apuja asiaan? Kiitoksia kovasti.

Tälläisen sähkökaavion sain sähköliikkeestä, vaikka en näistä hirveästi ymmärräkkään.
Kuva

GEM-Moduulista kuvia:
Ulkoa:
Kuva
Sisältä:
Kuva
Tarkka mallinumero:
Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus 2005 MK2 Pyyhkijäongelma

Viesti Kirjoittaja Renee »

Pitäsi selvittää voiko tuota sinun cem yksikköä korjata vai onko niin paha rasti ettei kannata. Elekronikkakorjaamoita on kyllä jotka tekee näitä hommia. Jos saanut vettä tai muuta yksikkö sitten saa sitten unohtaa korjailun.. Käytetty yksikko kunnossa niin siihen tarvitsee ajaa vanhasta ajoesto että auto tunnistaa avaimen esim. Sama numero cem ja samasta autosta auttaa asiaa. Eli elekroniikka korjaamon kautta onnistuu hyvin ohjelman ajo. Tuossa juttua eräästä autosta.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55991.0
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin