FOCUS STW 1.6-DNW latauri vai mikä rikki? (2001 mk1)

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Sammster
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Marras 2018 11:04

FOCUS STW 1.6-DNW latauri vai mikä rikki? (2001 mk1)

Viesti Kirjoittaja Sammster »

Moikka ukot,
ajattelin teiltä kysyä kun teillä tieto enemmän kun minulla.

Minulla on otsikon mukainen pulkka. Ensin alkoi laturin varoitusvalo näkyä satunnaisesti. Sitten päällä 5s ja pois 5s. Nyt kun kävin kaupassa niin mittariston valot ja osoittimet ihan vitulleen, joskaan ei koko ajan. Asia vaikuttanee myös käyntiin. Tyhjäkäynti sahaa, mitä se ei ole aikaisemmin tehnyt. Aivan kun se pudottaisi yhden tulpan pois päältä. Tämän tuntee hyvin myös ajossa jos ajaa hitaasti ja tasaisesti.

Alun laturin varoitusvalon perusteella ajattelin tietenkin että laturi on menossa rikki mutta nyt kun siihen on tullut kaikkea muutakin niin en ole enää niin varma, siksi täällä apua kyselemässä. Olen ajanut autollani nyt "rikkinäisenä" 4 kertaa kauppaan eli 40km yhteensä. Autolla muuten yhteensä ajettu 244000km.

Oheessa linkki imgur palveluun jossa on pari ottamaani kuvaa mittaristosta kun on vika "päällä".
https://imgur.com/a/eRLrMXa

Kiitokset avusta toivoo kädetön =)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: FOCUS STW 1.6-DNW latauri vai mikä rikki? (2001 mk1)

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mittaa akun jännite kun auto on paikollaan ja laturin kun pyöritetään kieroksilla. Kunnossa oleva akku yli yön jännlte 12.7v niin 100% jos jännite laskee 12.1 niin huonossa kunnossa jos mikään sähköosa ei pura virtaa. Laturi kunnossa niin mitattu jännite 13.3-14.9 v välissä kieroksilla. Matala jännite tekee sähköpuolelle häiriöitä. Tarkista maadoitukset moottori /kori että hyvät.
Tarkistaa tämän aluksi ettei muuta ajattele.
Viimeksi muokannut Renee, 08 Tammi 2020 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: FOCUS STW 1.6-DNW latauri vai mikä rikki? (2001 mk1)

Viesti Kirjoittaja tursas »

Renee kirjoitti: 08 Tammi 2020 14:10 Tarkistaa tämän aluksi ettei muuta ajattele.
Mä olen samaa mieltä, mitata pitää, muuten menee arvailuksi, akkuhan siellä on ihan tyhjä/loppu ainakin, ihme että starttaa..vikoja voi tietenkin olla monia päällänsä..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin