Mondeo sammuttaa startin itse

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Nicksu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2020 18:16

Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Nicksu »

Onko siis vika vai ominaisuus? Temppuili kesällä mutta lähti kuitenkin hetken odottelun jälkeen käyntiin. Nyt ei lähde enää.. Akku poissuljettu, pyörittää 3-4 sekuntia starttia ja katkaisee startin itse. Ei lähde käyntiin. Mistähän päin lähtisi vikaa hakemaan? Auto on Mondeo 2009 TDCi.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Renee »

Virtalukon pohja tai sitten startissa vika solenoidi tai hiilet . Voi olla että puhdistamalla rupeaa toimimaa. Mutta paljon autolla ajettu monesti paras vaihtaa
vaihtostartti paikoilleen ja taasen mennään yli 300tkm.
Kun alat vikaa selvittää niin katso tuleeko startiile virtaa vaikka startti on mykkänä. Voi haarukoida missä se vika on. Maadoitukset on kunnossa.
https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokal ... d=1.222511
Viimeksi muokannut Renee, 05 Tammi 2020 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Nicksu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2020 18:16

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Nicksu »

Maatot ok, kokeiltu myös toisella akulla. Pyörittää hyvin mut ei vaan laukase käyntiin, joskus ehkä satunnaisesti. Löpöpumppu?
Nicksu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2020 18:16

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Nicksu »

Onko tuossa mallissa joku jännite/muu vahti? Ei anna startata kauempaa jos on joku probleemos?
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Pitäis kyllä lähteä käyntiin jos 4 sekuntia pyörittää. Vois olla nokka-akselin asentotunnistin viallinen? Nämähän joskus menee niin, että kylmänä toimii mutta ei enää lämpösenä -> odottelun jälkeen taas mennään.

Toinen mitä voi koittaa on ottaa ilmanputsarilta tuleva putki irti kaasuläpältä niin, että näet läpän ja voit olla varma, että moottori saa ilmaa. Et mainitse moottorin kokoa, mutta ainakin 2.2:ssa on jälkikäyntiä ehkäisevä läppä joka sulkeutuu kun moottorin sammuttaa ja on tietenkin muovirattailla toteutettu, joten kun hampaita on poikki niin läppä ei sitten enää aukeakkaan eikä auto lähde käyntiin.
Tarkempaa sijaintia en tuolle tiedä, mutta luulis sen ennen kaasuläppää olevan.. ehkä.
Nicksu
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Tammi 2020 18:16

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Nicksu »

Moottori on 2 litranen TDCi. Tänään sain hetkeks hörähtämään sit koitin ottaa löpöletkun irti ennen suodatinta ja sieltäpä ei tuu mitään.. Sulakkeet ja releet on ok, mittasin, olisko siellä sit vika? Tai vaan ilmaa systeemissä? (Joo, loogista kun avasin suodattimen ja otin letkut irti) Mut eikös ensipumpun pitäis kuitenkin pukkaa löpöä tuutin täydeltä suodattimelle?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo sammuttaa startin itse

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllähän tankissa toi polttoaineen syöttöpumppu on varaosaloettelon mukaan.Kun käännät virrat päällee kuuluuko hurinaa.Paljon autolla on ajettu onko mailit tullut täyteen pumpulle.Ilmaa systeemi että saat käyntiin auton,

Tuossa se siirtopumppu https://ford.7zap.com/fi/car/39/6.16667 ... 613/68205/

Polttoainejärjetelmä
https://ford.7zap.com/fi/car/39/6.16667/26/1562/15600/
Ajoesto on ok
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin