Terve mieheen.
Autonani on 2007 vuoden Ford Focus. Auton valoja on jo jonkin aikaa vaivannut sellainen vika, että kuljettajan puolen ajovalon korkeudensäätö jäa hakemaan paikkaansa, kun yrittää säätää valojen korkeutta. Mainittakoon, että apukuskin puoli toimii moitteetta.
Jossain vaiheessa kuljettajan puoli lakkasi toimimasta kokonaan. Viime viikolla asia konkretisoitui, kun katsastusinssi antoi aiheesta huomautuksen.
Soitettuani Fordin marmoritiskille kuulin, että uuden säätimen saa vajaaseen 50€ joten ostin varaosan. Vaihto meni kivuttomasti pyöräyttämällä vanha pois ja uusi tilalle.
Auttoiko tämä korkeudensäätöön? Ja paskat se mitään auttanut.
Olen yrittänyt selata foorumeja ja googlea en toistaiseksi ole löytänyt kunnollista vinkkiä. Samoin olen metsästänyt sähkökaavioita foordin valojen ohjauksesta, mutta tuloksetta.
Kysymys kuuluu:
1. Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Jos oli, saitko korjattua??
2. Millainen toimintaperiaate tuollaisella moottorilla on? Tuleeko ohjaus suoraan säätörullalta vai meneekö nämä jonkin erillisen boksin kautta?
3.Onko kellään tietoa, mistä saisi sähkökuvat jos tätä alkaisi selvittämään?
Selventäviä kommentteja heti kärkeen.
- En ole mitannut liittimelle tulevia nastoja. Ei ole ajatusta säätömoottorin toiminnasta, joten päämäärätön mittaus on turhauttavaa.
-Tarkemmat tiedot
- 2007
- 2.0TDCI
- Farkku
- halogeni valoilla
Terveisin
Taivaspaikan jo monesti lunastanut
Ajovalon korkeudensäätömoottorin vaihto ei auttanut
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Kesä 2011 15:27
Re: Ajovalon korkeudensäätömoottorin vaihto ei auttanut
Valitettavasti en osaa vastata yhteenkään kysymyksistäsi, kun en löydä kaaviota...
Mutta... MK1 Focuksen kaaviossa on seisontavalo jotenkin yhteydessä säätömoottoriin.
Palaako ongelmapuolella parkki tasaisesti? Onko sillä erikseen maadotusjohto koriin?
Onko se hyvin kiinni? Maadoitusongelma on aina mahdollinen.
Mutta... MK1 Focuksen kaaviossa on seisontavalo jotenkin yhteydessä säätömoottoriin.
Palaako ongelmapuolella parkki tasaisesti? Onko sillä erikseen maadotusjohto koriin?
Onko se hyvin kiinni? Maadoitusongelma on aina mahdollinen.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Kesä 2011 15:27
Re: Ajovalon korkeudensäätömoottorin vaihto ei auttanut
Kiitos vastauksestasi.
Löysin itse tiukan googletuksen ansiosta tälläisen PDF-kirjan
http://www.scribd.com/doc/99237439/2003 ... ed-Diagram
Sivulla 325 on MK1 fokuksen kytkentäkaavio aihepiiristä, joka tukee teoriaasi aika hyvin. Lähdenpä tästä tutkimaan maadotuspisteitä. Ilman kytkentäkaavioa tämäkin urakka jämähtää ensimmäiseen pistokkeeseen..
Ehkä se vika onkin liittimessä.. saapa nähdä.
Lisätään vielä, että parkkivalon toiminnassa en ole huomannut vikaa.
Löysin itse tiukan googletuksen ansiosta tälläisen PDF-kirjan
http://www.scribd.com/doc/99237439/2003 ... ed-Diagram
Sivulla 325 on MK1 fokuksen kytkentäkaavio aihepiiristä, joka tukee teoriaasi aika hyvin. Lähdenpä tästä tutkimaan maadotuspisteitä. Ilman kytkentäkaavioa tämäkin urakka jämähtää ensimmäiseen pistokkeeseen..
Ehkä se vika onkin liittimessä.. saapa nähdä.
Lisätään vielä, että parkkivalon toiminnassa en ole huomannut vikaa.
Re: Ajovalon korkeudensäätömoottorin vaihto ei auttanut
siis eikö se moottori toimi?liukaspulkka kirjoitti:Kiitos vastauksestasi.
Löysin itse tiukan googletuksen ansiosta tälläisen PDF-kirjan
http://www.scribd.com/doc/99237439/2003 ... ed-Diagram
Sivulla 325 on MK1 fokuksen kytkentäkaavio aihepiiristä, joka tukee teoriaasi aika hyvin. Lähdenpä tästä tutkimaan maadotuspisteitä. Ilman kytkentäkaavioa tämäkin urakka jämähtää ensimmäiseen pistokkeeseen..
Ehkä se vika onkin liittimessä.. saapa nähdä.
Lisätään vielä, että parkkivalon toiminnassa en ole huomannut vikaa.
ainahan sen voi säätää manuaalisesti.
omassa fortissa olis vaan liittimessä häikkää laitoin jotain sähkö jutun puhdistus ainetta en nyt muista nimee näin heti mutta sillai toimi kun sen putsasin
Ford taurus 3.0l v6
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
ford escort 1.6l SPECIAL
Ford mondeo 2.5l v6
Honda civic 1.5l
Nissan maxsima QX 2.5l v6
opel omega 2.0l x2
mazda 626 GT
saab 9000
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Kesä 2011 15:27
Re: Ajovalon korkeudensäätömoottorin vaihto ei auttanut
Niin siis korkeudensäätömoottorilla ei ole mitään tekemistä manuaalisen korkeudensäädön kanssa, joka oletettavasti toimii vallan mainiosti.
Perussäädöt sikseen, nyt on puhe korkeudensäädöstä, joka tehdään kabiinin puolelta.
Tänään kävin tallilla asiaa ihmettelemässä ja otin umpion käteen. Eihän siinä mitään vikaa ollut. Kokeilin jopa käyttää säätömoottorin apukuskinpuolella, jossa se toimii loistavasti. Allapäin laitoin palikat paikoilleen, kun ajattelin ettei vika minulle valjennut (samassa suihkautin vähän ceeärceetä liittimeen). Kuinkapa ollakkaa korkeudensäätö alkoi toimia.
Nyt voin rinta kaarella ajaa katsastusinssin puheille, että saa ottaa merkinnän pois korkeudensäätömoottorin toimimattomuudesta.
Perussäädöt sikseen, nyt on puhe korkeudensäädöstä, joka tehdään kabiinin puolelta.
Tänään kävin tallilla asiaa ihmettelemässä ja otin umpion käteen. Eihän siinä mitään vikaa ollut. Kokeilin jopa käyttää säätömoottorin apukuskinpuolella, jossa se toimii loistavasti. Allapäin laitoin palikat paikoilleen, kun ajattelin ettei vika minulle valjennut (samassa suihkautin vähän ceeärceetä liittimeen). Kuinkapa ollakkaa korkeudensäätö alkoi toimia.
Nyt voin rinta kaarella ajaa katsastusinssin puheille, että saa ottaa merkinnän pois korkeudensäätömoottorin toimimattomuudesta.