esim tuolla
http://www.net-import.dk/images/DEFA%20 ... manual.pdf on kytkentämanuaali tuohon hälyttimeen. Varmaan lähes kaikki ryöstäjällä olevat piuhat ovat (ongelman kannalta) merkityksettömiä (ovikytkimiä, sireeniä, vilkkuja yms) ja tuskin vaikuttaa tuohon auton toimintaan. Mutta tuo kannattaa kattoo onko tuo startille menevä herätejohto viety sen hälyttimen kautta (hälyttimen nastat P3.2 ja 3.4), ne pitää yhdistää jos hälytin poistetaan käytöstä. Van tuskinpa tuota defan kännistyksenestoa on kytketty, jos se on pelannut aiemmin ilman hälyttimen virtaa.
Eipä tuohon nyt mitään pommminvarmaa ohjetta osaa antaa. Ite mittaisin ehkä ensin virtalukolle tulevan jännitteen virta-avaimen eri asennoissa, pitäs tulla se 12V riippumatta missä asennossa avain on.
Ehjää sulakerasiaa vois kokeilla, jos joltain saisi lainaksi.
Voisi myös kokeilla heilutella sulakerasian piuhoja kun virrat päällä, oisko jollain vaikutusta. Yleensä tommonen vähän lämmennytkin liitos ottaa vielä kontaktia kun sitä taivuttaa eri asentoon.
Jotenkin sen pinnin saa liitinrunkosta irti kun työntää oikein pienen meisselin tms sieltä liittimen puolelta ja vääntää ja samalla vetää johdosta,siellä on pieni kynsi. Van saanee sen ilman irroitustakin sen verran virkistettyä että pitäs toimia ainakin jonkun aikaa.
Ja Haynesin kirjasta löytyy sähkökuvat, netistä en ole löytänyt tuohon MK6 malliin.
Ilmeisesti jo avasit ja juottelit sulakerasiaa. Sieltä välistä niitä juotoksia ei saa katottua jos ei irroita kortteja toisistaan, joten voihan se sulakerasia olla vieläkin viallinen.

Escorteilla vuodesta 1992...