Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
elmo57
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Touko 2019 23:12

Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Viesti Kirjoittaja elmo57 »

Focuksessa kuskin ovi vinkunut avattaessa/suljettaessa tovin niin päätin vapaapäivän kunniaksi vihdoin suihkasta vähän öljyä saranoihin. No nyt vinkuu vaan enemmän. Paikallistin äänen siihen mustaan varteen joka pitää ovea auki. Ei auta öljyäminen. Onko mitään kikka kolmosia mitä tuolle tekisi ennen kuin purkaa verhoiluja tieltä?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Niin laitoitko jotian WD/CRC tuotetta kenties? ne ei öljymäisinä kauaa kestä ihan öljy vois olla parempi... itse en Focuksen rakennetta tunne mutta aika outoa olis jollei öljyllä nitinät poistu,eriasia on sitten kestääkö se muovi mitään kemikaaleja kovinkaan hyvin?? noinkin mulle käyny että öljyä kestäny ja suihkeiden aineet liuottanu loputkin öljy pois ja nitisee kahta kauheemmin tai jopa pehmentäny/kovettanu muovit.
elmo57
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Touko 2019 23:12

Re: Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Viesti Kirjoittaja elmo57 »

CRC lukkoöljyä. Pitäisikö olla jotakin paksumpaa tavaraa? Ovet kyllä tuntuu aukeavan pienemmällä voimalla kuin aikaisemmin.
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Stopparithan on suunnilleen samanlaiset kuin MK1:ssä ja vaseliinia olen laittanut säännöllisti. Ei vingu eikä valita. ( MK1 stoppari https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford ... 2771665678 )
Jos ei enää rasvauksella korjaannu, niin laittaa uuden stopparin. (N.14€) MK2 stoppari:
https://www.ebay.co.uk/itm/FOR-FORD-FOC ... 100623.m-1
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Focus MK2 kuskin oven sarana vinkuu

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Mulla alkoin kanssa ääntää vanhan Sierran kuskioven saranat/stoppari juurikin tähän aikaan, aina kun aukasee niin naks naks kuuluu,ja rasvattu on,kulumaa tässäkin sitten on
Vastaa Viestiin