Transit 100T300 -05 takasivuovi ei aukea

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
transpena
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Touko 2016 13:40

Transit 100T300 -05 takasivuovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja transpena »

Ollut tämä Transit minulla n puoli vuotta. Koko ajan takasivu-, liukuovi on ollut hankala avautumaan. Sähkölukko vaikuttaisi toimivan. Aiemmin lähti auki, kun muutaman kerran kahvasta topakasti nykäisi, jollloin lukko tms naksahti jaovi lähti auki . Nyt ei millään. Menin takaovesta sisäpuolelle, ei lähde auki edes sisäpuolen kahvasta. Olen yrittänyt kammetakin ovea samalla kun yritän auki, mutta ei aukea. Joku siinä salpamekanismissa luultavasti panttaa. Oven takapäästä ikkunan alta kuukuu naksaus, kun kahvasta vetää. Eli jotain siellä yrittää tapahtua. Millä tuota avautumista helpottaisi? Sisäpuolella ovessa vuorauksena on joku kovalevy muutamalla ruuvilla kiinni. Jos sen irroittaa, löytyisikö sieltä alta jotain, jolla voisi mekanismia säädellä, vaikka vasaralla? Ilmeisesti oven avautumisessa on jäljistä päätellen ollut ongelmia jo ennen minua.
Muuten hoopoa tässä Transitissa, että avaimella avattava lukko on vain kuskin ovessa, joka avaa vain molemmat etuovet, mutta lukitsee kaikki ovet, myös takaovet. Toimiiko tämä oikein näin?
Sen sijaan konepellin lukon saa auki vain virta-avaimella. Perinteinen mekaaninen lukko sopisi ainakin minulle paremmin.

Kiitos jo etukäteen hyvistä neuvoista.

-Pentti
Toxox
Viestit: 549
Liittynyt: 15 Maalis 2020 19:45

Re: Transit 100T300 -05 takasivuovi ei aukea

Viesti Kirjoittaja Toxox »

Tuota vaivaa on liikkeellä: viewtopic.php?f=5&t=58233&p=305929#p305929 Säätöä?
Ja niistä vaijereista: https://www.kotiverstas.com/keskustelu/ ... ic=23809.0

Ja tuohon avain konepeltisalvan vaivaan sanoisin, että kahden avaimen taktiikka on toimiva.
Minulla on neljä avainta Focukseen ja kaksi käytössä, toinen avain aina taskussa. Senkin takia kun saattaa ovet mennä itsestään lukkoon.
Välillä niin automaatti, että kun lyö oven kiinni niin menee samantien lukkoon. :D
Vastaa Viestiin