Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
eximo
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2020 14:01

Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja eximo »

Autossa ei tällä hetkellä kaiteita ole, joten ilmeisesti siihen saisi vain ovenpieliin kiinnitettävät kattotelineet (ei ole niitä luukkuja kattolistoissa, kuten joissain malleissa). Onko näistä ovenpieliin kiinnitettävistä telineistä kokemuksia, hajottaako maalipinnan ja ovien tiivisteet, uliseeko? Mun käytössä tulisivat olemaan lähes aina katolla.

Toinen kysymys, onko kukaan yrittänyt jälkiasentaa kaiteita tuollaiseen? Varaosahausta löytyy kyllä osia (https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... N55123-AC/), mutta osaako niitä tällainen tavan tallaaja laittaa?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Tarvitseeko niitä telineitä muuhun kuin näön vuoksi?
Veljeni ainakin tuskailee yhdessä autossa kun on kattokaiteet niin paha pitää katto puhtaana,että olis voinu olla ilman niitäkin parempi...
eximo
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2020 14:01

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja eximo »

Mä tarviin siis telineet tavaran kuljettamiseen. Kaiteellisiin ne saa siististi ja tukevasti. Ovenpieliin kiinnitettävissä telineissä pelkään monenmoisia ongelmia, kuten meteli ja maalipintojen ja ovien tiivisteiden kohtalo. Toki jos niistä ois jollain hyviä kokemuksia, niin mielelläni olisin väärässä. Helpompi ratkaisu ne ois kuin kaiteiden jälkiasennus.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Tuo kyllä totta,eipä ole itsellä noista kokemuksia mutta kaikki mikä tulee maalipintaa lähelle jättää kyllä jälkensä ajan oloon
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Kattokaiteissa on se hyvä puoli, että niihin on helppo kiinnittää mustekalakuminauhoilla pari autonlevyistä lauttaa poikittain. Tällaisella kattotelineellä olen tuonut kotiin joulukuusen jos toisenkin aikojen saatossa. :P

Muutenhan kattokaiteet eivät tee muuta kuin haittaa lumien poistamista ja autonpesua.
Arduurio
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Joulu 2019 17:02

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja Arduurio »

Mulla tommoset ovenväliin asennettavat, en ehkä pitäisi pysyvästi mut päivän parin sessioissa oikeen toimivat. Jos vahinkoa maalipintaan tulee niin sen saa itse sohimalla sen telineen kanssa. Näissä myös tarkkaa asennussuunta (rear/ front ja left/right).
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Mutta onko laillista kiinnitellä kattokaiteisiin mitään varsinkaan taakkaa?
Eikös ne ole melkeen koristekaiteet,jollen väärin ole ymmärtäny,kattotelineet jne on sitten tarkoitettukkin jonkin kuljetukseen,voivat vaan olla aikatarkkoja nykyaikana mitä katoilla kuljetellaan kun harva kuljettaa enää...
Arduurio
Viestit: 23
Liittynyt: 13 Joulu 2019 17:02

Re: Kattotelineet ja/tai -kaiteet 2013 focukseen?

Viesti Kirjoittaja Arduurio »

Kyllä sinne tietyn kuorman saa laittaa... ei pelkästään näön vuoksi ;)
Vastaa Viestiin