Escortin jumiutuneen konepellin avaus

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Miettinen
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2016 15:40

Escortin jumiutuneen konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja Miettinen »

Apuja tarvittaisiin miten saisi konepellin avattua ja mielellään ehjänä :D Autona mk4 Escort xr3i

Vaijeri lähtenyt konehuoneen päästä luultavasti salvasta irti kun ohjaamosta vaijerista vedettäessä tökkää johonkin. Puskuri irroitettu jos sitä kautta olisi päässyt käsiksi helpommin mutta eipä siitä mitään apua ollut :? Syylärin jos saisi tieltä pois niin voisi päästä paremmin käsiksi mutta lähteekö se irti ns. alakautta?

Ehjänä olisi hyvä saada irti mutta jos ainoa ratkaisu on vääntä väkivallalle se auki niin joku voi kaupata käypästä valkoista konepeltiä :D
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Escortin jumiutuneen konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Netissä vinkkaavat irrottamaan etumaskin, ja avaamaan sen jälkeen salvan meisselillä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
orkkisgt
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Touko 2007 23:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: Escortin jumiutuneen konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja orkkisgt »

autonalapuolelta pääsee kädellä vetää vasemmalle vipua.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Escortin jumiutuneen konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Juurikin noi,jos pääset autolla montulle/nosturille sieltä näät sen salvan,ite muistaakseni jollain paksummalla rautalagalla sen auki vedin ettei tarvinnu kurkotella,hieman ensin kirosin et miten saan auki!
Nyt sitten syksyllä kun valokatkasiaa vaihdoin niin huomasin et taas meni vaijeri poikki,onneksi oli pelti auki.
Tuota vaijeria ei sitten varaosaliikkeet pysty hommaamaan,kysyin syksyllä,onneksi oli yhdessä varaosa autossa vielä ehjä,vanhankin sais varmaa vielä riittämään kunhan vaan pystyisi päätyplommit saamaan tiukkaan...
Pikkuvinkkinä voin sanoa että KUN vaijeria vaihtaa niin kannattaa vetää se sinne sisälle jollain vaikka sähkärin vetovaijerilla tms,meni ihan helposti.
Akusta virrat irrotin ettei mitään oikaria tullu kun metallia sinne rattipylvään sähköjen sekaan laittelin.
Vastaa Viestiin