Sierra mk1 5 oviseen madallusta

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Koramo
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Kesä 2020 17:53

Sierra mk1 5 oviseen madallusta

Viesti Kirjoittaja Koramo »

Mitäs vaihtoehtoja on korkeus säädettävään alustaan? Siis 83vm mk1 5 oviseen sierraan? Moottorina 1,6 onko alustassa muuten mitä eroja 2.0? Mistä kannattaa kysellä tarjousta korkeus säädettävään alustaan? Entä miten menee tänä päivänä muutoskatsastus alustasarjalle? Kiitos vastauksista!
duckworth
Viestit: 3681
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierra mk1 5 oviseen madallusta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Itselle tuli GAZ-korkeus/jäykkyys-säädettävät kynätolpat, omaan Mk1 projektiin, Suomessa niitä myy ainakin Rallyrace, tai sitten tilaa Burtinpowerilta lontoosta, näin tein itse. Sellanen huomio että edessähän noi menee pultta-kiinni-metodilla, mutta takana joudut vahvistamaan iskaritornien yläpäät, koska sekä sisään- että ulosjousto voima kohdistuu samaan pisteeseen.

Erot 1.6 ja 2.0 välillä ovat jarruissa eli parilitrasessa 240mm levyt edessä ja 9" rummut takana, ja 1.6:ssa 22m etuvakaaja kun taas 2.0:ssa etuvakaaja on monesti 24mm tai jopa 26mm.

Jos et ole jostain kumman syystä kuullut tai lukenut :D , niin alla linkki "erääseen" Sierra projektiin, jossa ne myös GAZit ja vähän muutakin:

http://www.borehammer.net/aryhma_sierra9.htm

http://www.borehammer.net/aryhma_sierra10.htm
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Koramo
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Kesä 2020 17:53

Re: Sierra mk1 5 oviseen madallusta

Viesti Kirjoittaja Koramo »

Kiitos vastauksista! Kävin lukemassa tarinaasi todella mielenkiintoinen projekti! Nostan hattua pitkä jänteisyydestäsi ja perusteellisesta rakentelusta. Taidan laittaa tuon Gazin alustan. Saapahan sitten nostella ja laskea haluttuun korkeuteen.
Vastaa Viestiin