Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
deezer
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Elo 2008 18:01

Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Viesti Kirjoittaja deezer »

Kuinka paljon rengasmeluun voi vaikuttaa rengasvalinnalla jos koko on 205/40/17 ? Onko asianlaita niin että tuolloin on joka tapauksessa liian vähän gummia täkäläisen karkean asfaltin ja auton korin välissä?

Fiestani kesärenkaat alkavat olla piakkoin elinkaarensa ehtoopuolella. Olen katsellut eri rengasmallien dB -lukemia eikä niissä nyt kovin monen numeron heittoa näyttäisi olevan. Mm. Toyon (TR1) ja Hankookin (useampaakin Ventus-versiota) donitseja olen harkinnut, ihan vanhasta tottumuksesta. Nykyiset alla olevat ContiSportContact -renkaat lienevät ns. premium-kategoriaa, mutta ilmeisestikään eivät kuitenkaan kovin hiljaiset.

Osaisiko joku suositella keskihintaista vannesuojalla varustettua ja muiltakin ominaisuuksiltaan kuin möykän tason osalta kelvollisia suvikumeja?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Totta karhea asfaltti ja renkaissa paineet 3.0 pintaan. Kyllä sitä ääntä renkaissa syntyy jos vertaa niihin 75 profiilin renkaisiin.
Mutta tuossa muutama rengas testissä ja mitä pehmeämpi rengas sen äänettömämpi mutta kuluu nopeammin.
http://www.rengasvertailu.fi/renkaat/ke ... arvostelut
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Hankookin Ventus Prime3:sta suosittelen välttämään - erittäin lötkö ohjautumaan.

Good Yearin Efficient Grip taasen on suosituslistallani. 1001renkaat on monesti halvin.
deezer
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Elo 2008 18:01

Re: Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Viesti Kirjoittaja deezer »

Onko kellään kokemuksia Hankook Ventus V12 EVO2 K120 -renkaista?
NikoT
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Joulu 2019 21:29

Re: Hiljaiset matalaprofiiliset renkaat?

Viesti Kirjoittaja NikoT »

mulla on tollaset Alfa 166:n alla tosin 205/45 17" kokosina. Siinä ainakin ovat hiljaset.
Vastaa Viestiin