Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
frozen_mondeo_st
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Marras 2019 15:07

Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja frozen_mondeo_st »

Oli ajatus maalauttaa aluvanteet mutta maalaamossa ongelmaksi tuli ilmanpaineanturit. Tekevät kyllä normi rengastyöt eli kumit pois vanteelta, maalaus ja kumit takaisin vanteelle mutta anturit on ongelma. Mikäs niissä on ongelma? Vaatiiko jotain työkalua tms niiden irroittaminen?
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja Renee »

Olisiko siinä kun anturit poistetaan vanteesta niin takaisin laitto voi aiheuttaa ongelmia eli häiriötä aiheuttaa. Kannattaa kysyä minkä takia ei irroiteta.
https://www.rengas-online.com/TPMS-reng ... html#13403
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
frozen_mondeo_st
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Marras 2019 15:07

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja frozen_mondeo_st »

Ei käryä. En edes tiennyt, että moiset on autossa. Kun kävin koeajolenkillä ostohetkellä, herjasi paineista. Oli juuri vaihdettu talvirenkaat alle. Tehtiin myyjän kanssa nollaus setupin kautta. Se kuittasi asian. Harmillista, niin mieli tekisi maalauttaa kesävanteet.
Ford Mondeo 1.5 ecoboost st-line wagon 2017
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Voiko nykyautoon enää edes vaihtaa vannetta missä ei ole sitä anturaa? itse luulisin että ei mutta mikä on vastaus tuohon?
Kiva olisi tietää
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tessu200 kirjoitti: 21 Helmi 2020 20:34 Voiko nykyautoon enää edes vaihtaa vannetta missä ei ole sitä anturaa? itse luulisin että ei mutta mikä on vastaus tuohon?
Kiva olisi tietää
Sehän lukee tuossa Reneen linkissä:

Eli pelkkiä etuja:

Mikäli autossa on suoralla TPMS:llä varustetut kesä- ja talvirenkaat, se on tuotava korjaamoon vähintään kahdesti vuodessa.
Asiakassuhteiden parantuminen säännöllisen asiakaskontaktin ansiosta. Mahdollisuus tarjota lisäpalveluja.

Korjaamojen merkitys kasvaa rengashuollossa (esim. auton omistaja ei voi enää vaihtaa renkaita ilman muuta itse).

Kättä taskuun ja iloista ilmettä.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Kuulostaa nykyautoilu aika pahalta näin köyhän korviin,eipä taida olla enää mulla asiaa uusimpien rattiin,hirvittää kaikki hinnatkin johan niillä saa vanhaan katiskaan puol autoa heh!
Arski57
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Helmi 2018 21:42

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja Arski57 »

Tessu200 kirjoitti: 21 Helmi 2020 20:34 Mikäli autossa on suoralla TPMS:llä varustetut kesä- ja talvirenkaat, se on tuotava korjaamoon vähintään kahdesti vuodessa.

Korjaamojen merkitys kasvaa rengashuollossa (esim. auton omistaja ei voi enää vaihtaa renkaita ilman muuta itse).
Miksi pitää viedä korjaamoon? Sen kun vaan nollaa järjestelmän renkaiden vaihdon jälkeen. Näin itse olen tehnyt jo vuosia vaikka kummassakin autossa on nuo anturit.

Maalauksessa ongelma on se että anturi on kiinni venttiilissä ruuvilla. Vanhaa venttiilliä ei voi laittaa takaisin ja uutta ei saata saada ostettua ilman anturia.
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja hke »

aiheeseen liittyen; Focus ST 2017 wagon ja rengaspaineanturit eivät koskaan vaatineet nollausta edes rankaanvaihtojen yhteydessä, eikä tullut turhia hälytyksiä. Jospa olisi niin onni etteivät toimi :D
Maxda CX-3:ssa saa vähän väliä nollata anturit, ensimmäisellä kerralla tarkastin paineen käsimittarilla, hyvät olivat....
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Vanteiden maalaus ja ilmanpaineanturit

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Tarjolla on osittain fake news.

Nykyään TPMS:n anturit saa koodattua samoille id:lle mitä toisessakin rengassetissä on (tai autossa on paikat useammalle rengassarjalle) jolloin mitään lisäkäyntiä huoltoon ei tarvita, kun vaihtaa kesä- ja talvirengassetin välillä. Vanhemmat anturit ja autot voivat toki olla poikkeuksia nykykäytäntöön. Jos tämän kanssa on ongelmia, niin kannattaa konsultoida asiansa tuntevaa rengasliikettä. Uudet anturit toki maksaa mutta se on kertakulu.

Rengaspaineiden muutoksesta johtuen voi joutua tarkistamaan ja kuittaamaan uudet paineet muutaman kymmen kilometrin ajon jälkeen. Autosta riippuen tämä voi olla tehty käyttäjälle helpoksi tai vaikeaksi.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin