nostokohdat

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
kvesku
Viestit: 34
Liittynyt: 02 Syys 2017 22:44

nostokohdat

Viesti Kirjoittaja kvesku »

Monessa automerkissä on hyvin näkyvät nostopaikat nelipistenostimelle tai hallitunkille, mutta ei Fordeissa, ei ainakaan Focuksessa, Ecosportissa eikä Transit Customissa. Mistä näitä on tarkoitus nostaa aiheuttamatta vahinkoa tai jälkiä? Helmapellin kanttiin olen tehnyt vaneripalan jossa on ura kantille ja nyt tilasin jotain kumipaloja, joissa tuo ura on. Vähän vipuilulta tuntuu ja vaikea pitää helman saumaa oikeana nostokohtana. Mitään ideoita?
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: nostokohdat

Viesti Kirjoittaja focst »

kvesku kirjoitti: 30 Loka 2019 19:24 Monessa automerkissä on hyvin näkyvät nostopaikat nelipistenostimelle tai hallitunkille, mutta ei Fordeissa, ei ainakaan Focuksessa, Ecosportissa eikä Transit Customissa. Mistä näitä on tarkoitus nostaa aiheuttamatta vahinkoa tai jälkiä? Helmapellin kanttiin olen tehnyt vaneripalan jossa on ura kantille ja nyt tilasin jotain kumipaloja, joissa tuo ura on. Vähän vipuilulta tuntuu ja vaikea pitää helman saumaa oikeana nostokohtana. Mitään ideoita?
Transit ei ainakaan kestä nostaa helmasta..suoraan rungosta ylös. Muissa malleissa helmassa kolmio nostokohdan merkkinä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: nostokohdat

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Takana olen nostanut takajousen alta. Keulassa siitä mihin alatukivarren sisempi pää kiinnittyy.

Pukki sitten helmaan ja tunkkia sen verran alas, että pukki ottaa osan kuormasta ja varmistaa jos tunkki sattuisi pettämään.

Omissa uravirityksissä on hyvä huomata pari asiaa:

- puuta tms materiaalia käyttäessä ura poikkisyin sahattuna (tai ura niin syvä, ettei särmä yllä pohjaan saakka)
- uran on oltava reilusti korin metallisärmää leveämpi ettei särmä tuota uraan levittävää (=halkaisevaa) voimaa
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: nostokohdat

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Empä ole mitään autoja helmoista ikinä nostellu,sieltä akselistosta ja jostain kantatustapalkin kohdasta olen nostellu.
Sinne on monesti vaan kyyristäydyttävä konttaamaan niin moni ei sinne paljoa eksy...ja eikös ohjekirjassakaan mainita mistä nostetaan nosturilla? siitä samastakohtaa voi nostella hallitunkillakin,kyllä ainakin vielä joku aika sitten oli ohjekirjassa kohdat merkitty selvästi
Vastaa Viestiin