Ford Focus mkII & etulaakerit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Vastaa Viestiin
Ile L
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Touko 2017 10:59

Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja Ile L »

Kysymys koskien Ford Focus mkII ja etulaakereita.

Autoon vaihdettiin 175tkm:n kohdalla etulaakerit ensimmäistä kertaa auton historiassa ja nyt autolla on ajettu 235tkm niin toinen etulaakeri meni nyt vaihtoon ja toinenkin etulaakeri oireilee jo. Eli 60tk tuli ajettua näillä laakereilla. Mikä selittäisi näin nopean laakereiden rikkoutumisen. Auton ajoprofiili on 90% pitkää tasaista maantieajoa.

Patera
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2018 21:07
Paikkakunta: Pohjoinen Satakunta

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja Patera »

Laakerien laatu, yksinkertaisesti.
30-60 tkm kestävät heikoimmillaan.
Hyllyn halvinta ei kannata mukaansa ottaa.

Hoppa1
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Kesä 2019 18:44

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja Hoppa1 »

Laakereiden käyttöikää saa pidennettyä lisäämällä vaseliinia .Laakerin valmistajat näyttävät säästävän vaseliinissa mikä selittänee osaltaan niiden huonon keston.

Renee
Viestit: 1532
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja Renee »

SKF ja FAG ennen oli hyviä laakerimerkkejä. Jos alkuperäiset kesti 175 turhaa merkkiä vaihtaa silloin. Volvolla rullattu yli 400tkn aluperäiset laakerit on kyllä ne kestää kun kunnon aineesta tehty alkujaan. Asennettiin ihan ammattitaidolla kun noi huono kesto oli. Misrä ostit ja minkä merkkiset ne oli.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali

tursas
Viestit: 3296
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ile L kirjoitti:
13 Helmi 2020 10:30
Kysymys koskien Ford Focus mkII ja etulaakereita.

Mikä selittäisi näin nopean laakereiden rikkoutumisen. Auton ajoprofiili on 90% pitkää tasaista maantieajoa.
Liian isot renkaat/vanteet, väärät rengaspaineet, ylinopeus ja Suomen huonot tiet..
Viimeksi muokannut tursas, 14 Helmi 2020 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

corttiina san petso
Viestit: 77
Liittynyt: 24 Loka 2011 19:07

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja corttiina san petso »

Laatu merkit kestää, itsekkin halpahintaiseen erehtynyt 05 1.6 TDCI Focuksessa kesti 5TKM halpamerkki(50€), oppirahat maksaneena laitettiin SKF nykyiseen focukseen 1.6 STV 2010 molemmat etulaakerit vaihdettiin 170TKM kohdalla.

yritäedes
Viestit: 1193
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tässä tulikin jo hyviä kommentteja. Yksi mahdollisuus on myös väärä asennustapa. Napa/laakeri pitää puristaa olkatukeen laakerin ulkokoolista. Jos prässätään (tai vielä pahempi, hakataan) navasta, laakeri voi vahingoittua.
Mondeo 2.0 TDCI Estate 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex

duckworth
Viestit: 2389
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juu tosiaan, laakerin paikalleen prässäämiseenhän on hyvä ajatus se että tuki aina sille kehälle joka hankaa kappaletta; eli kuten edellä(kin) sanottiin, itse laakeri olkatukeen hylsyllä joka painaa ulkokoolia ja napa laakeriin siten että sisäkooliin tuki :) Nimim. pilalle prässätty Honda CRV:n pyöränlaakeri 3/2019... :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER

Patera
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2018 21:07
Paikkakunta: Pohjoinen Satakunta

Re: Ford Focus mkII & etulaakerit

Viesti Kirjoittaja Patera »

.... ja asennusta keventää huomattavasti se, että käyttää hyväkseen lämpötila-eroja ... ;)

Vastaa Viestiin