Ford Focus vm2008 1.8tdci Eberin toiminta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ile L
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2017 10:59

Ford Focus vm2008 1.8tdci Eberin toiminta

Viesti Kirjoittaja Ile L »

Jos otsikon mukaista autoa lämmittää Eberillä ja toiminnaksi on valittu kertaluonteinen lämmitys Set Once, missä valitaan lämmityksen päivämäärä ja kellonaika. Niin kysymys kuuluu, että tuleeko lämmittimen toimia vielä annetun kellonajan jälkeen? Itse olin ymmärtänyt, että annettu kellonaika on se milloin auto on valmiiksi lämmitetty ja lämmitin ei ole enään sen jälkeen toiminnassa.
Taunusautomaatti
Viestit: 2005
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Focus vm2008 1.8tdci Eberin toiminta

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Muistaakseni tuon vm focuksissa tuo pvm ja kellon aika on se johon mennessä auto lämpiää valmiiksi.
Eli auto itse päättelee millon pitää lämmitys aloittaa.

SIitä tyhmä systeemi että ei voi itse päättää kuinka kauan eeberi tohisee.

Käytännössä jos on lähdössä esim klo 16 niin voi laittaa toiveeksi 1620.

Vanhemmissa sai päätettyä millon eeberi starttaa
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Ford Focus vm2008 1.8tdci Eberin toiminta

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Ile L kirjoitti: 16 Helmi 2021 10:10 Jos otsikon mukaista autoa lämmittää Eberillä ja toiminnaksi on valittu kertaluonteinen lämmitys Set Once, missä valitaan lämmityksen päivämäärä ja kellonaika. Niin kysymys kuuluu, että tuleeko lämmittimen toimia vielä annetun kellonajan jälkeen? Itse olin ymmärtänyt, että annettu kellonaika on se milloin auto on valmiiksi lämmitetty ja lämmitin ei ole enään sen jälkeen toiminnassa.
Kyllä sen pitäis vielä pöhistä annetun lähtöajan jälkeen vielä noin 5-10 minuuttia. Toki jos se on todennut että akun jännite on tippunut liikaa, sammuttaa se itsensä automaattisesti.
Taunusautomaatti kirjoitti: 16 Helmi 2021 18:19 Muistaakseni tuon vm focuksissa tuo pvm ja kellon aika on se johon mennessä auto lämpiää valmiiksi.
Eli auto itse päättelee millon pitää lämmitys aloittaa.

SIitä tyhmä systeemi että ei voi itse päättää kuinka kauan eeberi tohisee.

Käytännössä jos on lähdössä esim klo 16 niin voi laittaa toiveeksi 1620.

Vanhemmissa sai päätettyä millon eeberi starttaa
Siis nimenomaan jos suunnitelet lähteväsi liikkeelle klo. 16.00 tulee kelloon asettaa 16.00. Silloin se alkaa pöhisemään noin 15 min aikaisemmin (riippuen siis lämmitystarpeesta)
"harder" is not a very good safeword
Vastaa Viestiin