Morjens. Potilas on focus 2014 2.0 diesel. Nappistartti ja ei haluu kylmänä käynnistyy. Aitossa on säteilylämmitin. Jos on lämmityksessä todella pitkään. Auto lähtee moitteetta käyntiin. Jos kone on kylmä. Auto hörähtää ja sammuu samantien. Huoltotiedotteessa kehotetaan tekemään suutinpuhdistus jollain litkulla.
Onko kokemusta puhdistuksesta? Auttaako?
Miten hehkutetaan? Ohjaako aina automatiikka hehkun pituutta??
Lopulta kun auto jää käyntiin. Toimii normaalisti.
Onko mitään muuta kuin webaston asennus auton kylmänä käyntiin??
Kiitän.
Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Re: Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Laita letkulämmitin.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Mihin letkuun? On nii sekava tuo konehuone, ettei tuosta ota selvää. TT-thermo on kyllä toisessa autossa ja on hyvä.
Re: Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Ensimmäisenä kannattaa mennä kattoon olisko vikakoodeja jotka vois selittää käynnistysongelmat.Jenssi12 kirjoitti: ↑11 Helmi 2021 15:34 Morjens. Potilas on focus 2014 2.0 diesel. Nappistartti ja ei haluu kylmänä käynnistyy. Aitossa on säteilylämmitin. Jos on lämmityksessä todella pitkään. Auto lähtee moitteetta käyntiin. Jos kone on kylmä. Auto hörähtää ja sammuu samantien. Huoltotiedotteessa kehotetaan tekemään suutinpuhdistus jollain litkulla.
Onko kokemusta puhdistuksesta? Auttaako?
Miten hehkutetaan? Ohjaako aina automatiikka hehkun pituutta??
Lopulta kun auto jää käyntiin. Toimii normaalisti.
Onko mitään muuta kuin webaston asennus auton kylmänä käyntiin??
Kiitän.
Mutta onko käynnistys ongelmat samanlaisia jos lämmittää esim normaalin 2 tuntia tai ei ollenkaa?
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Riippuu pakkasesta. Joskus riittää ja joskus ei. Vaihtelee ja ei ole aina loogista käynistyvyys. Jos pitkän starttauksen jälkeen käynnistyy. Kytkimen nostaa, nii herkkään sammuu. Ja sit on pitkä starttaus tiedossa. Mutta lopulta käynnistyy. Joo piuhaan on vietävä.
Re: Focus 2014 2.0 diesel kylmäkäynnistys ongelma
Kuulostaisi siltä, että on ilmaa polttoainejärjestelmässä. Jostakin liitoksesta (suodatin...?) saattaa kylmillä keleillä eli kovilla tiivisteillä vuotaa ilmaa sisäänpäin.Jenssi12 kirjoitti: ↑06 Maalis 2021 10:46 Riippuu pakkasesta. Joskus riittää ja joskus ei. Vaihtelee ja ei ole aina loogista käynistyvyys. Jos pitkän starttauksen jälkeen käynnistyy. Kytkimen nostaa, nii herkkään sammuu. Ja sit on pitkä starttaus tiedossa. Mutta lopulta käynnistyy. Joo piuhaan on vietävä.
Tietysti voisi tarkistaa lampulla ettei näkyvää polttoainevuotoa missään ole.