Focus Mk1 Zetec S 1.6, letkut eivät lämpene

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3681
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Focus Mk1 Zetec S 1.6, letkut eivät lämpene

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Autona Focus Mk1 1.6 Zetec S(/Sigma) koneella, auto jäi seisomaan pariksi kuukaudeksi, ja nyt laitoin käyntiin, niin alkoi tälläinen asia askarruttaa.. Eli auto kävi varmaan puoli tuntia (ulkona joku +7) mittari nousi puoleen väliin ja auto pudotti "ryypyn" pois ja alkoi käydä normaalia 700rpm tyhjäkäyntiä, mutta letkut ja syyläri silti aivan jää kylmiä :shock: Avasin koneen käydessä paisarin korkin, eikä edes pihahdusta kuulunut, joten selvästikään ei lämpene paikat, vaikka kylläkin sisälle puhaltaa lämmintä. Onko mulla nyt termari juminu seisonnan aikana auki vai mitä helvet...??? Autolla tuli kuitenkin välillä huhti-elokuu ajettua 9tkm ja silloin kyllä lämpeni syyläri enkä oo seisonnan aikana käyttäny letkuja auki tms, joten eipä tonne ole ilmaakan voinu tulla mistään itsekseen.

Kokemuksia saa jakaa, kiitän etukäteen :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2150
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk1 Zetec S 1.6, letkut eivät lämpene

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Mun mielestä tuo toimii normaalisti - koneen tuottama lämpö kuluu moottorin ja auton sisätilojen lämmitykseen. Vasta kuormitettaessa alkaa jäähdytin ja ylempi vesiletku lämmetä, kun termari avaa suuremman nestekierron.
Nerokasta energiaasäästävää :ford: - tekniikkaa. :P

Tuli aikoinaan itsekin ihmeteltyä kylmää ylävesiletkua...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3681
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 Zetec S 1.6, letkut eivät lämpene

Viesti Kirjoittaja duckworth »

yritäedes kirjoitti: 13 Loka 2020 15:57 Mun mielestä tuo toimii normaalisti - koneen tuottama lämpö kuluu moottorin ja auton sisätilojen lämmitykseen. Vasta kuormitettaessa alkaa jäähdytin ja ylempi vesiletku lämmetä, kun termari avaa suuremman nestekierron.
Nerokasta energiaasäästävää :ford: - tekniikkaa. :P

Tuli aikoinaan itsekin ihmeteltyä kylmää ylävesiletkua...

Ok, kiitokset kokemuksesta :) Taitaa vaan tulla neuroottiseksi kun ajellu pari kuukautta ompulla ja taas palailee pikku hiljaa fordin pariin :D



EDIT: Herran jestas, 2500 viestiä tänne tullu näpyteltyä :shock:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin