Fiesta mk4 koneen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Bapsu
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Syys 2020 14:58

Fiesta mk4 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Nämä vehkeet täysin uusia itselle, siispä parempi kysyä täältä että tietää mihin tuli nenä tungettua...

Eli 2001 mallin 1.25 zetec fiesta kyseessä manuaalilla. Alkoi taannoin käymään kolmella, kolmospytyssä ei minkäänlaisia puristuksia. Venttiilivika varmaan kyseessä? Availen venakopan kun kerkeän jos sieltä jotakin näkee. Henkisesti on varauduttu kuitenkin uuden koneen hommaamiseen. Onko kenelläkään sattumoisin tuollaista konetta nurkissa? Kyseessähän on n. 500e kippo leimattuna, eli koneen hinta saisi olla sen mukainen. Purussa tuntuu olevan huonosti 1.25 koneisia... enkä halua alkaa sovittamaan jotain muuta konetta paikalle ja katsastusrumbaa päälle, vaan tarkoitus olisi vaan saada tämä kapine vielä liikenteeseen.

Jos ja kun koneen joutuu vaihtamaan niin mieluiten tekisin sen alakautta, eikös näissäkin saa koko tekniikan tiputettua vaikka lavalle laatikoineen koneineen apurunkoineen? Tilat kyllä löytyy missä pääsee puuhaamaan (joskaan ei nosturia, eli tunkilla kikkaillaan taas), eikä ole eka apurungon tiputus kyseessä. Onko jotain ohjetta olemassa jossain? Vinkkejä otetaan myös vastaan mitä kannattaa huomioida kun tuota pakettia lähtee tiputtelemaan autosta alas...

Nykyisen koneen korjaamista mietin ehkä sitten jos venttiilikopasta selviää jotain oleellista, lähden kuitenkin siitä ajatuksesta liikkeelle että vena olisi palanut... jollain kameralla kurkin tulpanreijästä niin mäntä ainakin tuntui olevan kunnossa. Voiko ohuet öljyt näissä aiheuttaa jotain venttiiliongelmia? Kolmosen tulpanjohtoa oli joku teipannut ja sen tietysti vaihdoin, eli on varmaan kolmonen tippunut pelistä jo ennen puristusten häviämistä, jolloin on bensaa öljyissäkin aikalailla, mutta eikai tuo sentään yhtä venttiiliä täysin pimentäisi vaikka ne näissä kai toimi öljynpaineella?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen kun autatte tyhmää :oops: