Nämä vehkeet täysin uusia itselle, siispä parempi kysyä täältä että tietää mihin tuli nenä tungettua...
Eli 2001 mallin 1.25 zetec fiesta kyseessä manuaalilla. Alkoi taannoin käymään kolmella, kolmospytyssä ei minkäänlaisia puristuksia. Venttiilivika varmaan kyseessä? Availen venakopan kun kerkeän jos sieltä jotakin näkee. Henkisesti on varauduttu kuitenkin uuden koneen hommaamiseen. Onko kenelläkään sattumoisin tuollaista konetta nurkissa? Kyseessähän on n. 500e kippo leimattuna, eli koneen hinta saisi olla sen mukainen. Purussa tuntuu olevan huonosti 1.25 koneisia... enkä halua alkaa sovittamaan jotain muuta konetta paikalle ja katsastusrumbaa päälle, vaan tarkoitus olisi vaan saada tämä kapine vielä liikenteeseen.
Jos ja kun koneen joutuu vaihtamaan niin mieluiten tekisin sen alakautta, eikös näissäkin saa koko tekniikan tiputettua vaikka lavalle laatikoineen koneineen apurunkoineen? Tilat kyllä löytyy missä pääsee puuhaamaan (joskaan ei nosturia, eli tunkilla kikkaillaan taas), eikä ole eka apurungon tiputus kyseessä. Onko jotain ohjetta olemassa jossain? Vinkkejä otetaan myös vastaan mitä kannattaa huomioida kun tuota pakettia lähtee tiputtelemaan autosta alas...
Nykyisen koneen korjaamista mietin ehkä sitten jos venttiilikopasta selviää jotain oleellista, lähden kuitenkin siitä ajatuksesta liikkeelle että vena olisi palanut... jollain kameralla kurkin tulpanreijästä niin mäntä ainakin tuntui olevan kunnossa. Voiko ohuet öljyt näissä aiheuttaa jotain venttiiliongelmia? Kolmosen tulpanjohtoa oli joku teipannut ja sen tietysti vaihdoin, eli on varmaan kolmonen tippunut pelistä jo ennen puristusten häviämistä, jolloin on bensaa öljyissäkin aikalailla, mutta eikai tuo sentään yhtä venttiiliä täysin pimentäisi vaikka ne näissä kai toimi öljynpaineella?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen kun autatte tyhmää
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fiesta mk4 koneen vaihto
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Hyppää
- Ford-Club tiedottaa
- ↳ Tiedotteet
- ↳ Tapahtumat
- Jäsenalue
- Rekisteröityneet käyttäjät
- Kaikille
- ↳ Foorumin pelisäännöt ja käyttö
- ↳ Autotalli
- ↳ Autoilu
- ↳ Sana on vapaa
- ↳ Keskustelun kehittäminen
- Ford Tekniikka
- ↳ Alusta
- ↳ Kori & sisusta
- ↳ Autohifi
- ↳ Autosähkö
- ↳ Tekniikka
- Malli ryhmät ja sivustot
- ↳ Transitmiehet
- ↳ Yleistä keskustelua transiteista
- ↳ Apua ongelmiin
- ↳ Transit projektit
- ↳ Cortina Club
- ↳ Consul & Granada
- ↳ ANGLIA Club
- ↳ FordMclub
- ↳ Ford-freak
- ↳ Ford-freak overdrive foorum
- ↳ Taunus club foorum
- ↳ Cosworthrsclub / CRSC foorumi
- ↳ Fmoc
- Kaupalliset alueet
- ↳ -Tarjouksia yhteistyökumppaneilta-
- ↳ Ostetaan ja Myydään ajoneuvot
- ↳ Ostetaan ja Myydään varaosat / Tarvikkeet
- ↳ Ostetaan ja Myydään Klassikkot / Tarvikkeet
- ↳ Autoiluun liittymättömät Osto- ja Myynti-ilmoitukset
- ↳ Lahjoitetaan