S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eipä se Boshin laatu enää ole kuten vaikka 90 luvulla. Noita kun tehdään varmaan ympärimaailman. Hyvä kun tuli kummiskin kuntoon.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Dodii nyt sama ongelma,sensori kesti 2kk.
Map sensori näyttää 2.5v auton käydessä tyhjäkäynnillä,eikä muutu mihinkää vaikka kaasua painaa.

Liittimissä ei ollut hapettumia eikä murtumia kun 2kk sitten uuden laitoin

Mikä tuota voi hajottaa?

Eilen toimi normaalisti,tänään aamulla auto käyntiin ja samat oireet alkoi kun 2kk sitten.
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Otin map-sensorin pois ja yksi nasta oli aivan hapettunut.
Putsasin nastat maps-sensorista,auton liittimestä mutta siltikään ei lähtenyt toimimaan.

Mikä hapettuman voi aiheuttaa?
Liittimen sisällä ei ollut vettä eli aivan kuiva oli.

Mittasin nastat piipparilla nii jokainen nasta piippasi keskenään,normaalia?
foop
Viestit: 261
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja foop »

Millä puhdistit liittimen pinnit? Oletko käyttänyt CRC Oxide Clean & Protect tai vastaavaa? Onko liittimessä tiivistekumi, onhan se ehjä ja eikä myöskään kovettunut?

Saattoi olla maanantaikappale tuo Bosch minkä sait, takuupalautuksena vaihto esim. eri merkkiin? Miltä viimeisimmän sensorin kärki näytti, oli yhtään silminnähtävää likaa mikä olisi voinut sekoittaa sensorin? Autodociltako ostit vai mistä?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

foop kirjoitti: 19 Loka 2020 14:06 Millä puhdistit liittimen pinnit? Oletko käyttänyt CRC Oxide Clean & Protect tai vastaavaa? Onko liittimessä tiivistekumi, onhan se ehjä ja eikä myöskään kovettunut?

Saattoi olla maanantaikappale tuo Bosch minkä sait, takuupalautuksena vaihto esim. eri merkkiin? Miltä viimeisimmän sensorin kärki näytti, oli yhtään silminnähtävää likaa mikä olisi voinut sekoittaa sensorin? Autodociltako ostit vai mistä?
Pienellä ruuvimeisselillä putsailin ja bräkliiniä suihkin.
Tiivistekumi näytti ehjältä.
Ensimmäinen bosch oli tilattu autodocilta ja toisen tilasin sit paikalliselta liikkeeltä.
Aivan puhtaat oli sensorit mitä katoin.

Pitää huomenna hankkia kunnon elektroniikan puhdistusainetta hapettumille.
ajonautinto
Viestit: 70
Liittynyt: 19 Kesä 2016 18:58

Re: S-max 2.5t p0234 ja p0236 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja ajonautinto »

Mihin tämän MAP-ongelman kanssa päädyttiin? Eli oliko vika taas anturissa vai muualla?

Erikoiselta kuulosaa, jos anturin pinnit hapettuu parin kuukauden jälkeen. Veikkaan kyllä vian olevan jossain muualla. Käsittääkseni anturin toiminnan pystyy testaamaan virtalähteellä ja yleismittarilla. Jos vielä löytää sen datasheetin, niin siitä pitäisi saada järkeviä mittaustuloksiakin ulos.
Mondeo mk4 2.5T farkku, -07
Vastaa Viestiin