Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Auto on Ford Mondeo MK4 2008, 1.8 TDCi 92 kW, 263 tkm.
Kesäkuusta alkaen auto on tehnyt nyt kolme kertaa Engine mailfunction vikailmoituksen ja mennyt limp-modeen. Tästä on vielä palauduttu uudelleenkäynnistyksellä. Nyt tuli vikakoodi uudelleen jo 100km ajon jälkeen, että pahemmaksi menee ja korjaus on löydettävä.

Aiempia moottorivikoja ei ole ollut, eikä moottoriin ole lähiaikoina tehty korjauksiakaan. Etujousituksen uusiminen on viimeaikaisin remontti, tehty 3/20 & 256tkm. Alla hieman historiatietoja.

2.6.2020 259940 Engine Mailfunction + LIMP-mode + MIL + ESP vikavalo (moottoritieajossa). Auto toimi normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Koodit luettu ja nollattu Forscanilla.
  • PCM DTC P0490:00-EC. Code: P0490 - EGR A Control Circuit High
  • PCM DTC U0405:00-68. Code: U0405 - Invalid Data Received From Cruise Control Module
  • OBDII DTC P0490-C. Code: P0490 - EGR A Control Circuit High
  • ABS DTC U0401:68-48. Code: U0401 - Invalid Data Received from ECM/PCM A
  • "BCMii DTC C1D22:49-28. Code: C1D22 - Steering Wheel Switch Right Module Internal Electronic Failure" (Freeze Frame : 246007.0 km)
19.6.2020 261233 EGR-venttiili puhdistettu ja tulpattu. Vikakoodit nollattu.

3.7.2020 261966 Dieselsuodatin vaihdettu. Ilmansuodatin vaihdettu.

25.7.2020 263010 Engine Mailfunction + LIMP-mode + ESP vikavalo (maantieajossa, lähes kylmä moottori n. 2 km liikkeellelähdöstä). Auto toimi normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Koodit nollattu.
  • ABS DTC U0126:00-08. Code: U0126 - Lost Communication With SASM
  • ABS DTC U0401:68-48. Code: U0401 - Invalid Data Received from ECM/PCM A
  • BCMii DTC B1D00:13-28. Code: B1D00 - Left Low Beam Additional Fault Symptom: Circuit Open (Freeze Frame : 261533.0 km )
  • Vakionopeussäätimen nappeja puhdistettu paineilmalla.
27.7.2020 263113 Engine Mailfunction + LIMP-mode + ESP vikavalo (maantieajossa). Auto toimi normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Koodit nollattu.
  • ABS DTC U0401:68-48. Code: U0401 - Invalid Data Received from ECM/PCM A
Tilanne nyt
Näyttää siltä että U0401:68-48 vikakoodi kulkee mukana. Se ei minulle kerro oikein mitään... Onko vinkkejä miten tätä kannattaisi lähteä selvittämään? EGR vika ei pitäisi olla kun puhdistin venttiilin karstasta ja tuntui käsin liikkuvan hyvin. Voiko olla ECU vika, tai jokin ABS-anturi/johdotus vika, tai jokin moottorin anturi?

Vakionopeussäädintä epäilen vähän myös, kun ensimmäisellä kertaa vika tuli vakkarista +nopeutta lisätessä. Toisella kertaa aika pian kun painoin vakkarin ON-painiketta, mutta en tarkalleen muista ehdinkö painaa + painiketta mistä nopeus asetetaan. En tiedä liittykö...? Täytyy koittaa ajaa myös ilman vakionopeussäädintä.

Ajatuksenani olisi kokeilla ensimmäisenä kampiakselin- ja nokka-akselin anturien vaihtoa, vaikkei niistä vikakoodia olekaan, voisiko ne kuluessaan aiheuttaa satunnaisia limp-modeja, muttei anna vikakoodia vielä?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Noi moduulit ei taida keskutella keskennän kun tulee tuota koodia. Jossain katkos tai sitten yksikkö ei öysty sitä pysty tulkitsemaanviitaa tyohon ecuun tai vastaavaan. Tuossa toi koodin U0401 selvitys
https://repairpal.com/obd-ii-code-u0401 ... -ecm-pcm-a.
Tuota kun putsasit ja huolit tuon erg niin miksi piti tulpata se jos toimii kuten tehtaalla on laitettu.
Anturit kyllä monesti sellaisia että täytyy olla totaalisesti rikki ennen kun antaa vikakoodin. Monesti kannattaa mitata vastukset ja putsata liitokset noista kyseisitä antureista että ei tee turhia remppoja.
U0126: 00-08- (ABS) - Yhteys katkennut (SASM) - Tälle ei ole lisätietoja vikatyypistä (DTC) - Ei nykyinen (DTC), Vika havaittu aiemmin, ei tällä hetkellä.
Eli teeppä se homma tarkista kaikki johdot jotka moottoritilassa näkyy laitan linkin jossa on tietoa noista heikosta kohdista.
Tässä jutussa oli syynä johtonipussa oleva katkos.
viewtopic.php?f=6&t=57556
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuinka täällä joko voi ajaa autolla ilman ongelmia yli 100km?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Hei. Ei ole vielä 100 km:kaan täynnä, kun on kesäloma & muita kiireitä, niin auto on pitkälti seissyt pihassa. Ajelen kun tulee ajoa kyllä uskon että vikakoodia pian sitten pukkaa...

EGR:n tulppasin jo viimetalvena jotta sain nykimisen loppumaan, kun en jaksanut alata pakkasella itse venttiiliä puhdistamaan. Toki olisi pitänyt se kirjoittaa selkeämmin. Nyt on venttiili putsailtu eikä EGR vikakoodia ole enää tullut, tulpan tosin jätin ettei karstaa paikkoja uudelleen.

Käytin lähikorjaamolla vikakoodien luvussa ja korjaamon lukijalla löytyi yli 10 koodia lisää (tosin niistä ei tiedä miten vanhoja ovat, mm. pa-lisälämmittimeen ja HVAC liittyviä). Ainoastaan ABS moduulin "U0126 Lost Communication With SASM" DTC tuli pian takaisin vaikka korjaamon lukijalla nollattiin 🤔 Korjaamon testerillä myös tsekattiin akun kunto ja lataus, molemmat oli Ok.

Käväisen vielä uudelleen luettamassa koodit kun pukkaa seuraavaksi limp-moden päälle, koska olin jo viimekertaisen ehtinyt itse nollata (ainakin siltä osin mitä Forscanilla sain nollattua). Katsoo sitten selviääkö jotain enemmän vai ei...
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Ajeleppa niin näet tuleeko vikakoodeja muistiin ja vaikuttaako ne moottorin käyntiin. Ettei pelkästään haamukoodeja pukkaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Noniin, vika uusi jälleen 263253 tkm kohdilla, reilu 100 km edellisestä jälleen. Näyttää liittyvän auton kiihdyttämiseen, kun nämä molemmat viat tulivat 0-100 km/h kiihdytyksessä. Nyt limp-mode ilmaantui kaksi kertaa peräkkäin, minkä jälkeen auto taas toimi normaalisti.

Ja aiemmissakin tapauksissa on kyllä kiihdytetty kun tarkemmin muistelen. Ei mitään ennakkovaroitusta kun nykäisee tehot pois ja menee limp-modeen kesken kiihdytyksen. Nollaantuu auton uudelleenkäynnistyksellä.

Vikakoodit:
  • ABS DTC U0401:68-48. ECM/PCM A lähettänyt vääriä tietoa.
  • IPC DTC U0416:68-28. VDM:sta vastaanotettu virheellisiä tietoja.
Onko foorumilaisilla ideoita? Nyt SASM vikakoodia ei tullut...? EGR:ää ajettiin testerillä manuaalisesti, liikkui 0-98% muistaakseni.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Abs anturit antaa nopeudesta oikeaa tietoa. Ja kysyisin oletko ne johdotukset tarkistellut kun Fordeissa noita vikoja ilmennyt. Ja ilmamassamittari on puhdas kun egr on varmasti kunnossa ja normi toiminta ilman kikka 2.
Tuossa juttua kyseisestä koodista.
https://talkford.com/community/topic/31 ... lfunction/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Korjaustoimia ei ole vielä tehty, kun tarkoitus oli saada vikakoodia ulos ja tutkia tarkemmin korjaamon skannerilla. Korjaamo selvittää asiaa vielä.

Voi olla että johtojen/liitoksien kunto olisi yksi tarkastettavista asioista. MAF ja ABS anturit ovat alkuperäiset (niistä ei ole vikakoodia tullut).
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules esim tuo Maf ei anna vikakoodia ennen kun totaalisesti rikki. Putsaa se . Kun noi koodit monesti on sellasia vaikka auto ei toimi kunnolla eli ei käynnisty niin koodia ei anna ulos. Se vika pitää vain kaivaa esiin. Kuten ennen tehtiin.
(Pitäisi katsoa livedadasta kun kiihdytetään mitä ne seokset on saako moottori tarpeerksi polttoainetta, ei varmaan kun hyytyy)
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Joo täytyy hakea CRC Air Sensor Clean puhdistusspray ja puhdistaa tuo MAF-sensori.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Forscanilla katsoin että MAF-lukema on moottori sammuksissa 2,02 g/s ja moottori tyhjäkäynnillä noin 14,10 g/s (900 rpm).
Lukemissa ei eroa ennen puhdistamista tai sen jälkeen.

Kuva
MAF-anturi irrotettu ja puhdistettu sen mitä pystyy. Esimmäisen langan etupinnassa näkyy hyvin pinttynyt kerros keskellä, eikä lähtenyt vaikka kahteen kertaan puhdistin CRC:llä.
Tuo moottori sammuksissa lukema epäilyttää: senhän kuuluisi olla 0 g/s? Eikä myöskään pinttynyt lika ole hyvä asia... Täytynee uusi MAF-anturi ostaa?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Joo karstaa on ei varmaan noi mittausarvot ole kunnossa. Muista kun hommaat uuden noi valmistusnumerot osassa täsmää. Elä osta kiinankopiota ei toimi.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Kokeile logata sieltä maffin arvoista specified versus actual niin näet onko maffi kunnossa
"harder" is not a very good safeword
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Voisin kokeilla, mutta millä nimellä tuo "MAF specified" on Forscanissa? En löytänyt viimeksi kuin "MAF"-parametrin, mikä näyttää "MAF actual" arvoa g/s. Täytyy katsoa vielä uudelleen josko MAF specified parametri löytyisi...

Olisiko MAF vs Throttle Position oskilloskooppi-vertailusta hyötyä, jos hieman ryntäyttää moottoria, kertoisiko se MAF:n kunnosta mitään? En ole kovin perehtynyt näiden analysointiin 🙄
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

foop kirjoitti: 11 Elo 2020 15:40 Voisin kokeilla, mutta millä nimellä tuo "MAF specified" on Forscanissa? En löytänyt viimeksi kuin "MAF"-parametrin, mikä näyttää "MAF actual" arvoa g/s. Täytyy katsoa vielä uudelleen josko MAF specified parametri löytyisi...

Olisiko MAF vs Throttle Position oskilloskooppi-vertailusta hyötyä, jos hieman ryntäyttää moottoria, kertoisiko se MAF:n kunnosta mitään? En ole kovin perehtynyt näiden analysointiin 🙄
Nyt en tarkalleen muista miten fordscanis noi on mut voithan laittaa TPS arvot ja MAF arvot loggaukseen ja katot seuraako MAF:fin arvot TPS:ssän arvoja.
"harder" is not a very good safeword
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Ihan ajatuksella kun luin koko viestiketjun niin ei siä kyllä mikään vikakoodi viittaa polttoainepuoleen eikä ilmansaantipuoleen paitsi se egr koodi. Muuten se herjaa sähköongelmia joten ei toi maffi taida olla millään lailla ongelmiin liittyvä.

Todennäköisin ongelmien aiheuttaja on huono kontakti jossain PCM moduuliin liittyvässä johtosarjassa.
"harder" is not a very good safeword
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Pystyykö lukijalla katsomaan niitä ahtopaineita kun kiihdytät ettei mene yli sallitun ettei se ole syy tuohon limp mode volkkareissa tuota ongelmaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Renee kirjoitti: 11 Elo 2020 17:07 Pystyykö lukijalla katsomaan niitä ahtopaineita kun kiihdytät ettei mene yli sallitun ettei se ole syy tuohon limp mode volkkareissa tuota ongelmaa.
Mikään vikakoodeista ei osoita millään lailla ahtoihin.
Limp moden aikaset vikakoodit osoittaa kommunikaatio katkoksesta tai virheestä moduulien välillä.
"harder" is not a very good safeword
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja foop »

Kiitos kommenteista. Tuli testattua Forscanilla (aina sitä jotain oppii 🙂 ).
Kuva
Jälkeenpäin huomasin että olisi kai pitänyt kevyemmällä kaasulla testata, mutta ainakin RPM-lukemaa tuo MAF näyttää seuraavan 🤔 En löytänyt MAF-specified arvoa Forscanista, joten siihen en saanut verrattua. Pykältäminen RPM:ssä saattanee johtua kaksoismassavauhtipyörästä ja vaihteiston massasta koska tein testin kytkin ylhäällä(?).

Silti MAF:n lukema moottori sammuksissa (2,11 g/s) mietityttää ja tuo pinttynyt lika on anturin päällä siitä ei pääse mihinkään. Laitoin kuitenkin uuden Pierburgin MAF-anturin tilaukseen. Se pitäisi viikon sisällä saapua.

Nyt olen vajaa 500 km ajellut ilman limp-modea, kiihdyttäen ainoastaan pintakaasulla. Vikakoodit luin samassa kun tein MAF-testin, eikä ollut ainuttakaan koodia. Korjaamolle on varattuna aika muutaman viikon päähän missä tutkivat mm. moottorin johdotuksia ja liitoksia.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja tursas »

Pakko nyt kysyä täältä puskista, että miten noi vikakoodit, maffit, paffit ja limpit vaikuttaa katsastukseen..tuleekos sieltä kättelyssä hylky ? Jos auton arvo on jossain 2000 -3000, niin ei sitä kyllä enää joka välissä voi korjaamolla käyttää tai umpimähkään osia vaihtaa... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eipä noi vikakoodit muistissa hyvä asia ole jos katsastukseen mennään jos autoon 2001 tai nuorenpi niin hylkäystä pukkaa. On luettelo mitkä koodit aiheuttaa hylkäyksen erimerkkisissä autoissa. Joten koodit pois muistissa ja ne aihettavat viat korjataan kun koodien nollaus ei vikaa korjaa. Eli pysytään noissa 90 luvun autoissa vain.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Hoppa1
Viestit: 160
Liittynyt: 07 Kesä 2019 18:44

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Hoppa1 »

Voisiko kaasuläppäkotelo temppuilla noin.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Dieselistä ei vikakoodeja tai OBD:tä katsastuksessa syynätä.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja Renee »

Toi savutusarvo uusimmista diesel autoista obd kautta otetaan. Tuli noista bensavehkeistä sanottua joskin tuo vikakoodi dieselissä kyllä se jotakin kertoo auton kunnosta
1.9.2016 tai sen jälkeen käyttöönotetuille dieselkäyttöisille autoille tehdään savutusmittauksen sijaan OBD-tarkastus.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Mondeo MK4 1.8 TDCi, DTC U0401:68-48 ja engine mailfunction

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

foop kirjoitti: 15 Elo 2020 07:45 Kiitos kommenteista. Tuli testattua Forscanilla (aina sitä jotain oppii 🙂 ).
Kuva
Jälkeenpäin huomasin että olisi kai pitänyt kevyemmällä kaasulla testata, mutta ainakin RPM-lukemaa tuo MAF näyttää seuraavan 🤔 En löytänyt MAF-specified arvoa Forscanista, joten siihen en saanut verrattua. Pykältäminen RPM:ssä saattanee johtua kaksoismassavauhtipyörästä ja vaihteiston massasta koska tein testin kytkin ylhäällä(?).

Silti MAF:n lukema moottori sammuksissa (2,11 g/s) mietityttää ja tuo pinttynyt lika on anturin päällä siitä ei pääse mihinkään. Laitoin kuitenkin uuden Pierburgin MAF-anturin tilaukseen. Se pitäisi viikon sisällä saapua.

Nyt olen vajaa 500 km ajellut ilman limp-modea, kiihdyttäen ainoastaan pintakaasulla. Vikakoodit luin samassa kun tein MAF-testin, eikä ollut ainuttakaan koodia. Korjaamolle on varattuna aika muutaman viikon päähän missä tutkivat mm. moottorin johdotuksia ja liitoksia.
Kyllä omasta mielestä toi maffi toimii normaalisti mutta kannattaa kokeilla ajossa tehä toi loggaaminen kiihdytyksessä tyyliin 4 vaihteellä jostain 1500 rpm tienoilta 4000 täyskaasulla ja osakaasulla.

Toki edelleen olen sitä mieltä että ongelmat ovat sähköpuolen ongelmia.
"harder" is not a very good safeword
Vastaa Viestiin