Noviisi Clubilla kysyy nyt fordistien mielipidettä, eli olin tekemässä syyshuoltoa koslaani, ja polttoainesuodinta vaihtaessani totesin että se on metallihilippua (silppua ja hippua

No, ei muuta kuin kotelo irti, puhdistus ja puhdas panos tilalle, kamat kasaan ja takas, mutta kuinkas sitten kävikään... Eipä tuu tavaraa suodattimelle, olettamus oli että tässä ois siirtopumppu ja "automaaginen" ilmaus. No näi ei ollut, ainakaan tällä kertaa. Itse ekaa kertaa huoltamassa tätä, joten ei hajua miten pitkään on suodatin tuolla tukossa ollut.
Hetken kopeloin auton alla, ja totesin että ei linjalla näkynyt mitään ylimääräistä, joten oisko tankissa tuo puNppu? Ja onko se metallinen, mistään muualtahan ei tuon metallisilpun pitäisi olla peräisin... ei kai paluuputki palauttais tankiin...
Tähän asti auto kävi ja lähti käyntiin ihan ok, mutta aina välillä kiihdyttäen vähän reippaammin veti tehoja pois (täysin nolliin), aivan ku ois löpön syötössä vikua. Tyhjäkäynnille jäi tuon kiukuttelun jälkeen, ja taas kun kytkintä päästi ja antoi kierrosta varovasti niin taas pääsi eteen päin. Mutta tosiaan runtua ei suostunut hän ottamaan vastaan.
Myös aika moista ilmakuplaa tarjoili suodattimen jälkeen koneelle päin menevässä kirkkaassa pa-letkussa. Mikä kielii vajaasta polttoaineen saannista, ei yksinään sinällään ole suuri ongelma nuo ilmakuplat, mutta aika kiehunta siellä kävi... joten kertoo jotain ehkä.
Ja mun piti vain ihan äkkiä se pa-filtteri vaihtaa...

Noo, nyt suunnittelen josko lisäis tankin ulkopuolisen pumpun, mutta kuunnellaan nyt ensin teidän mielipiteitä myös, ja mahdollisia kokemuksia ko. autosta tai että missä se riisselipumppu on?