2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Pitäisikö siis käyttää Seinäjoen ford huollossa ihan varmuuden vuoksi? :roll:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Aina on varmempaan että kerralla tulee hyvä ja sopivaa kun sulla on vähän äkäisempi tuo moottorikoko.Vaikkaa Ford ei tee noita osia eli Boshilta tai vastaavaltaa se tulee noissa jutuissa vain monesti sopivuuss painaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Hupsis.

Saattaa olla myös isompikin vika.

If the bubbles are in the fuel line that leads to the high pressure pump, then air in the system would reduce the pumps ability to pressurise the fuel correctly. Diesel injectors require high pressure fuel in order to achieve proper atomisation; liquids don't burn, so the fuel needs to enter the cylinder in very fine droplets in order for a clean burn to occur.
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Niin ilma polttoaine letkuissa aiheuttaa paljon enemmän ongelmia dieselissä kuin bensa koneessa. vähä veemäinen se vuoto paikka on sieltä metsästää kun mahdollisia vuoto paikkoja voi olla vaikka missä mutta seinäjoen dieselhuolto (pohjanmaan dieselhuolto) on ihan osaava paikka.

Mutta niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin yleensä vuoto aiheuttaa ongelmia starttaamisenkin suhteen.

Edit. ennen kuin teet mitään muuta niin kokeile vaihtaa naftasuodatin. :thumbup:
Löysin tuossa kaksi lankaa lontoon murteella jossa juurikin samat oireet ja suodattimen vaihto auttoi heillä.
"harder" is not a very good safeword
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Soittelin tuossa ford huoltoon, jos ne vaihtaisi sen suodattimen. Hinta oli aikamoinen pommi. 170€ suodatin ja 45€ vaihdosta (0,5h).
Enpä taida vaihdattaa siellä. Tuon suodattimen saan itsekin vaihdettua. Ilmaan öljynvaihtopöntöllä suodattimen.

Onko kenelläkään tietoa suodattimen mitoista? Motonetin tarvikesuodatinta tarjotaan nopeasti noudettavaan 50€ hintaan, mutta jos autodocin kautta tilaa, niin säästäisi siinäkin pari kymppiä ja saisi laatumerkin, esim Bosch.

Täältä näkee valikoman.

https://www.autodoc.fi/autonosat/poltto ... 8-2-2-tdci
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mitä antaa rekkarilla kun katsot tarjontaa. Se pitäisi olla varmempi vaihtoehto
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Rekkarin tarjonta on tuossa esillä.Se ei ilmeisesti näy teille?

Edit:

Esim tämä tuli ehdotuksena: https://www.autodoc.fi/bosch/11156509
Ja tämä: https://www.autodoc.fi/mann-filter/624940

Taitaa olla sama kumman tilaa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kännyssä tuo autodoc herjaa laittaa pitäsi sovellus ostaa. Mutta 175€ suodatin jos sen joka syksy vaihtaa hintoihin tulee. Onko alkuperäinen autossa katso ne numerot niin sillä google antaa korvaavan tuotteen
Laita mann tilaukseen varmaa alkupetäinen on samalainen. On hiinoissa eroa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Dieselsuodin on merkistä riippumatta aina samalta valmistuslinjalta.

Jos ei usko, niin poistakoon tarran, niin sen alta löytyy aina sama valmistaja...
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Renee kirjoitti: 18 Kesä 2019 20:30 Kännyssä tuo autodoc herjaa laittaa pitäsi sovellus ostaa. Mutta 175€ suodatin jos sen joka syksy vaihtaa hintoihin tulee. Onko alkuperäinen autossa katso ne numerot niin sillä google antaa korvaavan tuotteen
Laita mann tilaukseen varmaa alkupetäinen on samalainen. On hiinoissa eroa
https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/14 ... %201427928
OEM numero tuli asiakaspalvelijalta runkonumeron perusteella. 1427928
Kaikki pitäisi passata, korkeus heittää suodattimien kesken muutamia millejä, mutta oletan että ei vaikuta millään lailla.



riikomi kirjoitti: 18 Kesä 2019 20:35 Dieselsuodin on merkistä riippumatta aina samalta valmistuslinjalta.

Jos ei usko, niin poistakoon tarran, niin sen alta löytyy aina sama valmistaja...
Joo, ja samoilta muuten näyttää päällisin puoli katseltunakin tuossa 360° kuvassa.
Eli ihan sama vaikka laitan tämän halvimman mahdollisen kiinni.

Edit. Ja vitut, minä haen tuon motonetin suodattimen, niin ei tarvi postin kanssa pelleillä. 50€, muutaman euron takia tässä en ala leikkimään.
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

JayKees kirjoitti: 18 Kesä 2019 20:13 Soittelin tuossa ford huoltoon, jos ne vaihtaisi sen suodattimen. Hinta oli aikamoinen pommi. 170€ suodatin ja 45€ vaihdosta (0,5h).
Enpä taida vaihdattaa siellä.
Jumalauta ku on suolanen hinta!!!
"harder" is not a very good safeword
Hoppa1
Viestit: 160
Liittynyt: 07 Kesä 2019 18:44

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Hoppa1 »

En tiedä muistako väärin, että aliexpressillä tai alibaba olis noita suotimia alle 50E.Ebay myös katsomisen arvoinen.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Varmasti saattaa olla, mutta en minä lähtisi kiinasta tilaamaan, kun Euroopasta saa halvimmat 24€ ja boschi irtoaisi siihen rapiaan kolmeenkymppiin. Postit toki päälle, 10€. Joten ei järkeä lähteä ostamaan sieltä. Käyn hakemassa motonetin tarvikeosan, joka on alkuperäislaatua vastaava.

Tässä muuten video, jossa näkyy ne ilmakuplat joutokäynnillä.

Linkki

Oli muuten mannin filtteri kiinni. Ja mulkkaantunut moottorin suojakopan pultti. Sekä filtterin edessä olevan suojaraudan mutterit lähti pinnapulttien kera pois. Nekin oli hieman mulkkaantuneet.

Ja joo! Olihan suolainen hinta keksitty! Katsoin alkuperäisosan hintaa, niin oliko se 43£.
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Noniin, asiat etenee. Ensi viikolla pohjanmaan dieselhuoltoon. :thumbup:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Elä pidä jännityksessä miksi pitää mennä dieselhuoltoon. Onnistuiko suodattimen vaihto. Onko havantoa koska viimeksi vaihdettu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Liike lupasi maksaa huollon, niin siksi en itse koske siihen.

Olisihan sitä voinut suodattimen itsekin vaihtaa, mutta samapa tuo. Jos sieltä löytyy isompaa vikaa, niin parempi antaa ammattilaisten tsekata.

Palaan ketjuun sitten kun auto on käynyt huollossa.

Jännä että ei muilla ole ollut tällaista kokemusta :roll:

Suodattimen vaihtoväli 60tkm ja ford huolloissa käynyt. Viimeksi 120tkm huollossa vaihdettu. Nyt ajettu 173tkm.

Seuraavana listalla jakopääremppa :cry:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Ok ja hyvä että sekkaavat että kunnossa olevan auton saat takaisin. Hyvästä firmasta auton ostit kun noi reilua toimintaa on. Jusseja vaan sinne.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Onko muuten normaalia, että kaasuläpän asentotunnistin ilmoittaa tällaista käppyrää?

Tasainen noin 40kmh vauhti.

Kuva


Auton ajotuntumassa ei eroa, ainoastaan tuo käppyrä osui silmään. Samalla sitten tsekkasin tuota käppyrää ajolenkin alkuun asti ja löytyi useampi samanmoinen kohta, jossa tuo käppyrä heiluu kuin hullun mulkku.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös se asentoanturi toimi 5v jänniteellä.
Täysin auki kaasuläppä jännite 4.5v pintaan. Täysin kiinni 0.7 voltin pintaan. Tämä juttu koskee bensautoja ja dieselissä eri systeemi imukanavassa. Menee noi dieseli ja bensat helposti sekaisinJoten jos poljinta ei pumppailla aika tasaiset käyrät minun mielestä pitäsi olla. Mitä itse olet mieltä?
Viimeksi muokannut Renee, 23 Kesä 2019 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Joo, kyllä voltit heitteli kun antoi kunnolla kenkää. Muuten 1,04V koko ajan tasaisella kaasulla ja normaalilla kiihdytyksellä, vaikka kaasuläpän asento muuttuikin.

Tuossa kuvassa ei vielä ollut voltteja lisättynä. Tein uuden lenkin tuossa illalla ja lisäsin volttimittarin myös.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tyhjäkäynillä paljon ne voltit oli ja kaasuläppä auki. Ajattelin pitääkö ne ilmoittavat volttimäärät Fordissa yhtään paikkaansa. Tuo voltit antaa tietoa ohjausyksukölle millä polttoainemäärällä moottorin pitää pyöriä jos vaikka se jahti on trailerilla auton perässä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja Renee »

riikomi kirjoitti: 17 Kesä 2019 19:39 Ilmavuoto polttoainelinjassa ei aiheuta tuollaista vikaa vaan tuntuu pitkittyneinä startteina.

Renee tekisi kyselijöille suurimman palveluksen pidättäytymällä "neuvomasta"...
Mikä tämän kommentin tarkoitus oli eikös siellä järjetelmässä ollut ilmaa. Vai tulkitsinko väärin?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Dieselistä vielä sen verran että dieselissä ei ole kaasuläppää samalla lailla kuin bensa autossa. dieselissä kierroksia säädellään syötöllä eikä ilmamäärällä. kaasuläppä dieselissä helpottaa kierrosten alas laskemisessa, päästöjen hallinnassa ja moottorin sammutuksessa joten ite kaasuläppä ei aina tottele täysin kaasupolkimen pyyntöä.
Renee kirjoitti: 22 Kesä 2019 10:28 Mikä tämän kommentin tarkoitus oli eikös siellä järjetelmässä ollut ilmaa. Vai tulkitsinko väärin?
Reneen kommenteissa välillä paistaa vain kokemattomuus dieselkoneista.
"harder" is not a very good safeword
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja riikomi »

^Nämä Reneen avut ongelmaan kuin ongelmaan etenevät kaavalla:

- vaihda tuo, tuo, tuo, tuo ja tuo osa
- onko tämä, tämä, tämä ja tämä milloin viimeksi huollettu?
- onko nämä, nämä, nämä ja nämä asiat milloin viimeksi tarkastettu?

Sokeakin tikanheittäjä osuu ajastaan kymppiin kun heittelee pitkin taulua; hedelmällisempää on pitää silmät auki ja haarukoida ongelman todellista syytä.
JayKees
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2019 15:17

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.

Viesti Kirjoittaja JayKees »

Noniin. Nyt kävi korjaamolla ja kaasuläppää veikkasivat. Prosentit on koko ajan 78% tyhjäkäynnillä ja pyynti on 15%. Kaasuttaessa pyynti muuttuu, mutta kaasuläppä pysyy 78%:ssa. Vikakoodeja ei kaasuläppä anna vaikka pysyykin tiukasti tuossa lukemassa.

Ilmakuplat olivat kuulemma ok, jos olisi vuotoja jossain, niin käynnistys olisi pitkittynyt.

Huomenna katsovat uudemman kerran vielä ja toivottavasti löytyy uusi osa jostain.
Vastaa Viestiin