Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
touniiq
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Maalis 2019 09:23

Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja touniiq »

Morjesta vaan,

Onko kellään tietoa löytyykö tästä koneesta surullisen kuuluisia imusarjan läppiä?(samat mitkä on ollut mondeon koneessa?)
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös ne Mondeossa ole siinä 1,8 moottorissa riesana noi läpät?
Tuossa kestotesti ja tyttärellä on ajettu tosin vasta 300tkm pintaa vm 07 ja hyvin moottori toimii ei tarvitse lisäillä öljyjä huollon välissä.

https://www.apu.fi/artikkelit/ford-focu ... kestotesti

Kirjainyhdistelmän takaa paljastuu moottorin hengityksen parantaminen: imu- ja pakonokka-akseleiden ajoitus on muuttuva. Eli tuolla saatiin 16 heppaa lisää pellin alle

Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen.Mitä vähemmän venttiilejä sen kestävempi moottori
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
touniiq
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Maalis 2019 09:23

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja touniiq »

Ookoo :thumbup:, kiitokset tiedosta.

Itsellä 233 tkm ajettu, viime aikoina ollut hieman käynnistymisongelmia kylmänä. Yhden diagnoosin sain venttiilikoneiston karstaisuuteen liittyen, fortepesun pitäisi jeesata.

Uusimpana ilmeni kolinaa apukuljettajan jalkotilan alla, kun veto päällä. Tämä on vielä selvittelyn alla, mitä sieltä löytyy. Vetoakseli ja - nivelet vaikuttaisi olevan ok.

Muuten ollut kyllä oikein hyvä käyttöauto.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja Renee »

Itse tekisin että puolitankkia bensaa98 ja pullo suuttimien puhdistusainetta tankkiin esim.https://www.laakerinetti.com/injector-c ... -8760.html .Ja sitten annetaan autolle kierroksia jos manuaali niin 4000-5000 kierroksilla ajella muutamaan kymmen kilometri että paikat puhdistuu. Tyttären auto oli alkujaan omistajalla joka ajoi 40tkm vuodessa eli pitkää matkaa .
Hintaansa nähden ollut hyvä ostos tyttärellä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Renee kirjoitti: Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen.Mitä vähemmän venttiilejä sen kestävempi moottori
Ööhöm what?

Kyllähän 1.6 Ti-VCT on ihan modernisti kahdella nokalla ja 16 venttiilillä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja Renee »

Moottorit ovat 4-sylinterisiä 16-venttiilisiä, kahdella sylinterikannen yläpuolisella nokka-akselilla (DOHC) varustettuja. Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen. Tekniikalla on tarkoituksena vähentää bensiinin kulutusta, mutta samalla antaa paljon tehoa. Toinen poikkeus on Focus ST:n 5-sylinterinen turboahdettu moottori.

Kumpi on oikeassa kerro se
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti:Moottorit ovat 4-sylinterisiä 16-venttiilisiä, kahdella sylinterikannen yläpuolisella nokka-akselilla (DOHC) varustettuja. Poikkeuksena on auton lanseerauksen yhteydessä esitelty uusi 1,6-litrainen Ti-VCT-moottori (SOHC), jossa venttiilejä on kahdeksan. Moottori perustuu muuttuvaan nokka-akselien ajoitukseen. Tekniikalla on tarkoituksena vähentää bensiinin kulutusta, mutta samalla antaa paljon tehoa. Toinen poikkeus on Focus ST:n 5-sylinterinen turboahdettu moottori.

Kumpi on oikeassa kerro se
Eipä ole suomessa vastaan 8 venasta tullu suomen 1.6 koneet kaikki 16 venttiilisiä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Toi tekstihän näyttää olevan Wikipediasta ja sinnehän voi kuka tahansa kirjoitella mitä hyvänsä, ja toi 8-venttiilisyys on kyllä virheellistä tietoa.

Ja mitä tulee alkuperäseen kysymykseen nii ainakin '06 Ti-VCT:n imusarjan osanumero on 1807950, sillä kun katselee intternetistä kuvia niin voi todeta että liikkuvat osat pystyy laskemaan yhden käden sormilla vaikka ois kaikki poikki :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Focus 1.6 Ti-vct imusarjan läpät

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Krisse kirjoitti:Toi tekstihän näyttää olevan Wikipediasta ja sinnehän voi kuka tahansa kirjoitella mitä hyvänsä, ja toi 8-venttiilisyys on kyllä virheellistä tietoa.

Ja mitä tulee alkuperäseen kysymykseen nii ainakin '06 Ti-VCT:n imusarjan osanumero on 1807950, sillä kun katselee intternetistä kuvia niin voi todeta että liikkuvat osat pystyy laskemaan yhden käden sormilla vaikka ois kaikki poikki :-)
Focuksia on myös 12-venttiilisillä koneilla.
Vastaa Viestiin