Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tessu200 kirjoitti: ↑10 Heinä 2021 17:03
Vaijerit varmasti jumittaa itekkin sen huomannu,mutta liikkuuko takasylinterit ihan ok? nekin kannattaa katsoa ettei ole jo vaihtorajassa,ettei sitten ala jumimaan kun saa kässäsrin pelaamaan...
Miten voi jarrusylinteri olla vaihtorajassa? Kysyy nimimerkillä epätietoinen autojen kanssa 30v touhunnut, osan jopa ihan työkseeni korjaillut?
Josko ei keksittäisi asioita joita ei ole, sylinteri joko vuotaa kun on kumit korput tai ruostunut mutta en ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt vaihtorajalle kulunutta.
Tuota juuri tarkoitinkin JOS? siellä on männät jumissa niin eikö se sillon ole jo vaihtorajassa? vai saatko sen sitten hyvin toimimaan jotenkin? en tarkottanu että esim. sylinterit tulis pakosti kaavan mukaan uusia vaikkapa 10v välein.
itse vaihdoin 30v Escoon parivuotta takaperin kaikki osat taakse paitsi rummut ja hyvin pelaa.
Oli jo ne sylinteritkin vaihtorajassa,ei olis enää kannattanu pelkkiä tiivisteitä ostella kun melkeen samaan hintaan sai uudet sylinteritkin.
Katsomalla ja kokeilemalla näkee vaihtaako vai ei,mitäpä tuumaat mun 30v Sierrasta onko takasylinterit nyt vaihtorajassa kun olleet tuon ajan kiinni? ostaisitko sinne vielä korjaus sarjat??
Aattelin kysyä kun sattui ammattimies foorumille... mulla ainakin tietyissä osissa tulwee se vaihtoraja täyteen kun ne ikääntyy,mistä sitten löytää ne ikiosat??
Niin siis oon uusinu käsijarruvaijerin koko matkalta väliltä kahva ja jarrukengänlinkku, jarrusylinterit oli kunnossa ja männät liikku sormivoimin. Nyt uusin kengät, jouset, rummut, laakerit ja sensorirenkaat. Siihen vaan kyselin kokemuksia että liekö toi "uutuuden tahmeus" vielä normaalin rajoissa?
Jep toisilla vaan tais ola väärin käsitys kun kyselin että onko ok ja olihan ne,kässäri siellä sitten vaan jumitti,niin on käyny itelläkin Escossa aikoinaan,vanhemmissa autoissa monesti jumitti männät sylintereissä,nytkin on yhdessä autossa kun vähän ajettu.
Jos uudet kengät vähän kahahtelee rummuissa pyörittäessä, en pidä sitä ongelmana. Kyllä ne kuluvat muotoonsa, yleensä sieltä yläreunasta. Tärkeintä on, että rummut ei kuumene ajossa silloin, kun jarruja ei käytetä.
Ok, kiitokset tiedosta/kokemuksesta Täytyy vielä tarkkailla rumpujen lämpeämistä. Samaten pitää tutkia miksi etuiskarit on alkanu narisemaan kuukauden ajattomuuden jälkeen
Kyllä niitä on hoonattu ja laitettu uusia kumeja kymmeniin jos ei satoihin sylintereihin, ne kun tuppaa olemaan nopeampi ja helpompi vaihtaa kuin katkoa jarruputket mitkä on jumissa yleensä.
Toi vaihtorajalla särähtää sen verran pahasti korvaan osissa mitkä on aika pitkälle huollettavissa.
Se on se huollon puute mikä ne saa jumiin, ne jarrut kun kuuluisi käydä läpi huoltojen yhteydessä ja puhdistaa. Männät ulos ja rasvata, vaihtaa nesteet ym.
Todella moni laiminlyö huollot ja on menty siihen korjaus mentaliteettiin.